Skip to main content

Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

 

 

Liefs

​​​

​​

@EmmaEva ,

Sorry dat ik zoveel berichten stuur. 🙈

Maar als de medewerker heeft gereageerd en je stuurt weer een nieuw bericht in je dagboekje, kun je dit vinkje aankruisen bij je reactie:

Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar ik denk dat je dan een mail krijgt als er weer een reactie is. 🙂 Dat is wat makkelijker dan dat je steeds moet kijken.


Hoi @Jesse08,

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Het is alleen maar fijn al die tips en uitleg. Dankjewel daarvoor.

Ik zal het eens proberen.

 

Liefs,

EmmaEva


Hoi iedereen,

Ik voelde me de afgelopen dagen wel ietsjes beter.

Met mijn vriendin gaat het ook beter. 

Op de een of andere reden mis ik school, ondanks dat school voor best veel narigheid geeft gezorgd. 

Ik mis dan voornamelijk mijn wiskunde docente en geschiedenis docente. Die begrepen mij en steunde me dit schooljaar door dik en dun.  Mijn wiskunde docente vanaf het begin en mijn geschiedenis docente vanaf het derde trimester toen mijn wiskunde docente het eigenlijk niet echt meer kon doen, omdat ze thuis aan het revalideren was van een operatie.

Hebben jullie ook dat jullie school missen tijdens vakanties?

 

Liefs,

EmmaEva.


Heyy lieve @EmmaEva,

Wat fijn dat het wat beter gaat met je! :)

Ik mis school zelf niet echt heel erg door negatieve ervaringen met mijn oude klas, maar snap je gevoel wel helemaal. School geeft je dag natuurlijk een soort ritme die nu wegvalt en dat je die docenten niet meer spreekt is natuurlijk niet fijn voor je.. Kan je niet ondanks de vakantie nog een beetje in contact blijven met die docenten of is dat niet mogelijk? En heb je die docenten volgend schooljaar nog wel?

Liefs van mij <3


Hii lieve @EmmaEva,

Dat je je docenten mist snap ik wel, heb het zelf niet met deze school, maar mis bepaalde docenten van de middelbare wel.. Fijn dat je je wel wat beter voelt en je vriendin ook gelukkig. Heb je je docenten volgend schooljaar ook weer of heb je andere? 

Liefs van mij 💜


Hoi @Tinkerbell en @ItsJustMe,

Ik kan helaas geen contact zoeken met die docenten tijdens de vakantie, omdat tijdens de zomervakantie de app die ik voor school gebruik op slot gaat voor docenten en leerlingen.  Als het goed is heb ik die volgend schooljaar ook, alleen weet ik dat niet honderd procent zeker.

Onze klas zou best opgesplitst kunnen worden onder klassen, omdat er in andere klassen te weinig kinderen over zijn gebleven.  Helaas kom ik dat pas aan het einde van de vakantie te weten. 

Liefs,

EmmaEva.


Hoi iedereen,

Ik ben momenteel erg onrustig en ik moet echt iets van mij af schrijven. 

Dit is even een omschrijving in emoties van hoe ik mij voel:

😭😐😄💞💔🍀😠.

Ik weet het zijn er veel.

Zojuist was er in mijn groepsapp van mijn klas een jongen aan het zeggen wie we als docenten krijgen,omdat zijn moeder docente is op mijn school kan hij wel al wie we krijgen. Ergens ben ik er blij mee, maar ergens ook niet.

Zoals ik gehoord had heb ik mijn geschiedenis docente wel volgend schooljaar, maar mijn wiskunde docente niet en zij had mij zoveel gesteund. Ik mis haar nu nog meer. Verder heb ik niet de aardige biologie docente. (Die mij wel steeds vergat) Ik heb wel de frans docent die ik nu had, hij was wel aardig. Ik heb dezelfde Nederlands docente daar ben ik wel blij mee. Ik heb de coördinator als mentor en voor economie.

Ik heb voor natuurkunde ook dezelfde, maar ik vond hem, maar simpel.

Verder zegt die jongen dat we dezelfde klas hebben, maar dat maakt mij niet zoveel uit, omdat ik weet dat ik niet bij mijn vriendin met anorexia kan komen zitten en wel bij mijn andere vriendin.

HET IS ALLEMAAL NOG ONDUIDELIJK, MAAR IK DENK DAT HET WEL DEELS KLOPT. IK HOOP ZELF DAT IK TOCH NOG MIJN WISKUNDE DOCENTE KRIJG. 

 

Met zielige Groetjes,

EmmaEva.


Hoi lieve @EmmaEva 

Wat lastig. Was die Wiskundedocent je favoriete docent?

Liefs @NoahLovesYou 


Hoi @NoahLovesYou,

Ja, ze heeft mij ontzettend gesteund in moeilijke tijden. Bv toen ik net hoorde dat mijn vriendin anorexia had.

