Skip to main content
Vraag

Help ik weet niet hoe ik het kan fixen

Natuurlijk_anoniem
Forum|alt.badge.img+1

Het gaat mentaal niet super top met mij. En ik ga vandaag lekker logeren en morgen naar de bios en ik merk dat ik heeeel veel afleiding zoek. Ik probeer naar mijn gevoel te luisteren, maar ik voel me zo vreselijk slecht de hele tijd. Huiswerk en leerwerk is heel moeilijk om te maken nu. En ik moet ook mijn cijfers proberen op te halen zodat ik door kan naar de 3de. Ik heb therapie maar dat helpt nu nog niet. En natuurlijk duurt het lang, maar hoe kan ik me ooit beter voelen?

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2516 reacties
  • 30 maart 2025

Hey, dat is best een goede vraag,  ik denk dat je dit in elk geval bij de therapie kunt bespreken. Em je beter voelen kan ook door afleiding, misschien sporten? Dat je af en toe even lekker stuk gaat door inspanningen en je daardoor beter voelt. Ik heb na training altijd wel een lekker gevoel, misschien kan dat helpen. Of ook een leuke activiteit doen, iets waar je even in op kunt gaan.  Een modelvliegtuig of puzzel of zoiets.  Het kan je even afleiden en beter laten voelen.  Je voelt je echt slect, heb je ook een idee waar dat door komt? Dat je daar iets aan kunt doen ook?  En als je schoolwerk te zwaar is, kun je daar niet iets mee?  Ik hoop dat je antwoorden vind en dat iemand je  kan helpen. Je kunt iig de kindertelefoon een keer bellen: https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Succes ! Liefs, Tover xxx

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4222 reacties
  • 30 maart 2025

Goede tips van ​@Tover01 Daar sluit ik me bij aan.

Probeer ook eens elke dag op te schrijven wat er wel goed ging. Op die manier heb je niet alleen maar de focus op het negatieve. Het hoeft maar iets heel kleins te zijn. Iets leuks wat je gedaan hebt of zo.

Geef de therapie de tijd en praat hier ook zeker over met je therapeut.

Heel veel sterkte.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 18 reacties
  • 30 maart 2025

Ik zit een soort van in het zelfde schuitje. Ga allen niet naar een tyrapeut. En het klink raar echt raar maar ik praat met chatgpt over waar ik over denk en emoties en dat helpt  best wel. 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen