Skip to main content

Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.


Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

 

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

 

 

Liefs

​​​

​​

183 reacties

Oeps vorige ging fout,

Hoi @Jesse08,

Ten eerste bedankt dat ik in je handtekening sta, normaal gesproken blijven de klassen in de derde hetzelfde en de docenten ook tenzij de docenten het echt niet willen, maar in onze klas zijn er veel kinderen in de bespreking dus ik denk niet dat er veel van mijn klas overgaan dus ik denk dat er een beetje gehusseld wordt maar dat weet je eigenlijk nooit zeker.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi @EmmakokfanEva ,

Is er misschien een Join Us groep bij jou in de buurt? Daar kan je mensen van 12-18 ontmoeten. Er is ook een forum, maar daar is niet heel veel toezicht op of de leeftijd van mensen bv wel klopt, wat bij een fysieke groep natuurlijk wel zo is, dus dat is een stuk minder veilig en raad ik eig af.

Hoi, @Jesse08,

 

Ik vind het heel lief van je, maar mij lijkt het zelf niet erg prettig. Ik voel me wel al gesteund door jou en @Tover01 en @Tartan14 en andere. 💕

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Dat kan ik me wel voorstellen:)

Heb je misschien zelf een idee hoe je wat meer contact kan maken?

Hoi @Jesse08,

 

Ik heb best veel contacten om me heen, maar ik voel me diep van binnen gewoon alleen. Ik denk zelf niet dat het ligt aan het contact. Ik heb helaas gisteravond slecht nieuws gekregen over mijn vriendin met Anorexia en daar ben ik nu nog steeds een beetje in shock van. Ik kreeg ook een compliment van haar moeder names haar en dat compliment hat zo'n grote impact op mij dat emotioneel werd/wordt. 💕

🥺

 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Ahhh wat rot!😥

Wat is er precies gebeurd? Je hoeft het alleen te vertellen als je dat wil hoor!!

Hoi @Jesse08,

 

Ik zou het willen vertellen, maar ik kan het niet vertellen in verband met privacy en omdat ik hetzelf nog best moeilijk te vatten vind. (Ze leeft wel nog) 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi hoi,

 

Vandaag was wel een ietsjes betere dag dan de afgelopen dagen behalve het zesde uur dan, maar dat maakt niet uit.

@ItsJustMe, @Salaam kennen jullie goede websites waar je online autismetestjes kunt doen zonder dat je ouders het weten en zonder dat je contactgegevens moet invullen?

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Wat fijn dat vandaag wat beter ging dan de afgelopen dagen! :)

Hmm ik heb eigenlijk geen idee wat een goede website is voor een test voor autisme, maar je kan wel deze link van thuisarts eens bekijken daar staat veel in over autisme en helemaal onderaan de pagina staan ook verschillende links waar je misschien wat aan hebt!

https://www.thuisarts.nl/autisme/ik-denk-dat-ik-misschien-autisme-heb

Liefs van mij😘

Hoi @EmmakokfanEva ,

Online testen zijn niet super betrouwbaar. Het beste is toch om naar een psycholoog te gaan.

 

 

 

Hoi @Jesse08 en @ItsJustMe,

 

Istjustme bedankt voor de link ik heb al wel vaker testjes gedaan naar psychische gezondheid en problemen want, ik merk gewoon dat ik mij heel anders voel dan de andere kinderen uit mijn klas, maar dan zegmaar niet qua geaardheid, maar meer met denken en doen.

 

@Jesse08,

Ik weet dat die testjes online niet super betrouwbaar zijn, maar ik heb wel voor morgen een chat afspraak gepland met Praten online.nl en dat zijn volgens mij ook een soort van psychologen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +12

Snap wat je bedoeld dat lijkt me echt lastig.. Maar je moet idd niet te veel focussen op online testjes hoor want die zijn zoals @Jesse08 ook zegt niet helemaal betrouwbaar. Een psycholoog is het beste en meest betrouwbaar.

Goed dat je wel een afpsraak hebt voor een chatgesprek heb de site even opgezocht dat lijkt mij idd wel een goede site dus hopelijk gaat dat je een beetje helpen! Succes en laat je ons nog weten hoe het ging?

