help heb een lastige situatie!

  • 11 February 2021
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey ik heb dus advies nodig voor deze situatie: 

ik heb een buurjongen en die vind mij dus leuk maar ik heb totaal niet, maar hij heeft me in vertrouwen genomen en vertelde me wat hij voor shit had en zelfmoord wilde doen en een poging gedaan had. Ik wil het helpen om dat niet te doen maar het is moeilijk want ik ken hem niet super lang ofzo, maar hij is de laatste paar dagen is hij opgevleurd omdat ik met een groep met hem erbij gingen afspreken en dat was hartstikke gezellig nu heeft hij gevraagd om te gaan afspreken maar ik wil dat aan de ene kant niet want ik weet dat hij me leuk vind maar ik totaal niet maar wil hem ook niet kwetsen door gelijk nee te zeggen enzo omdat ik dan bang bent dat hij ze leven eindigd door mijn actie 

Hopelijk kan iemand me helpen

groetjes!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Lastig. Misschien zou je met die groep weer kunnen afspreken. Of gewoon eerlijk tegen hem zijn. Desnoods kan je een smoesje verzinnen.

Maar het ligt niet aan jou, jij kan er niks aan doen dat hij zelfmoord wil plegen. Het is wel goed van je dat je er voor hem wilt zijn. Je zou tegen hem kunnen zeggen dat hij contact op kan nemen met 113 zelfmoordpreventie. Nummer: 0800-0113 website: https://www.113.nl voor de chat.

ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

 

joeeeee

Badge +1

Hey ik heb dus advies nodig voor deze situatie: 

ik heb een buurjongen en die vind mij dus leuk maar ik heb totaal niet, maar hij heeft me in vertrouwen genomen en vertelde me wat hij voor shit had en zelfmoord wilde doen en een poging gedaan had. Ik wil het helpen om dat niet te doen maar het is moeilijk want ik ken hem niet super lang ofzo, maar hij is de laatste paar dagen is hij opgevleurd omdat ik met een groep met hem erbij gingen afspreken en dat was hartstikke gezellig nu heeft hij gevraagd om te gaan afspreken maar ik wil dat aan de ene kant niet want ik weet dat hij me leuk vind maar ik totaal niet maar wil hem ook niet kwetsen door gelijk nee te zeggen enzo omdat ik dan bang bent dat hij ze leven eindigd door mijn actie 

Hopelijk kan iemand me helpen

groetjes!

Je kan hem meschien toelaten in de groep als hij zij dat ook oké vinden en waarschijnlijk is hij op jou geworden want hij geen vrienden heeft,... En Darom zelfmoord wilt plegen maar als je hem in de vriendenkring toelaat zal hij ook automatisch wel nieuwe vrienden krijgen en en zo ook verliet worden want zoals ik al zij ben jij waarschijnlijk zijn enige vertrouwenspersoon en is hij Darom verliefd.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt maar wees tog  voorzichtig voor hem en voor jou, maar want je dit schijft en hulp roept betekent dat je het echt goed voor hebt ik hoop voor hem en ook voor jou dat het goed komt want het is ook zeker niet gemakkelijk voor jou. 

 

Groeten, 

Reageer