Skip to main content

Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.


Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

ย 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.ย  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum.ย 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.ย  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

ย 

ย 

Liefs

โ€‹โ€‹โ€‹

โ€‹โ€‹

183 reacties

@Jesse08,

Dat maakt niet uit.

ย 

Liefs,

EmmakokfanEvaย 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @EmmakokfanEva,

Ik begrijp ook wel wat je bedoeldย dus je bent niet de enige die dat heeft.ย Heb jeย wel iets wat je kan doen om jezelf toch een beetje op te vrolijken als je in zo'n negatieve sfeer zit?

Liefs, ItsJustMeย <3

Nee, helaas niet echt.

Nee, ik heb helaas geen dingen die ik kan doen om me dan weer vrolijk te voelen. En heb vandaag echt een rot dag alweer,ย  Ik werd wakker en mijn neus zat dicht toen dacht ik van okรฉ dat zou zo wel wegtrekken. Toen gingen we zwemmen dat was wel leuk alleen heel druk en mijn neus zat nogsteeds dicht en ik wou mijn vriendin met Anorexia bellen, maar dat mocht niet bij haar op de afdeling. En nu ben ik dus echt ziek. Ik heb een neus die echt niet mee werkt. Nu bijvoorbeeld loopt hij alleen maar, en zit mijn keel dicht waardoor slikken vervelend is net als drinken en praten.

ย ๐Ÿ˜”

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi @EmmakokfanEvaย ,

Wat vervelend:( Beterschap!! Misschien heb je neusspray in huis? En anders kan je/je ouders dat misschien halen? Sowieso altijd handig om in huis te hebben, dus koop er dan maar meteen 2๐Ÿ˜‰

Dankjewel, @Jesse08!

Maar nu is bijvoorbeeld het probleem dat hij te veel loopt. Het is eigenlijk nooit echt goed.

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @EmmakokfanEva,

Vervelend zeg beterschap gewenst! Idd wat @Jesse08ย zegt een neusspray kan misschien wat helpen en met drinken kan je proberen om wat warms te drinken bijvoorbeeld een bakje thee met honing dat smeert je keel lekker!

Hoop dat je je vriendin snel weer kan spreken en hoop dat je snel weer opknapt!๐Ÿ’—

Liefs van mij <3

Dankjewel, echt heel erg bedankt voor de lieve wensen.

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +18

Vervelend dat je een rotdag had. Ik wens je heel veel beterschap

Hoi, iedereen.

Ik wil iets delen, ik heb vaker dat ik gesprekken heb gehad met de KT of met docenten en dat daar uit kwam dat ik veel te veel voor andere er wil zijn en daardoor eigenlijk vaak mijzelf vergeet en daardoor vergeten sommige docenten mij ook. Ik heb docenten die geven echt om mij en daar ben ik blij om en geven wel steeds feedback van dat ik meer van mijzelf moet laten horen en dat ik meer in mijzelf moet geloven enzo, maar ik heb een docente. Het is mijn biologie docente die noemt mij met mijn vriendinnen de stille kracht van mijn klas en zegt vaak dat ze het knap vindt hoe ik mij kan concentreren als de klas drukker is, maar wat zij eigenlijk niet weet is dat ik helemaal niet kan concentreren als de klas zo druk is. Ik heb het wel al eens een paar keer aangeven bij haar.ย  Want het zorgt gewoon voor veel nadelen. Ik ben voor mijn vriendin met Anorexia alle aantekeningen over aan het overnemen, maar doordat de klas druk is krijg ik vaak stof minder goed mee en duurt het langer voordat ik iets begrijp en dat zorgt er dan weer voor dat ik langzaam schrijf en zo krijg ik aantekeningen niet heel goed in mijn schrift. Mijn biologie docente is ook een van de docenten die mij steeds vergeet vooral op momenten dat de klas dus zo druk is, voorbeeld: de klas is druk en ik heb een vraag, ik steek mijn vinger op, het duurt dan behoorlijk lang voordat ze het ziet en dan zegt ze van ik kom zo, maar vervolgens vergeet ze dat ik nog een vraag had. Zo ook met een werkblad wat ik nog moest hebben voor mijn vriendin met Anorexia. Ik heb vijf lessen geleden dat gezegd en ze is het vijf lessen op rij vergeten.ย  Ze zei vorige les dat ze die volgende les zou geven, maar ik heb er eigenlijk niet veel vertrouwen in.ย  (Ik heb morgen bio) Als ik รผberhaupt naar school ga , want ik ben vandaag ziek thuis gebleven. Het gaat gelukkig wel al ietsjes beter.

