Vraag

help, met trauma omgaan

  • 5 October 2021
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

ik ben dus paar maanden geleden verkracht en ben bezig om met mn trauma om te gaan maar heb ondertussen dus een nieuwe jongen ontmoet en hij vind me leuk en heb beetje gevoelens maar wil m niet kwetsen maar wil geen relatie in gaan als k er niet 100% voor kan gaan iemand tips wat ik nu moet doen?


4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

Wat erg! Ga je naar een psycholoog ofz voor je trauma??

ik zou eerlijk met hem zijn en zeggen hoe het zit, misschien hoef je het hem niet te vertellen over het verkracht deel, maar dat je er gewoon niet ready voor bent en dat hij geduld moet hebben. Als hij je echt leuk vind zal hij wachten!!

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

 

Ja ik moet nig steeds afspraak maak mr T is net of mn ma T elke x vergeet

ja das waar ik zal met m moeten praten mr weet gwn niet hoe k zo’n gesprek start

Badge

Hee, Ik heb zelf ook zo iets meegemaakt, wat heftig zeg. Ik doe nu zelf aan pscholoog therapie en EMDR. EMDR raad ik zelf erg aan voor een heftig trauma.

Ik snap dat de situatie en zou gewoon met hem praten. Het is misschien lastig maar uiteindelijk zou het hem beter doen en natuurlijk jou. Ik hoop dat alles goed komt en ik wens je het beste. Onthou maar dat je super sterk bent. 

Groetjes mij

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anoniem1407 ,

Je kan zeker weten wel een relatie hebben! Je gaat er toch 100% voor met wat je wel kan en wil? Ik bedoel dat je sommige dingen niet kan / wil doen is zeer begrijpelijk na zoiets heftigs. Maar dan blijft het toch nog steeds 100%, omdat je er niks aan kan doen?

Als je hem gewoon duidelijk je grenzen verteld en hij houd zich eraan dan is dat toch prima. Dat je dan een aantal dingen niet doet, omdat dat niet fijn voor je voelt dan doe je dat toch ook niet.

Ik denk dat als het gewoon een aardige jongen is en jou respecteerd dat jullie een prima relatie kunnen hebben. Maar let er wel op dat hij niet over je grenzen gaat.

Veel succes!

Groetjes NV

Reageer