Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.


Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

 

 

Liefs

​​​

​​


172 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @EmmakokfanEva ,

Wat vervelend:( Dat je hoofdpijn krijgt van een drukke klas herken ik wel, dat heb ik zelf ook... Misschien kan je het wel met een vertrouwenspersoon bespreken? Die mag het niet tegen je ouders zeggen.

Ik denk dat je niet echt depressief bent, maar vooral eenzaam. Zit je al op een sport of scouting, of iets anders buiten school? 

 

Reputatie 7
Badge +11

Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Ik durf je niet te zeggen of je depressief bent of niet, maar snap je struggles wel goed en het is gewoon niet fijn dat je je zo rot voelt. Kan en durf je misschien wel met je andere goede vriendin te praten over je zorgen en struggles? Misschien kan zij je wel goed verder helpen en steunen?

Je kan natuurlijk ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp dat is anoniem en misschien vind je dat fijn.

Ik hoop dat je je snel weer wat fijner gaat voelen en hoop dat alles goed gaat komen met je vriendin!😘

Sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08 en @ItsJustMe,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik zit zelf niet echt bij een sportclub of zo. En ik heb ook niet echt een vertrouwenspersoon op school, nou ja die deelt het waarschijnlijk met mijn mentor en die weer met mijn ouders. En mijn andere vriendin heeft ongeveer dezelfde struggles dus dat helpt niet altijd.  Ik voel me door jullie reactie wel weer ietsjes vrolijker. Dankjewel daarvoor!

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Dat is fijn!

Lijkt een sport je wel wat?

Een vertrouwenspersoon heeft elke school volgens mij en die moet het echt voor zich houden:) Je kunt aan een docent vragen wie dat is en of je degene een mail kan sturen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

 

Sporten vind ik zelf niet zo leuk.

Zelf denk ik niet dat het handig is om een vertrouwenspersoon te mailen, want dan gaat die dat met de mentor bespreken en dan komt die weer bij mijn ouders.

Ik deed voorheen met mijn wiskunde docente praten over school en zo, maar zij is er tot het einde van dit schooljaar niet.

Reputatie 7
Badge +10

Misschien is scouting wat voor je?

Is er geen andere docent waar je mee kan praten?  Maar waarom is het eig zo erg als je ouders het weten? Er hoeft echt geen heel groot probleem van gemaakt te worden, maar misschien kan je afspraken krijgen over wat je kan doen als het even echt te druk is. Bv dat je even ergens anders mag zitten. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @EmmakokfanEva ! Wat vervelend vind ik dat een aardige vriendelijke persoon als jij dit ook moet beleven en voelen. Ik zou zeggen de tip van @Jesse08  over Scouting is echt een goede en @ItsJustMe  en hij ben ik mee eens dat het wel heel goed is om met iemand te praten! Wist je trouwens dat er bij scouting ook vertrouwenspersonen zijn? En 1 ding dat ik had willen zeggen doe je al 🙂 schrijven! Dat helpt ook! En natuurlijk kun je altijd hier terecht!! En nog even een ander ding, ik vind dat je heel leuk en interessant schrijft en ook lief! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

 

Ik zit zelf wel al op een rustige plek, maar waar ik moeite mee heb is dat docenten altijd boos zijn op de hele klas, althans zo uiten ze het. En dat voel ik me schuldig voor helemaal niks en ik ben alleen. En scouting vind ik zelf niet zo leuk, maar wel heel lief van je dat je wilt helpen. Ik wil niet dat mijn ouders het weten. Ze weten wel een deel over dat ik mijn vriendin mis en over dat ik de klas zo druk vind.

Waar ik vooral veel aan denk is hoe zal het met mijn vriendin gaan na de vakantie? Ik heb wel al contact opgenomen met de terugkomchat van de Kindertelefoon. Andere docenten zijn er wel, alleen voel ik me niet tot de juiste positie om dat tegen hun te zeggen/vragen. 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @EmmakokfanEva ,

Ik bedoel niet even andere plek in de klas, maar dat je even het lokaal unit mag als het niet gaat:) Dat kun je dan wel tegen je mentor zeggen denk ik, omdat je ouders er toch al van afweten. Vervelend van die docenten… Zijn er veel discussie tussen de klas en de docenten? Miss dat ze daarom een beetje geirriteerd zijn.

Anorexia verschilt heel erg per persoon hoelang het duurt voordat het beter gaat, dus het kan zijn dat het na de vakantie al een stuk beter gaan maar ook niet… Dat is heel rot!:slight_frown: Maar het enige wat je kan doen is haar zoveel mogelijk steunen, en te vragen hoe het gaat, als dat kan tenminste.

 

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel lieve @Tover01,

 

Ik ga een nieuw verhaal posten bij mij topic over gedichten

 

Liefs,

EmmakokfanEva 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

 

Op school is het tussen de docenten en de klas vaak onrustig,maar soms ook gezellig. Alleen zijn die docenten vaak niet echt geïnteresseerd in mij wel een paar maar daar heeft het geen nut om het tegen te zeggen, want die heb ik volgend jaar niet meer. Over mijn vriendin gesproken ze is al sinds februari opgenomen en ze gaat heel traag vooruit. 

