Skip to main content

Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.


Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

 

 

Liefs

​​​

​​

Hoi Eva,

Wat rot om te horen dat je je zo voelt. Het klinkt echt heel zwaar en ik snap dat je je hierdoor erg eenzaam voelt. Ik denk dat het heel goed is dat je hier op het forum om hulp vraagt, want dat is al een hele grote stap.

Het is lastig om te zeggen of je depressief bent, want ik ben natuurlijk geen dokter. Maar als je je vaak somber voelt, geen plezier meer hebt in dingen die je eerst wel leuk vond en als je je vaak moe en hopeloos voelt, kan het wel een teken zijn dat je hulp nodig hebt. Het is in ieder geval heel belangrijk om met iemand te praten over hoe je je voelt. 

Misschien kun je proberen om met een vertrouwenspersoon op school te praten? Dat kan iemand zijn die je vertrouwt en die niet meteen je ouders hoeft in te lichten, zoals een andere docent die je aardig vindt of een counselor op school. Soms helpt het ook om dingen van je af te schrijven in een dagboek of om te praten met een goede vriendin, ook al is diegene er misschien niet fysiek. 

En wat betreft volgend schooljaar: het is begrijpelijk dat je je daar zorgen over maakt, vooral als je klas zo druk is en je hoofd daardoor pijn doet. Misschien kun je met een docent of de schoolleiding praten over een rustigere plek om te studeren of extra steun?

Je bent niet alleen, en er zijn altijd mensen die naar je willen luisteren en je willen helpen. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Veel sterkte en liefs!


Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Wat fijn dat je je wat minder alleen voelt en dat je weer plezier hebt in het tekenen! Dat lijkt me echt heel fijn voor je! :)

Succes morgen bij je rapportuitreiking en sterkte met de begrafenis!😘

Liefs van mij <3


Hoi @jesse,

 

Ik zou morgen een gesprek hebben, maar ik kan morgen niet dus is het verplaatst naar volgende week.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi @EmmakokfanEva ,

Laat dan even weten hoe t ging. :)

Is dat de laatste keer? Ik weet t niet helemaal zeker maar je kan 4x met hun chatten toch?


Hoi @JanuaryGirlHorse2024,

 

Bedankt voor je lieve reactie.

Ik heb nu niet echt meer het idee dat ik misschien depressief ben, ik had gewoon dit hele schooljaar en vorig schooljaar een dip. Met mijn vriendin gaat het steeds beter en dit schooljaar is nu ook voorbij. Ik heb zelf contact opgezocht met de chat van pratenonline. En ik heb vaak met de Kindertelefoon gechat. En veel met mijn wiskunde docente er over gepraat over mijn vriendin en zo.  Ik heb het plezier in tekenen ook weer terug. Ik heb deze week al negen tekeningetjes gemaakt. 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi @Jesse08,

 

Ik weet niet of het de laatste keer is ik denk het persoonlijk niet. Omdat ik ook daar een specifiek account heb met opdrachten om aan mijn mentale gezondheid te werken.

Tuurlijk deel ik jullie wel hoe het ging.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

Even een update.

Mijn vakantie is nu drie dagen bezig (weekend meegeteld)

De laatste week van het schooljaar ging het wel weer een beetje beter, maar nu voel ik me weer slechter, ik pieker teveel en ik denk steeds aan dingen als de dood en dan vooral hoe het zou zijn als mijn opa en/of oma dood zouden gaan. Ik wil dat absoluut niet, want mijn opa is een soort van mijn grote levende knuffelbeer.  Ik kan bij hem echt over alles praten.  Mijn oma is een van mijn voorbeelden dat komt vooral doordat mensen altijd zeggen dat ik heel erg lijk op de jongere versie van mijn oma.  Met hun gezondheid gaat het goed, maar toch denk ik aan hoe het zou zijn zonder hun.

Ik denk ook wel aan mijn overgrootoma, maar daar denk ik minder aan. Ik heb zelf wel al een opa en oma verloren. Die Oma kende ik niet, maar die opa wel en daar denk ik nu dus ook best vaak aan. 

Dit alles kwam door die begrafenis van afgelopen vrijdag.

