Skip to main content
Vraag

help ik wil niet meer leven

• January 8, 2026
  • 14 reacties
  • 213 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hi ik ben een meisje van 12 en ik wil niet meer leven 

en dat komt door heel veel dingen zo als school en mijn ouders en ik weet niet goed wat ik moet doen 

en ik heb ook al een paar keer geprobeerd mezelf dood te maken maar het lukte dus niet ik ben wel 2 keer vlouw gevallen 

en ik weet niet goed wat ik moet doen dus als jullie tips hebben zou dat fijn zijn 

groetjes lilou

14 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 8, 2026

hey ​@Lilou  

wat ontzettend naar om te horen dat je je zo voelt. eerst wil ik zeggen dat je het wel waard bent om te blijven leven en ik vind het dapper dat je het hier met ons wil delen. ik zou willen mee geven om met iemand hier over te praten zoals iemand die je vertrouwt in je omgeving zoals een docent of vertrouwenspersoon op school maar je kan ook met de kindertelefoon praten als je het spannend vind om het in je omgeving te vertellen of met 113 je kan met hun bellen en chatten en ze zijn allebei anoniem.

liefs vie

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 8, 2026

wat ontzettend naar om te horen dat je je zo voelt. Ik zou gelijk 113.nl bellen, of chatten, en daar over je gevoelens praten, je kunt natuurlijk ook gewoon de kindertelefoon bellen of chatten, en natuurlijk ook broer of zus, mentor, vrienden of vriendinnen op school over praten, ik steun je, veel success met alles.

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 8, 2026

Hoi,

Zelfmoord is nooit de optie. Het maakt de mensen om je heen verdrietig en kan super erge gevolgen hebben. Dus aub pleeg geen zelfmoord maar praat er met de Kindertelefoon over (Kindertelefoon.nl/bellen) of zelfs 113.nl.

Sterkte.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 9, 2026

hi 

bedankt ​@justGhast, ​@vie en ​@miarabel457 

voor het reageren 

en ik heb vandaag met iemand gepraat en ik ga maandag weer praten 

en ik ga proberen om de kindertelefoon/113 te bellen als ik me weer zo voel 

nog een keer bedankt en groetjes lilou ☺️

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 11, 2026

Hoi ​@Lilou,wat ontzettend naar om te horen dat je je zo voelt. Ik zou gelijk 113.nl bellen, of chatten, en daar over je gevoelens praten, je kunt natuurlijk ook gewoon de kindertelefoon bellen of chatten, en natuurlijk ook broer of zus, mentor, vrienden of vriendinnen op school over praten, ik steun je, veel success met alles. En graag gedaan hoor.

hoe gaat het nu met je, ik hoop dat het beter met je gaat. Je krijgt een figuurlijke knuffel van mij.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 14, 2026

Heyy, 

toen ik rond dezelfde leeftijd was als jou had ik ook zelfmoordgedachtes, dan wou ik mezelf iets aandoen, maar uit pure angst heb ik het nooit gedaan. Nog steeds 5 jaar later merk ik het effect dat het op mij heeft gehad goed, ik had het gevoel toen genegeerd en dat raad ik je niet aan om te doen. Hulplijnen kunnen je enige maten van support geven maar om constant te horen dat het 'niet waard is' van mensen zal dat gevoel niet weg halen, het beste is om eerlijk tegenover jezelf te zijn als je je slecht voelt en dan jezelf te verzorgen of iets te doen wat je leuk vind. Juist op momenten dat je je goed voelt moet je erover praten, het is dan misschien naar maar het is beter om er met een frisse blik erop te kijken. 

Als je ouders niet naar je willen luisteren, het niet serieus nemen als je erover wilt praten of je wilt het hun helemaal niet vertellen praat dan zoveel mogelijk met andere die je wel vertrouwd, of schrijf het op. Het kan soms helpen om bijv te schreeuwen of alles op te schrijven / noemen wat je vind en dat dan weg te gooien.

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 6. Het beschrijven van manieren van zelfbeschadiging of zelfdoding wordt weggehaald omdat dat anderen op ideeën kan brengen )

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 14, 2026

Hey ​@Lilou ,

Ten eerste, zie autisme alsjeblieft niet als iets slechts. Ik heb zelf vriendinnen met autisme en ben er dus wel aan gewend. Ik vind autisme juist iets positiefs hebben, het maakt je uniek. Ik heb zelf geen autisme, maar ben wel meerbegaafd en hoogsensitief en dus ook '’anders'’.

Ten tweede, ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar praat er echt over. Chat of bel met 113.nl. Zij kunnen je veel meer helpen dan dat ik of anderen van dit forum zouden kunnen.

Zelfmoord is geen optie. Misschien laten anderen je denken dat je niet goed genoeg bent, maar voor Jezus hoef je niet perfect te zijn. Je hoeft zelfs niet een beetje in die richting gekomen. Niemand is perfect. Iedereen doet fout. 

Jezus houdt van jou!

Liefs Nickey

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

@miarabel457 hi

heel erg bedankt voor je reactie 

het gaat nog niet echt beter maar ik praat nu we met iemand 1 keer per week 

nog een keer bedankt 

liefs lilou

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

@HALLOmensjes en ​@Nickey 

ook heel erg bedankt voor jullie reacties 

bedankt voor jullie tips en ik ga als het niet gaat echt proberen om 113 of de kindertelefoon te bellen

bedankt liefs lilou 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 21, 2026

Hey, 

wat ontzettend naar voor je, je bent niet alleen. Ik denk dat iedereen soms wel ff een diepte puntje heeft. alleen bij jou duurt het alleen wat langer. En ook al lijkt het allemaal zo moeilijk want dat is het ook echt waar. Maar dit is iets waar je in door moet zetten. omdat je doorzet kom je verder. en opgeven is denk ik de optie die je eerder zou kiezen. Maar luister je bent nog maar 12! en natuurlijk ken ik je niet maar ik weet zeker dat je een mega leuke meid bent die het verdiend om hier te zijn! Geloof me

heel veel sterkte

Forum|alt.badge.img

hi,

ik vind het echt heel erg voor je hoe komt dit allemaal als ik vragen mag?

Vidaaaa
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 22, 2026

Haii meid,

Ik ben zelf ook 12 jaar en ik heb dat vaak ook. Weet dat je met de kindertelefoon kan bellen of chatten. Wij van het Forum steunen je!😊

Goetjesss,

Vida❤️

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 28, 2026

@Lia123321123321 

hi

nou het komt door heel veel het komt door school en mijn vader en stiefmoeder en nog veel meer 

groetjes lilou

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 28, 2026

hi ​@Vidaaaa en ​@kerstlampje 

bedankt voor jullie reactie 

en het is fijn dat ik weet dat  jij ​@Vidaaaa dat ook wel eens hebt

en ​@kerstlampje soms dan weet ik niet meer wat ik moet doen en op dat moment denk ik gwn dat het beter is als ik niet meer leef

bedankt voor jullie reactie

groetjes lilou