Wat ik vooral irritant vind is als leerlingen gaan zeuren als ze één uur even alleen zitten en niet naast hun vrienden. Dan wordt ik van binnen zo kwaad , geïrriteerd en verdrietig, want ik denk dat vaak van: Hallo, hoor je mij klagen ik zit al bijna het hele schooljaar naast niemand! Maar dat begrijpen ze niet en wat ze ik ook irritant vind ze vragen niet eens hoe het met mij gaat of met mijn vriendin.  Als ze iets vragen is het alleen maar of ik antwoorden kan doorsturen of dat soort dingen.

 

Lees trouwens even mijn nieuwe verhaal bij mijn Topic over gedichten.

 

Liefs,.

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Ah dat is echt rot, ze maken dan een beetje misbruik van je!:( Ik zal je gedichten lezen, ik heb dat topic nog hlm niet gelezen, dus ben wel benieuwd 😊

Reputatie 7
Badge +14

Hey @EmmakokfanEva  als ik je reactie hierboven zo lees denk ik dat jij al veel verder kunt denken dan sommige anderen.  Ook dat stukje dat zij gaan mekkeren als ze 1  les aleen zitten en jij dat al een hele tijd moet. Sommigen zien dat gewoon niet of kijken niet verder.  Ik vind het daarbij ook heel lief dat je je zo betrokken voelt bij je vriendin !  Je hebt dat in je, en dat is natuurlijk een heel goede eigenschap ! Denk trouwens ook wel een beetje aan jezelf hoor 😉

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08 en @Tover01,

 

Jesse08 wat leuk dat je de topic gaat lezen,

Ik vind het zelf wel leuk om mensen te helpen, maar alleen als ze dat netjes vragen en dan doe ik het ook wel, maar ze vragen niet eens hoe het met mij gaat. Dat vind ik wel echt raar, maar dat zegt volgens mij meer over hen dan over mij.

 

Tover01, je bent echt heel lief.

Ik zit inderdaad vaak al met mijn manier van denken bij een volwassene en ik ben pas 14. Mijn andere vriendin zegt ook vaker van dat ik niet zoveel wil moeten doen, omdat ik dat niet aan kan, maar ik doe het dan toch want het is voor mij vriendin met Anorexia.

 

Liefs,

EmmakokfanEva 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @EmmakokfanEva ,

Ik heb alle gedichten gelezen, alleen je verhalen nog niet, dat doe ik miss vanavond nog wel.:blush:

Ze vragen het miss wel aardig, maar ja als ze niet aan jou denken is het toch heel erg uit eigen belang… Het is goed en lief om behulpzaam te zijn, maar wel tegen mensen die dat verdienen!

Dit is niet onaardig bedoeld, absoluut niet! Maar zou het kunnen dat je autistisch bent? (ik ben dat zelf ook en dat is echt niet erg). Dat kan de reden zijn dat je soms wat anders denkt, en ook waarom je snel overprikkeld bent.

Tover is idd een schatje:)

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

 

Ik doe het ook meestal bij mensen die wel aardig tegen mij doen alleen zeggen ze niet veel, maar dat komt doordat zij beïnvloed worden door andere.  Ik weet zelf niet of ik autisme heb, het is wel een vraag die al een tijdje door mijn hoofd gaat. Wel leuk dat je de gedichten hebt gelezen. Wat vind je ervan? En de verhalen staan trouwens ook in die topic.

 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Oh wat stom dat ik dat niet had gezegd… Ik vind je gedichten heel goed hoor! Je verhaal zal ik later wel over zeggen wat ik er van vind:slight_smile: 

Reputatie 7
Badge +4

Maakt niet uit dat je dat niet gelijk gezegd had.

 

Liefs,

EmmakokfanEva 

Reputatie 7
Badge +4

@Jesse08,

 

Jij vertelde over autisme.

Ik had vandaag weer zijn dag dat ik denk van heb ik autisme?

Ik had vandaag:

1e uur: Handvaardigheid, dat was allemaal oké en leuk. Niks aan de hand.

2e uur: Duits, daar begon de hel. De docent wilde een luisteroefening doen, alleen was de klas niet stil dus toen werd zij een beetje geïrriteerd en toen was het voor mij enigszins nog te doen.

3e uur: Aardrijkskunde, was echt verschrikkelijk. Er moest een kind naast mij zitten op de plek van mijn vriendin met Anorexia die er niet is. Dat vind ik al erg. (Vorige les moest hij daar ook zitten) De jongen naast mij deed de hele tijd tegen mij praten en dat was vervelend toen zij een meisje voor mij ook tegen die jongen van dat hij mij met rust moest laten. Maar ik dacht weer hetzelfde als de docent en niet als de klas en barste bijna uit elkaar van hoofdpijn.

 

4e uur: Engels, vind ik al een stom vak met een stomme docent alleen stuurde die docent onterecht kinderen eruit en gaf kinderen Strafwerk en kon geen orde houden dus toen deed mijn hoofdpijn nog meer pijn.