Ik verveel me ook nogeens, want mijn ouders moeten steeds werken en ik heb niet echt iets te doen, behalve klusjes 😐

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy lieve @EmmakokfanEva ,

 

Ik herken heel veel hiervan, dit heb ik vroeger zelf ook meerdere keren gedacht en dan vooral zomers gek genoeg...maar helaas kun je er niks aan doen wat er ook gebeurt en komt, daarom kun misschien die tijden goed besteden door langs te gaan…

Zit je op een sport of vereniging misschien kun je daar wat vaker heen gaan?

Liefs van mij 💕


Hoi @Tinkerbell,

Ik heb zelf geen sport die ik echt leuk vindt, ik wil best langs gaan bij mijn opa en oma en zo, maar ik heb dat niet zelf in de hand.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi,

Iedereen even een update.

Ik heb vandaag weer een gesprek met pratenonline. Ik weet niet of dit het laatste gesprek is. Ik hoop het zelf niet, want mijn soort van begeleider waarmee ik dan steeds praat is echt aardig.  Ik weet zelf niet heel goed hoe ik dit gesprek moet aanpakken, omdat ik merk dat ik weer een dipje heb terwijl het vorige week allemaal zo goed ging. 

Dat dipje heb ik jullie al uitgelegd.

Ik had gisteren avond/nacht wel iets heel fantastisch.

Ik was naar een van de Vrijthof concerten geweest van André Rieu. En daar heb ik Emma Kok gezien en ik was zo ontzettend blij en ik werd emotioneel toen zij haar haar speech gaf over dat ze op het podium een meisje is dat vrij is en als ze dan backstage is ze het meisje is dat vast zit aan de sonde. En ze bedankte André Rieu voor het waarmaken van haar droom. ☺️💞

Ik kan nogsteeds niet geloven dat ik dat echt gezien heb.

Dat komt deels, omdat we pas gisteren avond twee uur voordat het optreden plaats vond de kaartjes hadden gekocht.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

 


Hey! Wat mooi @EmmakokfanEva ! En super dat je daar bij kon zijn! Dit vergeet je nooit meer!  Blijf genieten van deze belevenis! 😍

Liefs, Tover xxx


Hoi lieve @EmmakokfanEva ,

Wat rot dat het weer slechter gaat! Maar fijn dat je gisteren naar het optreden van Emma Kok ging.😊

Heb je het gesprek met Pratenonline nu gehad? Hoe ging het?


Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Ik hoop dat het gesprek met pratenonline vandaag weer goed gaat en als je aangeeft dat je nog wat langer wilt praten kan dat vast wel!🙂

En wat een prachtige ervaring is dat zeg wat gaaf dat je daar bij kon zijn! Echt heel fijn dat je haar gisteren live hebt gezien dat is een herinnering die je altijd bij gaat blijven!😊

Hopelijk voel je je snel weer wat beter en hopelijk helpt de ervaring van gisteren je daar een beetje bij😘

Liefs van mij <3


Hoi iedereen,

Het gesprek ging slecht.

Het was maar heel kort, omdat mijn google werd gesloten omdat mijn tijdslimiet dat ik op google mag op was.

Ik heb via de mail gevraagd of ik het gesprek op een ander moment verder kunnen zetten alleen heb ik nog geen antwoord.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Wat jammer dat het gesprek niet goed ging en jammer dat het zo kort was.. Dat was overmacht dat je tijdslimiet erop zat en daar kon je niks aan doen. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt van je psycholoog en hopelijk kan je snel weer een gesprekje krijgen! Komt vast wel goed😘

Liefs van mij <3


Hoi, iedereen

Ik hoop ook dat het gesprek op een ander tijdstip kan.

Ik heb vanacht echt een rare nacht gehad.

Ik droomde niet over school, maar mijn hoofd voelde een soort van dwang om over school te dromen en dan vooral de gehele tegenovergestelde kant dan hoe het met mij gaat op school.  Bijvoorbeeld dat mijn cijfers niet goed zijn door hetgeen met mijn vriendin of dat ik flauwval tijdens lessen. En dat ik me niet kan concentreren en dat docenten zich zorgen maken. En dat mijn geschiedenis docente (die heel aardig is) mijn mentor is en dat zij zich ook zorgen doet maken. Vooral omdat ze weten dat het niet altijd zo is geweest.

 

Ik weet rare dingen allemaal, maar ik wilde het gewoon even gedeeld hebben. 

Ohh, @Jesse08 gefeliciteerd met de Gouden Gids badge!

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy @EmmakokfanEva,

Ik hoop ook dat het gesprek op een ander tijdstip kan.

