Skip to main content

hey, 

het gaat toch weer nie zo goed. K dacht dat het wel goed ging qua stress en hyperventileren maar dus niet. Ik heb de hele tijd druk op mn borst en het gaat maar niet weg. Normaal doe ik iets ontspannends zoals piano spelen, tekenen of in bad ofz maar dat helpt nu ook niet. 

Ik heb alle stress doordat ik de hele tijd nadenk over alles en ik soort van wordt gepest. Maar ja ik geef de 'pesters' geen aandacht en kom gwn voor mezelf op maar alsnog is t gwn irri en niet leuk. Ik heb ook veel stress van school ik moet deze TRAP goed doen anders blijf k dadelijk zitten. En ik doe zo fcking hard mn best maar toch haal ik dan net een onvoldoende. En een vriendin van mij doet harstikke weinig voor school en haalt gwn goeie voldoendes. (ze zit soms tot 12u te leren de avond voor de toets dat wel). Het voelt gwn oneerlijk omdat ik zo mn best doe en het haar dan zo weinig moeite kost. Ze denkt ook heel makkelijk met iets afkrijgen dan zegt ze: zo gedaan ofz. En soms ga ik daar dan in mee maar ja mij lukt dat helemaal niet. Ik voel me gwn dom. 

 

Ik heb al wel tegen mn moeder gezegd dat ik weer druk heb op mn borst maar niet dat ik weer hyperventileer ik wil gwn niemand er lastig vallen. 

 

Het ging  een hele tijd goed met niet hyperventileren en minder nadenken enz maar nu val ik ALWEER terug. Idk wat ik moet doen ik zit ook na te denken over een Psycholoog maar ja hoe vraag ik dat aan mn ouders en dadelijk kost het geld. En ik zag op t nieuws dat jongeren te snel naar Psycholoog gaan...Maar idk wat ik moet doen het is gwn echt niet meer leuk. Ik wordt echt gek van mijn zelfhaat, al mijn gedachtes en self harm. Ik voel namelijk alweer de neiging om sh te doen. 

Wat is jullie advies? bedankt voor het lezen!

Groetjes Anoniempie145

Heyy! Het is echt bullshit dat jongeren te snel naar een psycholoog gaan en zo te horen heb je het wel echt nodig! Ik weet zeker dat je ouders het zouden begrijpen, en als niet kan je altijd naar een vertrouwenspersoon/mentor/je favoriete docent gaan. En dat is sowieso een goed idee voor het pesten.
 

Verder voor je stress, wat bij mij altijd helpt als ik paniek op voel komen is heel langzaam ademen en 5 dingen die je ziet, 4 dingen die je voelt, 3 dingen die je hoort, 2 dingen die je ruikt en 1 ding dat je proeft te noemen. En je moet niet proberen niet na te denken, dan word het alleen maar meer. Probeer neutraal naar al je gedachten te kijken en ze op te schrijven.

 

En ik weet ook zeker dat je niet dom bent. Ik kan je wel wat leertips geven als je wilt? 
 

in ieder geval veel success babes!!


Hey,

Ik geloof wel dat jongeren te snel naar een psycholoog gaan, maar dan moet je je indenken dat ik meerdere mensen ken die voor niks naar een psycholoog gaan. Gewoon vanwege 1 dagje stress. Maar in jouw geval zou je inderdaad beter wel naar een psycholoog kunnen.  Je valt echt niemand lastig! 

En ik ga hier weer een heel idioot verhaal ophangen, in de hoop dat je er toch wat aan hebt… ⬇️

Jongeren gaan inderdaad snel naar de psycholoog, maar ik geloof dat het fout gaat bij sociale media, iedereen gaat zichzelf daar vergelijken. Niemand helpt elkaar, maar tegelijkertijd wel weer. Dat zit zo, we zijn er voor elkaar, mensen helpen elkaar, maar leggen tegelijkertijd wel druk op je. En daardoor is een psycholoog wel weer handig en nodig. Ik denk dat als je het onderliggende probleem oplost, er gelijk minder jongeren naar de psycholoog moeten.  Op school moeten ze ons leren om sociaal te zijn (eigenlijk vind ik dat onze ouders ons dat moeten leren). Ik zal eerlijk zijn: Vind dit zelf ook best wel k*t, maar ik moest iemand een hand geven. Ik durfde dat gewoon echt niet, was ook nog een Engelsman. Ik moest zeggen van me ma: Nice to meet you. Ik weigerde dat te zeggen, want ik was zo bang, dat ik het helemaal niet nice vond om hem te ontmoeten (liegen mag niet, dus ja...). En dat heb ik regelmatig, ik moest gister met iemand praten (gewoon een gesprek over koetjes en kalfjes) en ik stond letterlijk te trillen. En een keer omgedraaid omdat ik iemand een hand moest geven.  Zo is de generatie wel een beetje verkloot. Ik denk dat als ze ons van kleins af aan al leren om sociaal te zijn; en niet zo’n druk op ons leggen (d.m.v school bijvoorbeeld), dat er gelijk minder mensen naar de psycholoog moeten. Maar goed, een psycholoog lijkt me in jouw geval wel handig!

En tja, leren. Ik kan mezelf ook soms kapot leren en dat ik het dan net haal.  Ik ben het eerste jaar van de middelbare met heel erg veel onvoldoendes door gekomen, tot dat ik op een andere manier ging leren. Ik leerde echt hard, overdag en  ‘s nachts, maar ik redde het steeds niet. Toen ben ik anders gaan leren. Ik heb vaste leertijden voor mezelf ingepland (naja, soms ga ik leren en beland ik op het forum zoals nu….), ik leer veel meer online en neem onder het leren pauzes.  

Oja, nog iets wat wel leuk is om te zien. In Nederland heb je een plek en dat heet schoolwerkt (zeist), in Zwitserland een plek die heet klote. Dan krijg je school- werkt me naar de klote.

Goed verhaal weer🙄

De pesters, die zijn gewoon jaloers, jij bent goed zoals je bent. Inderdaad geen aandacht geven en anders naar je mentor toe. En als je voor jezelf op komt, geef je ze dan geen aandacht, want soms willen ze juist een reactie uitlokken?

Zelfbeschadiging, het is niet verstandig (wist je zelf waarschijnlijk ook wel)! 

Hier kan je kijken,

 Hier ook,

 En hier ook.

 

En nu ben ik eindelijk klaar met me (onzin) verhaal, hopelijk heb je er wat aan! Denk het niet!

Ajuus!

 

 


Reageer