Skip to main content

Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.


Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

 

 

Liefs

​​​

​​

Heyy lieve @EmmaEva,

Ahh dat is niet leuk! Gecondoleerd en veel sterkte morgen!🙏❤️

Jammer dat je nog steeds zoveel ups en downs hebt.. Kan je ondanks dat wel een beetje genieten van de vakantie en heb je wel wat leuke dingen die je kan doen om op te vrolijken?

Ik vergeet eigenlijk steeds dat ik hier iets heb, maar dat had ik jullie al gedeeld dat die kans er zou kunnen zijn, sorry.

Maakt echt niet uit hoor daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen! Weet iig dat je hier altijd welkom bent als wat kwijt wilt🙂

Liefs, ItsJustMe <3


Hoi @Tinkerbell,

 

Het is niet erg dat je even niet weet wat je moet zeggen.

Dankjewel. Het is inderdaad wel jammer. 

Ik kan morgen misschien wel delen hoe de begrafenis was.

 

Liefs,

EmmaEva.


Hoi @EmmaEva veel sterkte en gecondoleerd met dit verlies! Ik hoop dat je manieren vind om dit te verwerken en aan alle mooie en lieve momenten terug te denken. Sterkte ook vandaag! 😘

Groetjes liefs Tartan X 


Dankjewel.


Hoi iedereen,

De begrafenis was mooi en emotioneel.

We hebben op een mooie manier afscheid kunnen nemen van haar en het is nu ook wel goed, ook al weet ik dat er momenten zijn dat mijn hoofd er anders over denkt.

 

Ze is nu een vlinder geworden die we vandaag nog niet konden zien, maar wel voelen.  We hebben haar kusjes gegeven door met bellenblaas bellen naar de hemel te blazen.

 

Liefs,

Vlinder-Eva.


Hoi iedereen,

 

Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is dat ik iets van mij heb laten horen.

Ik wil dingen met jullie delen, want dat ene forum kan dan wel fijn zijn, maar soms wil je gewoon even weten hoe leeftijdsgenoten op situaties zouden reageren.

 

Ik zit nu in de derde klas. Mijn klas is voor het merendeel hetzelfde, helaas wel met een minder leuke verandering.

Van de drie kinderen die vorig schooljaar met mij optrokken in onze klas zit er nog maar eentje bij mij.

En dat is gelukkig wel een van mijn beste vriendinnen.

De wiskunde docente heb ik helaas niet meer, maar de geschiedenis docente en nederlands docente wel.

Mijn andere vriendin die de tweede over doet heeft ook dezelfde Nederlands docente.

Dat is de enige docente die wij allebei hebben.

Ik heb verder wel oké docenten.

 

Ik heb alleen wat kleine dingen die het voor mij soms minder fijn, maken.

1 perfectionisme, ik heb vaak dat als ik teken ik stop met tekenen doordat ik boos word op mezelf, omdat iets niet goed getekend is terwijl andere het wel goed vinden. Maar puur mijn perfectionisme zit me dan in de weg.

 

2 Verlegenheid, ik heb vaak dat als ik iets niet snap het niet durf te vragen aan een docent of hij/zij het me nog een keer kan uitleggen. Ergens vind ik dat vervelend.

 

De klas is nogsteeds wel vaker druk.

Eigenlijk alles bij elkaar zorgt voor veel hoofdpijn en minder vrolijke stemmingen.

Ik mis mijn vriendin van de tweede nogsteeds best veel.

 

Dit is wat ik even wilde delen,

 

Liefs,

EmmaEva. 💞


Hoi iedereen,

 

Het spijt me maar ik heb besloten om dit account te verwijderen.

Bedankt voor alles! Jullie zijn de beste!

Veel succes in de toekomst en misschien dat ik ooit nog terug kom, maar dat weet ik niet.

 

Dikke knuffel,

EmmaEva.


Heyy,

Jammer dat je je account hebt verwijderd. Ik wens jou ook veel geluk en al het beste toe voor de toekomst! Wees altijd weer welkom om terug te komen op het forum als je dat wilt we zijn er altijd voor je!💖🤗

Liefs, ItsJustMe <3


Reageer