ย 

Sorry als het een beetje lang is,

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 3
Badge

Hiiii @EmmakokfanEvaย 

Heel vervelend dat dit gebeurd. Bij mij gebeurt dit ook zelf ben ik depressief en zie ik kenmerken van mijn depressie hier in alleen is mijn vriendin overleden aan kanker. Ik snap dat je je alleen voelt en als dat zo is wil ik je graag een handje helpen! Hopelijk komt het goed en tja het kan zijn dat je depressie hebt maar het komt allemaal uiteindelijkย weer goed

ย 

โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹-Groetjes Jayden <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @EmmakokfanEvaย  gelukkig dat het al wat beter gaat! Ik denk dat je dat best eens aan die lerares mag vertellen. Dat je het wel begrijpt vanwege de drukte maar dat je toch wel graag ook je aandacht wilt en dat ze wat beloofde. Dat kun je heel vriendelijk maar duidelijk tegen haar zeggen hoor lijkt mij.ย  Ik vind het trouwens wel heel positief wat ze over je zeggen! Dat mag je best aannemen en er trots over zijn!ย  Beterschap nog, neem je rust! Het is je wel gegund!ย 

Liefs Tover xxx

Hey @EmmakokfanEvaย 

Wat vervelend!

Ook voor je vriendin!

Waar kan ik je mee helpen?

(Ik wil wel wat tips geven)

Liefs @NoahLovesYouย 

Hoi iedereen,

Ten eerste bedankt voor de lieve reacties, echt waar het maakt mij vrolijk en geeft steun.

@Jayden_hvss,

Wat jammer voor je dat je een depressie hebt, ik weet het zelf niet, maar ik wil er zegmaar geen oplopen als je begrijpt wat ik bedoel. Geconcludeerd met je vriendin.ย 

ย @Tover01,ย 

Echt jij bent zo lief echt niet normaal. Ik heb al wel vaker aangegeven dat het druk is en dat ik dat werkblad nog moest hebben. Zo had ik afgelopen vrijdag dat ik mijn vinger opstak om te vragen naar dat werkblad. Toen zag ze wel mijn vinger en wist ze ook gelijk wat ik wilde vragen en ging ze zich duizend keer verontschuldigen, maar dat maakte mij weer verlegen. En de klas keek echt van wat gebeurt hier.

ย 

@NoahLovesYou,

Echt heel fijn dat je wilt helpen je mag altijd reageren en tips geven als je denkt tips te hebben.ย 

ย 

Echt lieve forum vrienden ik ben echt blij en vereerd dat jullie zo behulpzaam zijn en meeleven. ๐Ÿ’ž๐Ÿฅบ

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi iedereen,

ย 

Ik had vorig week toch slecht nieuws gekregen over mijn vriendin met Anorexia.ย  Gisteren kreeg ik weer goed nieuws,ย  ze was verplaatst naar een gesloten instelling en daar mocht ze niks, nu is ze weer verplaatst naar de gewone instelling dus ik mag weer bij haar op bezoek komen.

En ik had toch vertelt over mijn biologie docente die mij steeds vergeet. Ik vandaag dat werkblad gekregen. Gelukkig.

ย 

Vandaag tijdens wiskunde kwam onze oorspronkelijke wiskunde docente weer even binnen en dat was zo fijn om haar te zien, want ik had haar echt gemist. Ze vroeg ook aan mij hoe het ging met mijn vriendin met Anorexia. (We hadden een vervanger, omdat onze oorspronkelijke wiskunde docente voor de meivakantie een operatie had gehad en daardoor zes weken geen les kon geven.)

ย 

Ik voel me zelf wel een beetje beter, ik heb alleen steeds van die stomme korstje op mijn neus van te vaak je neus snuiten. Weet je wel.

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

ย 

ย 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieveย @EmmakokfanEva,

Wat fijn dat je weer bij je vriendin op bezoek mag komen! Ik hoop dat je haar snel weer gaat zien! Weet je al op welke dag je weer bij haar langs gaat? En wat fijn dat je je wiskunde docent waar je zo'n klik mee hebt ook weer even hebt gezien enย gesproken! Ben echt blij voor je!๐Ÿ˜Š

En gelukkig knap je ook weer wat op! Rot van die korstjes dat herken ik wel van eerdere verkoudheden van mezelf.. Misschien kan je er een heel klein beetje vaseline opsmeren zodat het wat soepel blijft? Dan heelt het misschien wat sneller! :)

Liefs van ItsJustMe <3

Hoi @ItsJustMe,

Ten eerste bedankt voor de tip.

Ten tweede, Ik vind het zelf ook heel fijn, dat mijn vriendin weer bezoek mag ontvangen en weer op de normale afdeling ligt.ย  Ze had ook een neussonde met sondevoeding omdat ze niet wou eten, maar die is er ook uitgehaald. Ik ben ook echt blij. Ik had dit goede nieuws echt even nodig. Ik ben ook heel blij dat ik mij wiskunde docente weer even heb gezien.

ย 

Hartje voor alle mijn forum vrienden ๐Ÿ’•

ย 

Liefs,

EmmakokfanEvaย 

Hoi iedereen,

Zoals jullie wellicht al weten heb ik gesprekken via de website pratenonline.nl.ย  Ik heb er vandaag weer een en ik hou jullie op de hoogte. Gisteren was mijn vriendin met Anorexia jarig en heb ik even met haar kunnen bellen en morgen hoop ik bij haar op bezoek te kunnen komen om haar mijn cadeautjes te geven die ook van mijn andere vriendin zin.

