Skip to main content

help ik ben bang

• July 29, 2026
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hey, ik het even iets wat ik moet zeggen ik maak dit topic om 2 uur snachts. Oke dus ik ben op vakantie in Frankrijk en ik hou van m'n vakantie naar Frankrijk doen we elk jaar we gaan altijd ongeveer 3 weeken dus ja das leuk. Maar dit jaar is het niet zo leuk we zijn zondag vertrokken en 2 dagen voor we op vakantie gingen had ik er eigenlijk al geen zin in want ik had zo als altijd weer ruzie met me ouders. Uitijnderlijk had ik er wel zin in maar op de eerste avond (maandag) was er al gelijk ruzie nou Uitijnderlijk weer opgelost vandaag bij het avond eten (dinsdag) was er ook weer ruzie en toen gingen me ouders en me broer de afwas doen en ik ging even alleen wat doen en toen was het weer goed nou de avond was heel leuk ik heb met me broer gevoetbald er waren heel veel kinderen daar dus was heel gezellig. Toen we terug kwamen gingen we een spelletje doen en dat liep niet zo goed af omdat me broer en ik allebei een beetje eigenwijs waren en toen was ik boos de caravan in gegaan en toen begon het me ouders hadden me telefoon en cromebook afgepakt toen werd ik boos begon ik te schreeuwen en en toen uitijnderlijk na wat heen en weer geschreeuw kreeg ik van me vader me telefoon en me moeder gooide het cromebook naar mijn bed en toen ging ik in me bed liggen en toen was me moeder heel boos en begon ze te trekken aan em arm en toen gooide ze ne terug en stoote ik me hoofd vol op dat cromebook boek toen begon ik te huilen want het deed pijn en ik was bang toen heeft me vader me uit de caravan getrokken en ik probeerde los te komen hij sleepte me over de grond en toen uitijnderlijk gooide die me op de grond en ik was heel hard aan het schreeuwen en gillen en huilen want ik was echt heel bang toen stonden er heel veel mensen buiten en me vader zij dat er niks aan de hand was maar er was wel wat aan de hand toen ben ik op een gegeven moment terug de caravan in gerent en probeerde ik hem op slot te doen maar dat lukte niet omdat me moeder er aan kwam toen wou ik me telefoon pakken en toen was me moeder aan het zeggen ja dat jij je hooft stoot kan ik niks aan doen en ik schreeuwde alleen maar ga weg ga weg en toen ik me telfoon had ging ik naar de tent van me broer die was aan het douche en toen ging ik me zus bellen en ik ben nog nooit zo bang geweest voor me ouders en ik wil eigenlijk naar huis. Is dit Mishandeling? Dat was het sorry dat het zo lang was 

Groetjes Mare🤍

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 2, 2026

Sorry dat je dit moet meemaken. Het klinkt echt stom. Ja dit is mishandeling. Ik denk dat anoniem chatten met veiligthuis een idee is. (Als je nogsteeds je telefoon hebt) Veel sterkte ik hoop dat de situatie beter wordt. 

Groetjes bloemmetje 

c123Anoniem
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 2, 2026

Normaal gesproken sta ik in de meelees modus maar wat ik nu allemaal lees is wel heel erg.
Natuurlijk is dit mishandeling, naar mijn idee zowel geestelijk als lichamelijk. Ik denk alleen dat het heel lastig is om hier vanuit Frankrijk iets mee te doen. Eigenlijk hoort dit gemeld te worden.
En dat het een beetje een lang verhaal is geworden, dat geeft niet. Deze site is er toch voor om een beetje van je af te kunnen praten ?
Ik begrijp dat je je zus kunt bellen, is het niet mogelijk dat die iemand probeert te bereiken die jou op kan/wil halen ? Ik neem aan dat die ongestoord kan bellen en ook de tijd heeft om je te helpen. Volgens je profiel ben je bijna volwassen en je zou dan ook mogen verwachten dat je op een min of meer volwassen manier behandelt wordt, iets waar ik weinig van terug lees.
Ik denk dat het goed is om een beetje afstand te nemen van je ouders waardoor de kans dat er nog meer conflicten ontstaan wat kleiner is.
De kindertelefoon is een leuke site maar wanneer je echt even hulp nodig heeft is het onmogelijk om met anderen te communiceren omdat er geen contactgegevens uitgewisseld mogen worden. Ik heb vroeger veel contact gehad met dit soort probleem gevallen op een tiener forum waar wel contact mogelijk was, zelfs een gecontroleerde chat waar avonden en halve nachten gekletst werd om gehoor te krijgen en een meedenker te hebben, maar ook daarvan mag ik geen link plaatsen hier.
Ik wens je heel veel sterkte en waar mogelijk nog een prettige vakantie.

Ab W
Forum|alt.badge.img+5
  • De Kindertelefoon
  • August 2, 2026

Hoi Mare.db,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen! Waar je ook jouw verhaal zou kunnen vertellen is FIER Die kunnen je eventueel on-line helpen. Bij acuut gevaar kun je 112 bellen ( Dat kan ook in Frankrijk, je wordt dan gewoon doorgeschakeld ).

Veel sterkte!

Ab W

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 2, 2026

Heyy ​@Bloemmetje , ik ga denk ik wel anoniem Chatten met veilig thuis daar had ik nog niet over nagedacht dankjewel🤍

Groetjes Mare

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 2, 2026

Heyy ​@c123Anoniem , ik kan niet zo goed afstand nemen van me ouders ik ben 16 maar ze doen nog alsof ik 10 ben ofz ik zit nu sws nog tot 13 augustus in het buitenland, veelste ved weg om me even optehhalen en het is nu redelijk normaal nogsteeds wel veel ruzies mr dat was altijd al zo. Lief dat je mee denkt🤍

Groetjes Mare