Skip to main content

Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.


Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

 

 

Liefs

​​​

​​

Hoi iedereen,

Bedankt voor de tips.

@Anoniema,  het maakt niet uit dat je verder niet echt kan helpen.  Ik ben al blij als ik weet dat er mensen zijn die ongeveer hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben.

@Jesse08, ik zal eens kijken op die website, maar ik heb bij dat van praten online ook een soort dagboek en zo en ik kan dat delen met die Psycholoog, maar ik weet niet hoe dat nu dan verder gaat. 

@ItsJustMe,

Ik ga jou tip proberen uit te voeren als het me teveel wordt.

 

Lieve mensen, jullie maken mijn avond wel weer beter.

Dankjewel daarvoor,

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hey! Ik hoop dat alle tips je helpen! Ik wou je daar succes mee wensen, zou fijn zijn als je er verder mee komt! 

Liefs Tover xxx


Hoi @EmmakokfanEva ,

Snap ik hoor, zie maar of je het doet. Maar je hebt nu iig een alternatief als je niet meer kan chatten met pratenonline. :)

Op die site is het in principe onbeperkt, dus als je bv 1 jaar een dagboek daar wil hebben kan dat.🙂 

 


Hoi iedereen,

 

Ik denk dat het morgen wel weer wat beter gaat.  Ik ga naar een barbecue van de collega van mijn moeder.

Ik ga komende week ook een paar dagen bij mijn oma logeren en dan kan ik in het atelier werken.

Ik denk dat ik ook verder ga schrijven aan mijn verhaal over de spelcomputer.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

Mijn nacht was weer raar,

Ik voelde weer de dwang om over school te dromen.

Deze keer lukte het niet om daar een goede droom van te maken. Ik had de hele nacht een beeld in mijn hoofd van mijn vriendin met Anorexia toen ik haar voor het eerst zag in het ziekenhuis. Inmiddels is dat beeld al verouderd want ze is nu thuis. 

Ik heb echt vier uur wakker gelegen.

@Jesse08 ik heb die website geprobeerd, het ziet er wel oké uit. En ik wilde me registreren. Ik heb dat geprobeerd alleen moet je op het einde zo'n bevestiging code invullen die dan op het scherm staat. Ik typ die op alle manieren in en toch blijf ik steeds, maar weer een nieuwe code krijgen en kan ik niet naar de plek om een dagboek bij te houden.

Weet jij misschien hoe je die code moet invullen? Of wat ik hieraan kan doen?

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi @EmmakokfanEva ,

Dat had ik ook, het kan zijn dat je een veld niet hebt ingevuld. Of dat je gebruikersnaam al in gebruik is.

​​​

De velden die ik hier heb ingevuld, zijn verplicht. Let dus erop dat je je email adres en wachtwoord 2x moet invullen en het vinkje aankruist bij dat je akkoord gaat met de huisregels en voorwaarden.

De code heb ik op deze manier ingevuld:

Hoop dat het zo lukt. 🙂 Het idd een beetje ingewikkeld!


Wat rot van vannacht weer. :(

Ik heb weet niet echt een tip, maar misschien kun je voordat je gaat slapen nog wat lezen dat je even afleiding hebt en daarna miss beter in slaap valt?


Hoi @Jesse08,

Bedankt voor de uitleg ik ga het nogeens proberen.

En voor de tip.

 

Liefs,

EmmakokfanEva


Hoi iedereen,

Het is gelukt om een account aan te vragen.

Het moet alleen nog door die beheerders geactiveerd worden.  

Ik ga vandaag naar een barbecue dus ik denk dat ik vandaag minder ga piekeren hoop ik, of het is al als we in de auto zitten, want ik moet een uur in de auto zitten.

@Jesse08 bedankt voor de tip van die website.

Liefs,

EmmakokfanEva 


Fijn dat het gelukt is!🙂

Veel plezier bij de barbecue!❤️


Hoi iedereen,

De barbecue was echt leuk.

Ik kreeg een antwoord op de vraag van pratenonline.

Ze zeiden of ik komende dinsdag kan, alleen kan ik dan helaas niet. Dus ik heb gevraagd of het over twee weken kan.

Want ik ben komende week bij mijn opa en oma.

Ik kan volgende week waarschijnlijk ook minder dingen posten, maar ik ga het wel proberen op momenten dat ik het kan, maar ik kan het jullie niet garanderen. 

Sorry daardoor.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy @EmmakokfanEva ,

Fijn dat de barbecue leuk was. Het zal vast wel goed komen met pratenonline.. wel goed dat je komende week naar je opa en oma kunt. En het is niet erg hoor als je minder dingen post…💗 hopelijk slaap je vannacht ook wat beter

Liefs van mij 🤗


Hoi @Tinkerbell,

Ik vind je reactie echt heel lief en ik hoop ook dat ik vanacht beter slaap. Bedankt voor de reactie.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi @EmmakokfanEva ,

Dat is fijn!😊

Geen probleem dat je minder actief bent, hoop dat het gezellig word bij je opa en oma. :)


Hoi @EmmakokfanEva ,

Er staat dat je een mail krijgt als je account is goedgekeurd. Ik heb die alleen niet gekregen, maar je kan gewoon af en toe proberen in te loggen. Bij mij ging het best snel dus miss is je account nu al goedgekeurd. :)


Hoi @Jesse08,

Bedankt voor de tip ik ga het straks proberen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

 


Hoi @EmmakokfanEva ,

Top, laat nog even weten als het gelukt is. 😊


Hoi @Jesse08,

Het is gelukt, maar ik heb een vraagje.

Moet je als je een dagboek stukje hebt geschreven dan op opslaan of op bevestigen klikken?

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi @EmmakokfanEva ,

Op bevestigen. :)


Hoi @Jesse08,

Ik weet niet of het helemaal gelukt is om iets te plaatsen.

Ik heb dan iets geschreven en ik heb dan ook bevestigen geklikt en dan krijg ik dat ik mij opnieuw moet inloggen.

En dan gebeurt er niks. Had jij dit ook?

Anders dan laat ik het, maar en schrijf ik wel gewoon hier en bij Pratenonline of zo.

Daarover gesproken ik heb volgende week dinsdag om voor uur weer een gesprek. Dat is wel fijn.

 

Liefs,

EmmakokfanEva


Vervelend dat het niet lukt… Bij mij werkt het op deze manier wel:

Als je nog ingelogd bent, log voor de zekerheid even uit en opnieuw in.

1: Voer bij de blauwe pijl het onderwerp in. Bijvoorbeeld: Dagboekje Eva

2: Voer bij de bruine pijl je tekst in voor vandaag.

3: Druk bij de groene pijl op bevestig. Wacht daarna even totdat je deze melding krijgt:

Als het goed is is het nu gelukt. :)


@EmmakokfanEva , Fijn dat je ook weer een gesprek hebt met pratenonline. :)


Laat nog even weten als het gelukt is. :)

 


Hoi @Jesse08,

Ik kon niet eerder reageren, omdat mijn limiet met Google op was. Ik kon het daarom ook niet proberen.

Ik heb het net geprobeerd en het lukte.

 

Liefs

 

( deel van de tekst verwijderd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )


Fijn dat het gelukt is! 🙂 Hoop dat het je gaat helpen. 🙂


Reageer