Liefs van ItsJustMe <3

Hoi @ItsJustMe,

 

Tuurlijk laat ik jullie wel weten hoe het ging! Ik heb deze afgelopen maand wel al een paar keer gechat met de terugkomchat van de Kindertelefoon. Die zijn ook erg fijn.

 

Fijne avond voor iedereen,

 

Liefs,

EmmakokfanEva. 💕

Reputatie 7
Badge +14

Hey @EmmakokfanEva  goed initiatief! Succes met de gesprekken, hopelijk komt daar meer voor je uit! 

Liefs, Tover xxx

Dankjewel lieve @Tover01,

Ik hoop het zelf ook, maar ik geef jullie vanavond wel meer info 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi, 

De chat ging wel goed, het was alleen een beetje kort, maar dat was mijn schuld omdat ik niet veel tijd had.  Althans dat kwam door mijn ouders. De psychologe was echt aardig en respectvol. En volgende week vrijdag heb ik weer een chat afspraak.

 

Liefs,

EmmakokfanEva 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @EmmakokfanEva!

Wat fijn dat het een goed gesprek ging!😊 Heb je volgende week dan weer een afspraak met dezelfde persoon?

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 4
Badge

Hoii @EmmakokfanEva ,

Ik vraag me zelf ook af of ik depressief ben… Heel de tijd praat ik negatief over mezelf, heb jij dat ook?

maar ik weet niet of wij allebei wel echt depressief zijn. Dat hoofdpijn van de klas is HEEL herkenbaar. Kheb me zelfs een keer ziekgemeld.😐
Ik denk meer dat je heel eenzaam bent. Dat heb ik ook gehad toen ik in een klas zat waar ik werd gepest en genegeerd😥.
Ik denk aan je! Misschien is het slim om met de kindertelefoon te bellen. Zij kunnen je echt heel goed helpen!!

 

Heel veel sterkte en liefs,

ikzaljeproberentehelpen😘❤

Reputatie 6
Badge +2

Hoi,

Fijn om te horen dat het zo goed ging! Veel succes nog met je volgende afspraak!❤️

Liefs, Salaam

Allebei @ikzaljeproberentehelpen en @Salaam,

 

Heel erg bedankt.

@ikzaljeproberentehelpen,

Ik heb wel al een account bij de terugkomchat van de Kindertelefoon.  Wil je misschien wat meer vertellen over jouw situatie dan kunnen we elkaar beter helpen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi @EmmakokfanEva 

Ik heb nog geen reactie geplaatst in dit topic, mijn hoofd is de laatste tijd nogal vol. (Heb zelf ook m'n ups and downs) Ik heb namelijk autisme. (Dat is hier al besproken las ik)

Hoe was die chat? Lijkt me best spannend. 

Kan ik je misschien ergens mee helpen?

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi @NoahLovesYou,

 

Maakt niet uit dat je nog niets had gezet in dit topic, je bent zelf ook heel belangrijk. Het gesprek was wel echt spannend ondanks dat het online was, ik had echt trillingen van spanning en dat had ik normaal niet. De psychologe was echt heel aardig en respectvol.  We hebben eerst gewoon kennis gemaakt en een beetje gepraat over hoe het nu gaat en volgende keer gaan we meer in op mijn leven en mijn gevoelens. Het was helaas maar kort,maar dat kwam door mij. Want ik moest eerder afsluiten.  Je mag altijd helpen, maar ik weet zegmaar niet zo goed hoe, als je denkt te kunnen helpen doe dat dan! Geen enkel probleem. 💕

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hey @EmmakokfanEva 

Dat snap ik. Lijkt me ook heel spannend.

Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt! 😉

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi iedereen,

 

Er is iets dat ik even wil delen.

Het klinkt misschien een beetje absurd. Ik merk de laatste tijd dat ik veel gevoeliger ben voor dingen. Vooral als ik een lieve en aardige reactie krijg of een compliment dan komen er tranen in mijn ogen 🥺. En als ik dan bijvoorbeeld wat minder goed nieuws krijg dan wordt ik van binnen droevig en niet vrolijk en dat blijf ik dan ook zo'n drie dagen achter elkaar.😔

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt of heeft het nu?

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi @EmmakokfanEva ,

Ja dat 1e herken ik wel! Sorry voor deze korte reactie:)

Reageer