Skip to main content

HELP! ik word helemaal gek!! :(

• June 5, 2025
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

anoniempje1578
Forum|alt.badge.img+3

Hoi allemaal!,

ik zou dus eigenlijk zometeen met een vriendin naar het dorp gaan. maar…. toen gebeurde  er dit:  (het gesprek met mijn moeder, met emoties erbij)

Mama: "(*mijn naam*), kan je je zusje zometeen even naar school brengen😊'’

ik: '’Waarom? want ik moet me ook nog klaarmaken?🤔'’

Mama: '’laat maar weer zitten dan! ik doe het wel weer zelf! wat een respect heb jij zeg! je weet dat ik Oma moet helpen met de verhuizing! 😡)

Ik: '’hoezo! ik heb toch niet gezegd dat ik het NIET wou doen?! ik zei alleen maar dat ik nog moest omkleden! 😡'’

mama loopt naar beneden de keuken in en ik zit boos op mijn kamer en wil gaan omkleden.

Mama: '’ waar is je telefoon? 🤔'’

ik: '’boven...🤔'’

mama:'’ oooh dus weer stiekem mee naar boven genomen?! omdat? 🤔😡'’

ik: '’ ik moest (*beste vriendin naam*)  een berichtje sturen over dat we samen naar het dorp gingen dat ik later kom en hoelaat we gingen afspreken om daarnaartoe te gaan!!!!😒😡'’

Mama: '’Telefoon geven! en je gaat niet met (*beste vriendin naam*) naar het dorp! de huissleutel voor vanmiddag krijg je ook niet omdat je vroeg uit was en ik dan niet thuis ben dan wacht je maar in de regen! wat een respect heb jij zeg!!😡'’

paar seconden later….

ik: '’ HOEZO DAT NOU WEER! IK HEB LETTERLIJK HELEMAAL NIKS GEDAAN!!!!!!!!?????😤😡😡'’

mama: '’ en je telefoon ben je kwijt!😡'’

ik: '’ BEST! BOEIT ME NIET! NEEM DIE TELEFOON MAAR WEER IN HE JA!😡😤'’

(ik smijt mijn kamerdeur keihard dicht omdat ik mijn woede niet kwijt kan en heel erg boos ben)

mama zit zachtjes beneden tegen haar zelf te praten maar ze zegt dit:

mama:'’ vind je het zo gek dat je je telefoon kwijt bent? totaal geen respect en dan ook nog met je kamerdeur gaan smijten!😡😅'’

Nou, dit was dus het gesprek met mijn moeder wat niet zo goed ging met name doordat mijn moeder en ik veel op elkaar lijken waardoor we vaak '’botsen'’…

oh ja,  nog even voor de duidelijkheid waarom ik zo snel zo boos reageerde daar heb ik 3 hele goeie redenen voor:

1.  ik zit in de puberteit
  2. ik heb gedragsproblemen (ik ben niet zomaar als ik boos ben tegen te houden en kan mijn ei niet kwijt als ik heel boos ben dus dan '’ontplof'’ ik als het ware)
  3. ik word snel boos op bepaalde mensen (behalve sommige vriendinnen, m'n 2 crushes & sommige familieleden

kunnen jullie me asjebliefd helpen?

-xxx- K <3

4 reacties

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Hey lieve K 💛

Wat rot dat dit zo gelopen is… je had je juist verheugd op iets leuks met je vriendin, en dan gaat het thuis helemaal mis. Het klinkt alsof jij en je moeder allebei gespannen waren, en dat jullie elkaar op dat moment niet echt goed begrepen. En ik snap ook dat je je telefoon even nodig had om iets af te spreken – dat is ook heel normaal tegenwoordig.

Je schrijft ook dat je snel boos wordt en dat je gedragsproblemen hebt, en ik vind het heel knap dat je dat zo open vertelt. Het is super lastig als je emoties ineens hoog oplopen en je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt. Dat "ontploffen" herken ik wel van andere mensen die daar ook mee worstelen.

Misschien is het goed om op een rustig moment (dus niet als jullie boos zijn) even met je moeder te praten. Gewoon eerlijk zeggen: “Mam, ik wil niet telkens ruzie maken. Ik snap dat jij het druk hebt, en ik wil best helpen, maar ik voel me soms gewoon niet gehoord.” En misschien kunnen jullie ook afspreken wat jij nodig hebt op zulke momenten als je boos wordt, zonder dat het escaleert. Dat kan best helpen.

En onthoud: je bent niet de enige die dit soort dingen meemaakt. Puberteit, ruzie met ouders, heftige gevoelens – dat hoort er allemaal bij, ook al voelt het mega oneerlijk soms. Goed dat je het hier deelt. 💬

Liefs,
Ben🤗

Deel van de tekst is verwijderd ivm forumregel 9

anoniempje1578
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

@ben_author 

hoi Ben!,

dankjewel voor je hulp!, uiteindelijk heb ik met haar gepraat en gezegd dat ik het niet zo bedoelde en dat ik er spijt van had. daarna moest ik helpen met het nieuwe bed van mijn ouders (een boxpring) een gedeelte daarvan in elkaar zetten dat heb ik gedaan en toen mocht ik mijn telefoon weer terug en is alles (gelukkig) weer helemaal oké! en daarna mocht ik ook met mijn vriendin mee naar het dorp en mocht ik voor 5,50 voor ons allebij iets kopen bij de stroopwafel kraam!

ik weet dat dit nu raar klinkt maar meestal menen mijn ouders het toch nooit en ja, dan zeggen ze: '’je bent je tel kwijt'’ en dat zeggen ze dan nog 10 keer!

maar ja, ze zijn ook weer niet de moeilijkste ;)

-xxx-

• June 5, 2025

Fijn dat het weer is goedgekomen😀

anoniempje1578
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Fijn dat het weer is goedgekomen😀

Ja!❤️