help, ik wil niet meer leven

  • 12 March 2023
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben een meisje van 14 en ik trek het niet meer. Op dit moment is mijn leven shit ik heb geen motivatie en de kleinste dingen zijn al te veel. Zo denk ik dat ik ADHD heb en depressief ben (mijn ouders willen me niet laten testen op adhd want ze geloven mij niet en dat ik me depressief voel weten ze niet) als uitweg van mijn moeilijke leven doe ik ook sh, op veel manieren mentaal en fysiek. Ik ben suïcidaal en heb meerdere keren geprobeerd mijn leven weg te nemen. Ik heb waarschijnlijk (zelfde reden als met depressief zijn) bulimia heb (is een eating disorder) ook ben ik vroeger gemanipuleerd en aangerand meerdere keren door de zelfde persoon en die liet mij denken dat het goed was. Daarna is het nog vaker gebeurd door andere mannen. ik heb waarschijnlijk insomnia, dit houdt ik dat ik 0-2 uur per nacht slaap. Ook heb ik family issues, vooral met mijn vader, thuis ben ik het minst favoriet en iedereen is altijd boos op mij, scheld mij uit en doet mij pijn fysiek en mentaal  :/ zoals ik eerder ook al noemde trek ik het leven niet meer, ik heb nergens motivatie voor, het gaat nu al ietsje beter maar heb heel lang mijn tanden niet kunnen poetsen en met veel moeite kunnen douchen omdat ik zo weinig motivatie heb/had. Niemand weet dit, alleen 2 vriendinnen weten van SH maar thats it. Mensen zeggen altijd dat ik het iemand moet vertellen maar ik ben bang om een vriendschap te verpesten als ik dit allemaal vertel en een volwassen persoon is geen eens een optie, dus daarom zeg ik het hier.  Ik hoop dat iemand advies kan geven want ik weet niet hoelang ik nog leven zal.


2 reacties

Badge

Hi, als ik al met 1 iets mag beginnen, doe het niet.  Je gaat er alleen maar spijt van krijgen. Ik ben zelf bijna 13 en doe ook SH en heb ADHD. Het maakt niet uit hoe hard mensen je lijken te haten, ergens houden ze wel gewoon van jou, maar zijn gewoon te bang om het te tonen. Als je er dan niet meer zou zijn gaan ze je heel hard missen. En ik hoop echt dat ik je kan overtuigen het niet te doen, want zelf struggle ik hier ook mee. En elke dag moet ik opletten met wat ik zeg of doe. Want ik ben bang om mensen te verliezen, ik heb heel deze nacht niet geslapen omdat ik bang ben. Ik ben bang om niet meer te kunnen opletten wat et gebeurd. Elke dag moet ik mezelf eraan herinneren dat zelfmoord niet de oplossing is, ookal lijkt het wel zo. Ik moet ook zeggen dat ik trots op je ben als je je gedoucht hebt of als je je tanden poetst want ik weet hoe moeilijk het is. Dus voor elke keer dar je iets doet dat mentaal zwaar voor je is, maar je deed het toch, denk effe aan jezelf en hoe goed je het hebt gedaan. Ik ben trots op je. Blijf doorzetten, en je komt er wel, nooit opgeven. 

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Iemand_met problemen ,

 

We lezen dat je in een heel lastige situatie zit. Wat rot voor je!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Veel sterkte,

 

Britta van de Kindertelefoon

Reageer