 

Liefs,

EmmaEva.


Hoi iedereen,

Het is weer een tijdje terug dat ik iets gepost heb.

Ik had vandaag het derde gesprek met Pratenonline.

We hadden het over mijn beeld van mijn vriendin toen het fout ging.  Ze probeerde allemaal mindfulness dingen, maar dat hielp niet bij mij. Alleen had ze dat niet echt door.

Het gesprek ging weer maar mah.

 

Liefs,

EmmaEva.


Hoi lieve @EmmaEva ,

Jammer dat het gesprek niet zo goed ging… :( Waar kwam dat door?


Heyy @EmmaEva,

Wat jammer dat het gesprek niet fijn ging.. Heb je haar wel verteld dat je het niet fijn vond? En was dit het laatste gesprek met praten online of heb je nog een keer een afspraak?

Liefs van ItsJustMe <3


Heyy @EmmaEva ,

Wat jammer dat het niet fijn was... als je het niet tijdens het gesprek hebt aangegeven, zou je haar dan nog misschien op een andere manier kunnen benaderen? Of er de volgende keer gelijk over beginnen?

Liefs van mij 💗


Hoi iedereen,

Het gesprek was in principe het laatste gesprek, maar ik zit bij hen in een soort van online traject, dus heb ik wel nog tussentijdse evaluatie gesprekken. 

Ik heb het haar niet gezegd, omdat het niet echt aan haar lag dat het gesprek slecht ging.  We deden die soort van mindfulness, alleen lukte dat bij mij steeds niet en dat voelde als een gevoel van mislukking. En ik werd een keer uit de chat gegooid. 

 

Liefs,

EmmaEva.


Hoi @EmmaEva ,

Ik snap het niet helemaal, wat is de bedoeling van die evaluatie gesprekken? Alleen dat je even zegt hoe het ging? En hoe vaak is dat nog?


Hoi Jesse08,

Om eerlijk te zijn snap ik het zelf ook niet echt, maar ze wilde gewoon over 2 weken weer een gesprek en Normaal was het maar om de week. 

 

Ik laat nog wel weten hoe dat gesprek dan verliep.


Hoi,

Oh oké, we horen het wel. :)

Weet je wel of je nog vaak zo'n gesprek hebt? Of nog 1x?


Geen idee


Hoi iedereen,

Ik zit te twijfelen.

Ik vind het forum van proud2bme erg fijn, maar dit forum vind ik ook fijn.

Ik merk dat ik nu iets meer doe met dat van proud2bme, maar dat komt misschien ook omdat dat nieuw voor mij is.

Ik wil niet teveel online accounts op sites.

Ik heb nu in totaal drie accounts op sites.

Ik denk dat ik hier wel nog dingen ga posten als ik hulp/info van leeftijdsgenoten. En bij proud2bme dan meer als ik echt van professionals hulp wil. 

Ik denk niet dat jullie hier veel aan hebben, maar dit is meer een soort verklaring van waarom ik hier misschien minder vaak actief ga zijn.

 

Liefs,

EmmaEva.


Hoi lieve @EmmaEva ,

Dat is prima hoor. 🙂 En je bent hier en natuurlijk ook op proud2bme natuurlijk nergens toe verplicht, dus als je wat minder actief bent is dat echt niet erg! Gewoon doen waar jij behoefte aan hebt. 😊

En super fijn dat proud2bme je helpt!❤️

Liefs.


Heyy @EmmaEva,

Is helemaal prima hoor! Het is het belangrijkste dat je doet waar jij je goed bij voelt en wij steunen je daar helemaal in! Je bent hier iig altijd welkom om wat te posten als je daar behoefte aan hebt wij zijn er altijd voor je!💪💗

Liefs, ItsJustMe <3


Dat vind ik echt heel lief.


Heyy lieve @EmmaEva,

Hoe gaat het nu met je? Hoop dat alles goed gaat met je!🙂

Liefs, ItsJustMe <3


Hoi @ItsJustMe,

 

Sorry voor mijn later reactie.

Met mij gaat het met ups en downs nogsteeds, helaas.

Dat ligt niet aan Proud2bme, maar aan het feit dat ik afgelopen week mijn overgrootoma ben verloren en nu in een rouwproces zit. Ik heb morgen de begrafenis.

Ik vergeet eigenlijk steeds dat ik hier iets heb, maar dat had ik jullie al gedeeld dat die kans er zou kunnen zijn, sorry.

Hoe gaat het met jullie?

Liefs,

EmmaEva.


Hoi lieve @EmmaEva ,

Wat verdrietig... gecondoleerd 😥

Wat jammer dat het nog steeds niet helemaal goed gaat..weet verder even niet wat ik moet zeggen sorry..!😘❤️

Veel liefs van mij 


Reageer