Vraag

help me

  • 13 March 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey, ik ben 14 heb heel vaak ruzie met mijn ouders. Ik haat mezelf er echt heel erg om ik snij ook in mijn arm. Ik probeer het te verbergen en als mensen het zien verzin ik een smoesje. Ik vindt mezelf ook lelijk. Ik heb ook heel vaak zelfmoord gedachtes. Mijn ouders weten het niet ik durf het ze ook niet te vertellen. Ik ben bang voor hoe hun gaan reageren. Kan iemand mij misschien helpen?

3 reacties

Ga praten met je mentor of andere vertrouwenspersoon. Als ik jou was zou ik ook naar de huisarts gaan, want het gaat echt niet goed met je. Je huisarts kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog.
Hoi

Wat jammer dat het niet goed met je gaat 😐 Zoals Julie2004 voorstelde, kan je iemand in vertrouwen nemen. Die persoon kan naar je luisteren en je steunen.

Als er zware gedachten in je hoofd ronddwalen, kan je daar anoniem over praten bij 113. Vaak helpt het om te delen wat er in je omgaat. Is er iemand in je omgeving waarbij je terecht kan?

Groetjes
Kenshin
Heyy,
ik heb ongeveer hetzefde gehad, veel snijden in armen, benen, voet en buik en zelfmoordpogingen. Jij zit gelukkig nog in een fase waar je eigelijk best makkelijk uit kan komen, maar je moet alleen wel weten hoe. Door al die ruzies en problemen ga je rare dingen doen uit wanhoop. Het leven interesseert je niet meer. Op het moment dat mijn ouders achter mijn drugs gebruik kwamen, ging het eigelijk steeds beter. Ik probeer te zeggen dat hoe moeilijk het ook lijkt je gewoon naar je ouders moet gaan en er over praten met hun. Als je alles verbergt dan weten zij niet wat hun ruzies en gedrag naar jou allemaal kan doen met je. Ik had dat ook. Toen me ouders er achter kwamen, zagen ze pas in wat het allemaal kan doen met je. Vaak hebben je ouders het geen eens door dat ze boos doen tegen je. Je moet je ouders duidelijk vertellen dat het niet goed gaat met je en dat het zo niet langer kan. Zeg ook duidelijk wat je wilt en welke veranderingen er moeten komen. Maak duidelijke afspraken met elkaar.

kort samengevat: ga praten met je ouders over je problemen en wat je wilt dat er veranderd.

Reageer