 

5e uur: Biologie, vind ik zelf echt leuk en interessant. De laatste paar weken word het alleen minder leuk, de docent is heel aardig, maar word altijd onderbroken en daardoor ook boos. Wat ook stom is is dat ze me al vier lessen achter elkaar vergeet. Ik vroeg haar om een opdrachtenblaadje voor mijn vriendin met Anorexia alleen vergeet ze mij steeds. Toen moest er weer een jongen naast mij zitten alleen dit keer een andere. Deze was ook vervelend hij liet mijn spullen vallen en deed daar niks voor en toen zei hetzelfde meisje dat bij het 3e uur wat zij weer iets op dat jongentje. Ik kon echt gewoon niet meer nadenken tijdens dit uur door de klas.

 

6e uur: Wiskunde, we hebben een inval docent die niet aardig is en geen orde kan houden en niet kan uitleggen. Oftewel nog meer hel, want ik kon niet nog meer drukte erbij krijgen, gebeurde wel dus toen barstte mijn hoofd echt, maar dan ook echt uitelkaar. 😭

 

Dit was mijn verschrikkelijke rot dag, de zoveelste op rij qua school.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Hey lieve @EmmakokfanEva ,

Wat rot!:( Het is wel herkenbaar voor mij…

Misschien kun je dit toch met iemand delen? Je hoeft niks over je depressie te zeggen als je dat echt niet wilt, maar wel gewoon dat het te druk voor je is en overprikkeld raakt. Misschien kan iemand van school dan een beetje meedenken wat je kan helpen.

Als je wilt weten of je autisme hebt kan je naar de huisarts gaan, die je weer kan doorverwijzen naar een psycholoog. Dat kan miss ook helpen om een goede oplossing te zoeken. Of misschien is een wat rustigere school een optie? Ik zou dan wel eerst een tijdje meelopen, niet dat je dan naar een school gaat waar het helemaal niet rustiger is ...

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

 

Bedankt voor je tips.

De school zelf is denk ik niet het probleem, maar alleen de klas en dan de docenten die daar geen goede orde over kunnen houden. Over dat met mensen praten, ik doe dat wel en ik geef ook vrij vaak aan dat het druk is, maar er wordt wel een beetje opgelet maar niet veel mee gedaan naar mijn idee.  Wat vooral stom is is dat vorig trimester had ik bijna de helft van de week wiskunde van een hele aardige leuke docente alleen is zij momenteel aan het herstellen thuis. En haar lessen waren voor mij een soort van lichtpuntje in zo'n dagen, ik had iets om naar uit te kijken, want zij gaf mij altijd een fijn gevoel. Nu heb ik dat niet meer, want de invaller is dus echt niet fijn. Ik kan mijn oorspronkelijke wiskunde docente wel altijd nog mailen.

Wat ik zelf vaak merk is dat docenten mij als rustpunt gebruiken. Ze kijken als de klas weer eens druk is altijd naar mij en dan worden ze rustig.💕

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, Ja dat snap ik wel, maar misschien is een klas op een andere school wat rustiger. 

Ik zit zelf op speciaal onderwijs, maar ook daar is het vrij druk, en ze kunnen/willen daar niet echt wat aan doen. Het is een beetje geluk hebben dat je klas een beetje rustig is denk ik..

Oh haha, je bent vast hun favoriete leerling:wink:

Reputatie 6
Badge +2

Hey @EmmakokfanEva ,

Ik moet zeggen dat ik je verhaal ook wel herken. Ik vind het soms (lees: dagelijks) ook te druk in de klas, ook al heb ik een relatieve rustige klas (ik doe gymnasium).

Ik ben getest op autisme, omdat mijn broer autisme heeft, maar ik heb het zelf niet. Ik ben wel hooggevoelig/hoogsensitief. Misschien kan dat bij jou ook zo zijn? Dat zou namelijk ook je manier van denken verklaren … Maar ik weet het natuurlijk niet, het beste is inderdaad om daar toch eens over te praten en naar de huisarts te gaan, zoals @Jesse08 al zei.

 

Vind je het eigenlijk leuk dat de docenten jou als rustpunt gebruiken?

Trouwens, ik ben altijd uitgeput als ik terugkom van school. Ik vind school nu wel redelijk leuk, maar het vraagt gewoon veel energie.

 

Liefs, Salaam

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Salaam en @Jesse08,

 

Jesse ik denk dat ik inderdaad hun favoriete leerlingen ben althans een van de favorieten.

 

Salaam,

Fijn dat jij school leuk vindt,  heb altijd hoofdpijn als ik thuis kom. Over dat rustpunt met docenten, ik vind het ergens wel fijn, want dan kijkt er een keer iemand naar mij om, want dat doet de klas niet echt heb ik het idee, althans niet op een positieve manier.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +10

Kom je volgend jaar eigenlijk in een andere klas? 

PS: Dankje dat je me in je handtekening hebt gezet! :hugging: Zal dat zo ook doen.:wink: Word bij bij mij wel vol haha:upside_down:

Reageer