Vraag

help, ik ben depri en weet niet meer wat ik moet doen

  • 18 February 2024
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Reputatie 2
Badge

ik ben depri, ik heb zm neigingen en "straf mezelf” door met mijn vuisten en hoofd tegen de muur te slaan.

 ik heb er over gepraat met mijn ouders, maar die zegen dat ik niet zo moet zeuren en dat mijn zusje het veel erger heeft, ook heb ik er over gepraat met mijn vrienden, de ene zegt dat ze me zullen helpen, maar is me de rug toekeren helpen? de ander zeg dat ze het veel moeilijker hebben terwijl ze me niet eens echt kennen.

ik weet het gewoon niet meer, ik heb de drang om zm te plegen tot nu toe kunnen onderdrukken, maar ik weet niet hoe lang ik dit nog volhou


3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

heeyy 

ach wat naar voor je…. 

je kan als eerst even bellen met de kindertelefoon en gewoon echt even iemand hebben die naar je luistert, verder is het denk ik ook fijn als je alles op een rijtje zet

  1. hoe voel ik me precies (als je het fijn vind kan je het opschrijven)
  1. is er een reden voor / oorzaak
  2. is dit ook de reden waarom je jezelf “straft”
  3. is hier iets aan te doen
  4. zo niet dan is het niet jouw schuld en moet je het proberen te accepteren je kan ook naar een therapeut gaan om je hier verder mee te helpen
  5. zo wel, is het ook mogelijk en heb je hier hulp bij nodig zo ja vraag die dan zo nee los het op

het kan zijn dat je nu denkt joh wat lult dat kind ik kan hier niets mee, dan wens ik je heel veel suc6 en hoop ik echt heel erg voor je dat alles goed komt en dat er ook nog betrouwbare mensen zijn met wie je kan praten en die je kunnen helpen.

 

heel veel liefss F

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @no-one-know's , 

 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat rot dat je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt/ naar je luistert, maar onthoud dat je er niet alleen voor staat. Zoals @anoniempje ejpmeinona  al zei kun je met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Lieve groetjes Kim (De Kindertelefoon) 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @no-one-know's 

Kun je misschien wat meer informatie over je situatie geven? Wat vervelend voor je dat je ouders niet naar je luisteren. Is er iemand waar je er mee over kan praten want dat helpt echt en als je dat niet hebt kan je naar een vertrouwenspersoon of mentor gaan in je school die kunnen samen met jouw tot een oplossing komen. 

Ik hoop dat dit een klein beetje helpt.

Groetjes ik @SadLightbulb 

Reageer