Vraag

help dit noem ik geen leven meer

  • 15 January 2021
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Badge

hee

2 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden. ik besloot bij mijn vader te wonen. maar ik haat zijn vrindin!! en haar zoontje ook. ik woon nu bij me moeder. maar ik mis me zus heel erg. 

 

ik word jaren lang als plank uitgemaakt. als ik dit vertel krijg ik altijd te horen. neej je bent geen plank. maar elke jongen die me tegen komt zegt het tegen me. maar ik doe alsof het  me niets boeit. maar al me vrienden verlaten me een voor 1. maar ik probeer het te laten. maar ik word vervangen en dat doet me zo veel pijn. ik wil me emoties uizetten. maar hoe? goede vraag. me school gaat kut. de mensen zijn kut. t zit me gewoon nie mee.


1 reactie

Hoi! Kun je me uitleggen waarom je de vriendin van je vader zo haat? Ga hierover in gesprek met je vader en leg uit wat er dwars zit! Ga ook zo nodig in gesprek met de vriendin van je vader om hier een oplossing over te krijgen. Er is altijd wel een oplossing, soms kost het wat meer tijd. 

Je vertelt dat je als plank uitgemaakt wordt. Dit is erg vervelend. Je kunt push-up bh's kopen die daartegen helpen. Als je plank genoemd wordt, zeg dan ook dat je dit niet prettig vind en vraag of ze daarmee op willen houden. Ga zo nodig met een vertrouwingspersoon in gesprek als het nog een lange tijd doorgaat. 

Waarom verlaten je vrienden je een voor een? Is er iets gebeurd? Maar zet niet je emoties uit! Dat moetje echt niet doen! Emoties en gevoelens zijn super belangrijk, en  die maken je juist wie je bent.  Laat zien dat het je wel kan schelen! 

 

Reageer