Help! geen vriendinnen meer met bff

  • 12 January 2022
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

 

Ik heb een probleem. Ik ben 13 jr en zit in de 3e klas. Ik heb hierover al een keer een topic geplaatst trouwens, maar daar kwam geen reactie op dus ik probeer het nog maar een keer :-|.

Het zit dus zo: mijn enige vriendin vind ik dus denk ik niet meer aardig ofzo…
Ik wil graag meer contact met de ‘populaire’ meisjes uit mijn klas die ik aardig vind. Ik weet niet waarom ineens maar ik heb het idee dat ik Josephine (schuilnaam voor die vriendin) niet meer aardig vindt. Zeg maar ik wil graag een vriendin waarmee ik kan lachen maar ook serieuze zaken mee kan bespreken. En dat kan met haar ook wel alleen dat voelt niet goed. Ik heb niet het idee dat zij dat begrijpt zeg maar. Alsof zij daar niet mee bezig is ofzo. Ook als we een keer bij dat groepje waar ik vrienden mee wil zijn dan probeer ik dus bij hun te staan, maar zij gaat ergens zitten lezen ofzo. En in de les met zitten dan zit ik eigenlijk een beetje vast aan haar ofzo alsof ik nergens anders kan zitten zonder haar. Alleen heb ik het idee dat dat groepje mij dus ook niet erg aardig vindt. 
Ik voel me hier op school en thuis erg kut over en ik heb het gevoel alsof ik nergens bij hoor eigenlijk.
Ik wil gwn een x vrienden waar ik echt op kan vertrouwen en het mee over dingen kan hebben. 

Ik weet niet wat ik kan doen om dit op te lossen…

Als iemand tips heeft, graag!

Ik weet het niet meer.

Sorry als het een vaag verhaal is.

Alvast bedankt.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi

Het is heel normaal dat je na een bepaalde tijd uit elkaar groeit. Je kan er niet zoveel aan doen. Vrienden komen en gaan, dat is deel van het leven. Ik snap dat het heel kut kan zijn als je geen vrienden hebt. Je kan zoeken naar nieuwe vrienden misschien? Dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Praat gewoon eens met iemand die je aardig lijkt, misschien kan je daar na verloop van tijd wel vrienden mee worden. 

Je hoeft trouwens de vriendschap met Josephine niet op te zeggen. Je kan de vriendschap misschien ook op een iets lager pitje zetten, als je snapt wat ik bedoel. Je neemt gewoon een beetje afstand zodat je kan kijken hoe het gaat.

Je zegt dat je wel met haar kan praten, maar dat het niet goed voelt. Je kan in ieder geval praten, dat is al iets. Je zou het er met haar over kunnen hebben. Misschien voelt zij wel hetzelfde. Je zou haar kunnen zeggen dat het je een goed idee lijkt om een beetje afstand te nemen. 

Je kan proberen om je bij de ‘populaire’ mensen te voegen, maar als zij jou ook niet echt aardig vinden, ben ik bang dat dat ook niet echt wat wordt. Dan zal je toch iemand anders moeten vinden. Misschien moet je het ook niet op school zoeken. Je kan ook met iemand bevriend raken van de sportclub bijvoorbeeld. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Veel sterkte <3

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor je reactie! Ik zou wel een beetje afstand van haar willen nemen alleen ik ben dus zeg maar op school haar enige vriendin. Ik ben bang dat ik haar dan echt pijn doe...

Reputatie 6
Badge +5

Ja, dat snap ik, maar ik denk wel dat ze er overheen komt. Het is niet het einde van de wereld. Misschien moet je gewoon eens met haar praten en kijken wat ze zegt. Als ze ook een beetje afstandig van jou doet, voelt ze waarschijnlijk hetzelfde. 

Je zou ook gewoon kunnen zeggen tegen haar dat de vriendschap niet goed gaat. Misschien kunnen jullie dan samen naar een oplossing zoeken binnen jullie vriendschap. Dat jullie gewoon vrienden blijven, maar het anders gaan aanpakken. Zou dat misschien helpen?

Reputatie 2
Badge +1

Misschien wel, bedankt voor het meedenken!

 

Reageer