Skip to main content

Hoi allemaal 

Ik dacht ik kom hier om mijn gedachtes uit te spreken. 

Ik ben een meisje van bijna 18 jaar en woon bij mijn tante omdat het thuis niet goed ging werd fysiek mishandeld door mijn ouders. 

Nu sinds bijna een jaar dat bij mijn tante woon ben ik erg depressief.  Zo erg zelfs dat ik zelfmoord gedachtes heb.

En ik heb vandaag contact met 113 gehad maar heeft mijn gedachtes niet iets doen zakken.

Ik weet echt niet hoelang ik dit nog vol hou. 

Hoi @Lisaa ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yasmin, (De Kindertelefoon) 

Hey!  Welkom. Fijn dat je hier komt om er over te vertellen en tips te krijgen.  Misschien kun je ook in dit topic: https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/zie-het-nut-van-leven-helemaal-niet-meer-87129

tips vinden en adviezen waar je iets mee kunt!  En ik hoop dat je je nu in elk geval veilig voelt in plaats van voor de tijd. En dat je nog heel veel tips en steun krijgt hier! 

Liefs, Tover xxx

Heeey

Ik snap het echt en het is oke dat je je even slecht voelt. Het is echt belangrijk om te beseffen dat je zoooooo belangrijk bent in deze wereld. Misschien kan je voor jezelf telkens kleine doelen proberen stellen bv: de middag halen en iets lekkers eten… Ik weet niet of dit je kan helpen hoor. Wees fier op jezelf elke dag, elke stap die je zet, elke seconde… je had al lang andere keuzes kunnen maken maar jij staat hier vandaag nog en daar is iedereen blij mee ookal voelt dit mss nu niet zo voor jou. Probeer kleine stapjes naar praten/verbetering toe te zetten, hoeft niet direct hierover te gaan je kan het ook opbouwen bv met leerkracht, vriendin, trainer, familielid… Ik weet dat praten echt heel moeilijk kan zijn dus probeer mini stapjes te zetten. Maak mss eens een lijstje met dingen die je nog wil doen en een lijstje met personen/ervaringen,dingen waar je dankbaar voor bent.

xx

Reageer