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +14

Super lief van je ! โ™ฅ๏ธ Wat ben jij een geweldige vriendin voor haar! Echt een topper hoor! ๐Ÿ˜˜

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Hii lieve @EmmakokfanEva,

Is het gesprek een beetje goed gegaan? Ik hoop van wel! :)

En gefeliciteerd met je vriendin!! Super lief dat je morgen bij haar op bezoek wil om cadeautjes te geven ik hoop dat dat gaat lukken dat zal ze vast super fijn vinden! Je bent echt een goede vriendin voor haar groot complimentย van mij daarvoor!๐Ÿ’ช

Liefs, ItsJustMe <3

Dankjewel,

Het gesprek ging goed het ging vooral over dat ik liever moet worden voor mijzelf. En hoe ik dat kan doen.ย 

Als je tips hebt. Altijd welkom

Ik heb een paar docenten ook gevraagd om een lief tekstje te maken voor mijn vriendin met Anorexia.ย  En daarin zeggen veel docenten ook dat mijn vriendin blij moet zijn met mij als vriendin. ๐Ÿ’•

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi iedereen,

Afgelopen zaterdag was ik bij mijn vriendin met Anorexia op bezoek en heb ik de cadeautjes kunnen geven en dat vond ze heel lief. En haar ouders ook. We zijn toen gaan wandelen en veel zitten babbelen over school. Ik heb haar geschiedenis les gegeven zonder dat ik een boek of schrift of PowerPoint had. Puur uit mijn hoofd van wat ik nog wist van een bepaalde paragraaf. Dat vond ze leuk.

ย 

Verder over pratenonline. Ik heb daar nu zo'n account en dat is met een medewerker van daar. En dat is online en zij is soort van mijn psycholoog nu. Ze zet iedere dag een opdracht klaar voor mij. De opdracht die ik nu dagelijks heb is Het vat van zelfwaardering invullen. Dat had ze gedaan, omdat ik mezelf nooit echt respect geef en altijd bezig ben voor andere en daardoor mijzelf vergeet. En in dat vat moet je dan jezelf een compliment geven en schrijven hoe je dag was en dat soort dingen en wat je vandaag kon waarderen aan jezelf. Ik heb daar ook een soort dagboek, daar schrijf ik dan in hoe mijn dag was en hoe ik me voelde en zij kan dat ook lezen en zo weet ze dan ook beter hoe ze mij kan helpen.

Ik kan het gesprek van afgelopen vrijdag wel met jullie delen als jullie dat willen?ย 

ย 

Liefs,

EmmakokfanEva.

ย 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteitย 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoiย 

Wat een lieve inzet toon jij voor je vriendin! Mensen zoals jij zijn geweldig. Ik ben op zo'n manier ook heel erg geholpen door mijn vriendin en ik heb daar veel steun aan. Dus je doet dat echt goed! En ook is het goed dat je met jezelf bezig gaat en deze 'opdracht' doet, ik ken die ook en vond het zelfs wel leuk. Heel fijn dat je tijd en ruimte voor jou neemt want dat is heel belangrijk. Terecht dat je deze taak neemt en waardering mag voelen voor je zelf!ย  Je mag echt trots zijn op hoe je dit doet en ik wens je er veel succes bij!ย 

Groetjes liefs Tartan Xย 

Hoi iedereen,

ย 

Ik heb vandaag een lijstje gemaakt met gevoelens die ik sinds dat mijn vriendin met Anorexia is opgenomen en sinds vorig schooljaar heb. PAS OP DIT WORDT EEN LANGE LIJST.

Dingen die ik voel zijn:

Eenzaamheid, angst, onzekerheid, stress, gespannenheid, verlegenheid, boos, ik voel me waardeloos, vertrouwen in andere vooral kinderen beschadigd, meer op mijn gemak bij sommige docenten, verveeld, ik kan niet meer normaal tot rust komen, ik heb de hele tijd een gespannen misselijkmakend gevoel in mijn buik, hoofdpijn, gevoeliger dan anders voor dingen. ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ถโ€๐ŸŒซ๏ธ๐Ÿ˜–๐Ÿ˜๐Ÿ˜จ๐Ÿฅบ๐Ÿ’”

ย 

Normaal had ik wel hobbies die ik kon doen om mijn gevoelens te bedaren, maar dat werkt nu eigenlijk ook niet echt meer. Als jullie het verhaal van vorig schooljaar willen weten om het beter te begrijpen even zeggen. ๐Ÿ’ž

Ik wou dit gewoon even gedeeld hebben.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hey lieveย @EmmakokfanEvaย ,

Je mag het gesprek van mij wel delen hoor! Maar dan wel even de vraag aan de moderator, mag dat als het een beetje geanonimiseerd is?

Reageer