Dat gaat vast wel goedkomen ik hoop dat je snel wat hoort!👍

Lastig dat je zo'n rare nacht hebt gehad.. Dat van die dromen snap ik wel een beetje.. Als je merkt dat je weer in zo'n flow zit 's nachts kan je misschien proberen om even wat afleiding te zoeken door bijvoorbeeld even een boekje te lezen of iets in die richting. Misschien helpt dat dan een beetje om daarna weer wat beter te kunnen slapen.

Liefs van mij <3


Dankjewel @ItsJustMe


Hoi @EmmakokfanEva ,

Wat rot van vannacht… 

Jammer dat je gisteren eerder weg moest bij de chat, maar ik hoop dat ze snel reageren! Ging de chat daardoor niet goed of ook al toen het nog niet was afgesloten?

Ik had nog even op hun site gekeken en daar staat idd dat het maar 4x is, wel weinig eigenlijk… Maar hoop dat je toch iets vaker mag.🙂❤️

Ohh, @Jesse08 gefeliciteerd met de Gouden Gids badge!

Dankjewel!❤️


Het ging daardoor slecht. 

Inderdaad maar weinig.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

Vandaag was echt verschrikkelijk.

Ik had al niet goed geslapen en ik voelde overdag ook steeds de dwang om te denken aan school en dan te dagdromen over de slechte kant. Ik was wel gaan winkelen alleen was het zo druk dat ik hoofdpijn heb. En die hoofdpijn is echt niet normaal erg. 😐

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi lieve @EmmakokfanEva ,

Wat rot… Gaat het nu wel iets beter?

Misschien kan je dan oortjes of een koptelefoon in/op doen?


Hoi @Jesse08,

Het gaat met mijn hoofdpijn nu wel weer, gelukkig.

Met mijn dwang voor gedachten over school gaat het nogsteeds niet veel beter.

Als iemand tips heeft daarvoor, ze zijn welkom.

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy @EmmakokfanEva,

Wat rot zeg.. Hopelijk kan je vannacht wat beter slapen en hopelijk voel je je morgen weer wat beter!

Ik vind @Jesse08 zijn idee van die koptelefoon/oortjes een goed idee misschien is dat idd wel fijn voor je dat je die in/op je oren kan doen als het je te druk wordt aan je hoofd. Misschien wordt je daar dan wat rustiger van als alles je even te veel wordt!

Liefs van ItsJustMe <3

 


Lieve @EmmakokfanEva 

Ik begrijp je helemaal. Een drukke klas is echt rottig. Wij hadden 37 kinderen in de klas. Was echt een hel. Ik heb toen een time-out aangevraagd. 
Op mijn achtste heb ik een burn-out gehad. Toen ben ik stiekem ‘s avonds aan het huiswerk leren geweest totdat ik erbij neerviel. En de hele tijd denken dat ik slecht was enzo. Ik ben twee maanden niet naar school geweest en ik kreeg van mijn psycholoog een schrift om een dagboek in te beginnen. Het heeft me heel erg geholpen. Misschien moet je ook hulp zoeken bij een psycholoog? Verder kan ik je niet heel veel advies geven. Neem de tijd en de rust die je kunt krijgen.

Liefs Anoniema ❤️


Hoi @EmmakokfanEva ,

Misschien kan je even afleiding zoeken? Even een filmpje kijken, muziek luisteren, wat schrijven, tekenen,

En misschien heb je hier ook nog wat aan?

Ik had deze site al een keer naar @ItsJustMe gestuurd, maar dat was de psycholoog van die site en dat is toch wat anders (kan je ook doen natuurlijk, maar dat is vrij zakelijk en helpt niet echt denk ik). Er is daar ook een dagboekje wat je kan maken, en daar reageert dan elke dag een medewerker van die stichting op(behalve als je even niks hebt gestuurd natuurlijk). Dan weten ze dus al je situatie en hoef je het niet steeds opnieuw uit te leggen. 

Dagboekje | Proud2BeMe

Die stichting doet veel voor eetstoornissen (mijn psycholoog noemde het, dus daarom dat ik het ken) maar andere dingen kan je daar ook gewoon kwijt:)

Eig een soort terugkomchat maar dan niet voor een paar keer/maanden maar ook gewoon voor langere tijd en als je wil dus elke dag.

 


Reageer