Beantwoord

Help me aub, ik voel me depressief

  • 12 April 2019
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,

Ik hoop dat dit goed is wat ik doe en dat het niet bij de verkeerde topic staat...

Ik ben 17 jaar en ik heb vaak depressieve gevoelens. Ook heb ik het idee dat niemand mij meer leuk vindt. Ik heb klas 1 tot en met 3 op de havo gezeten en daarna 1 jaar mavo gedaan. Nu zit ik weer in 4 havo en gaat het qua schoolprestaties best heel goed.

Mijn vrienden en vriendinnen uit mijn 'oude klas' doen alsof ik niet meer besta terwijl ze allemaal beloofd hebben me nooit te vergeten. Op de allereerste schooldag van 4 havo zeiden ze al niks tegen me. Mijn beste vriendin (inmiddels niet meer) zei zelfs dingen als "Als jij zelfmoord zou plegen, zou ik dansen op je graf" en "Niemand zou er moeite mee hebben als jij uit het leven stapt".
Dit heeft mij echt heel diep geraakt :(

Ook thuis gaat het niet goed. Ik word vaak genegeerd door mijn vader 'omdat hij even wil luisteren naar wat er op tv is'. Dit is ELKE dag weer hetzelfde liedje.
Hij zegt dan ook heel vaak "Hou je snavel is even". Mijn moeder heeft geen baan en heeft het financieel gezien erg moeilijk. Mijn vader lijkt hier dus geen fuck om te geven. Hij toont nooit interesse en zeikt mij en mijn broertje elke dag af.

Er zijn nog talloze andere dingen die spelen maar ik dacht misschien dat iemand mij advies kan geven voor nu wat ik moet doen..

Hopelijk klinkt dit niet als gezeur want ik weet gewoon echt even niet meer wat ik moet doen...

Als ik wat leuks wil doen, kan en mag het ook NOOIT. In mijn hele leven ben ik nog maar 2x naar een feestje geweest..

Help me please want ik wil niet meer zo leven
:((
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2019, 09:41

Bekijk origineel

1 reactie

hoi

je vriendinnen die doen als of je niet meer bestaat. dat vind ik echt heel erg van ze! ik snap dat dit je enorm raakt. ik denk dat je 2 opties hebt. een keer een goed gesprek met ze voeren waarom ze dit doen of nieuwe vrienden maken. Ik vind het echt niet kunnen dat die 'vriendin' dat tegen je heeft gezegd.

wat je met je vader kan doen is. hem en appje sturen dat je ff wilt praten. het hoeft niet belangrijk te zijn. ik praat ook maar 1x in de 3 weken met mijn moeder en me stief pa.

ik denk dat je het gewoon moet uit praten met hun en proberen nieuwe vrienden te maken.

voor dat je geen leuke dingen mag doen. je zou goede en duidelijke afspraken kunnen maken. misschien dat het zo wel mag.

groetjes
bella

Reageer