Vraag

Help! ik ben mega onzeker!

  • 31 May 2022
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 10 reacties

Hoi! 

Natuurlijk is iedereen weleens onzeker. De 1 heeft het wat meer als de ander. Ik ben zelf ook al meerdere keren onzeker geweest, of course! De laatste tijd heb ik het best wel erg… ik vind het lastig om met mensen te praten. (ook deels de koppigheid van de puberteit) die onzekerheid zit echt in alles! Mijn uiterlijk, schoolwerk, wat andere van mij vinden. Ik wordt gek van mijn hoofd die bij elk rustmomentje de ruimte ziet om te gaan malen en denken. 

Hebben jullie misschien tips die mij kunnen helpen? Zodat ik mij minder onzeker voel of juist hoe er mee om te gaan?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi MMMP, 

Er zijn velen in dezelfde situatie als jij, wees niet bang om met iemand die je in het echt kent erover te hebben. Ik herinner je ook aan dat mensen niet zo veel aan jou denken zoals jij je voorstelt, omdat iedereen zelf ook onzeker is en veel met hun eigen problemen zitten. Het enige dat je echt kan doen aan je schoolwerk is kijken of je een andere leermanier moet gebruiken of anders moet plannen. 

Mijn grootste tip is: 
Pak een schrift en begin een dag/logboek. Waarom zou je dit doen? Omdat de persoon die jou het beste kan helpen jouzelf is. Je gevoelens opschrijven en reflecteren op je dag is een goede manier om jouzelf te verbeteren aka jezelf zekerder maken. 

Ik hoop dat dit helpt!
Groetjes!

Reputatie 3
Badge +1

Heyyy,

Ja ik heb dus echt PRC hetzelfde. Ik word er helemaal gek van! Heb ik eindelijk een leuk moment, ga ik weer me zorgen maken over hoe ik eruitzie of of ik het misschien fout zeg. Ik word er echt super verdrietig van en ik voel me nu echt niet  meer fijn. Ik heb geen idee wat ik moet! Ik word echt helemaal gek.

Reageer