Vraag

help ik wil niet meer leven

  • 2 May 2024
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 2
Badge

ik wil niet meer leven en ik weet niet hoe ik deze gedachtes uit me hoofd zet ik ben een meisje van 13 en heb problemen thuis en ben me zelf kwijt gevoel dat ik verdwaald ben in me hoofd heb elke avond paniek aanvallen en die worden steeds heftiger ik weet niet hoe ik ermee om kan gaan en meestal komt het uit op mezelf snijden of pijn doen 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Er-3333 

Hey, alsjeblieft ik weet niet wat ik moet zeggen maar ga alsjeblieft jezelf niet snijden!

Hiermee maak je het alleen maar erger ook al leid je jezelf af van de pijn.

Ik heb een trucje:

Adem in, houdt het in uit, doe even niks, repeat.

Dit lijkt op een vierkantje, want het zijn 4 dingen en een vierkant heeft 4 zijden.

En je hoeft dit niet te beantwoorden maar waarom krijg je die paniekaanvallen? Komt dat door die heftige gedachtes en het verdwaald zijn in je hoofd?

Reputatie 2
Badge

@candentis heel lief van je dat je op me antwoorde en ik ga je tip gebruiken. Me paniek aanvallen krijg ik echt door van alles het begint somd met iets heel kleins en dat wordt in me hoofd aleen maar groter. Soms is het omdat ik een broer heb en die doet alles mega goed en dan kom ik aan me me slechte punten enz en dan zijn me ouders teleurgesteld en worden ze lijp en dan haat ik mezelf. Soms krijg ik ze ook van dat ne vriendinnen allemaal perfect zijn en ik niet ze hebben vriendjes sommige en ik wil dat ook het is lastig om altijd de mislukte thuis te zijn 3n daar haat jezelf door en door meer van en dan wil je niet meer of je weet niet hoe je verder moet  

Reputatie 7
Badge +5

@Er-3333 

Ik zie het… ze behandelen je alsof je alles verkeerd doet. Ze prijzen gewoon je broer teveel de hemel in! Ik kan me dan best wel met je meeleven dat de kleine dingen groter worden in jouw hoofd.
 

Als je ooit nog tips nodig hebt, dan mag je rustig vragen hoor. Weet wel: ik heb niet een antwoord op alles, maar ik probeer wel mijn best te doen om te antwoorden!

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Er-3333 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Lijkt ons super lastig die paniekaanvallen en vervelende gedachten! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  

 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Reageer