Help, depressie!

  • 25 March 2021
  • 9 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hallo, ik ben nieuw hier en heb er lang over nagedacht om een topic te beginnen, en ik heb eindelijk besloten om het te doen. Het is best een grote stap voor mij.

Nou goed, ik heb dus zelfmoordneigingen en ben depressief. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ik voel me heel leeg vanbinnen en heb geen idee wat ik doe. De enige manier hoe ik echt rust vind, is als ik aan mijn verhaal schrijf of een boek lees, maar meestal voel ik de hopeloosheid daarna weer. Eerst dacht ik dat ik overdreef, maar daar begin ik ook aan te twijfelen. Op school en thuis gaat alles heel goed en doe ik alsof ik altijd blij en gelukkig ben, waardoor niemand (denk ik) het zal verwachten dat ik me zo voel.

Nou, dat was alles wel zo’n beetje. Het voelt fijn om het ergens op te kunnen schrijven. 
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen of op een idee kan brengen.

Doei!


9 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je kan altijd met de kindertelefoon of 113 bellen/chatten, 1 tip, pleeg geen zelfmoord, gedachtes kunnen nog wel tot je echt iets gaat plannen, bel dan zo snel mogelijk 113...

Hey daar!

Allereerst ben ik onwijs trots dat je deze eerste stap hebt genomen.

Depressies zijn onwijs vervelend en daarom lijkt het me een goed idee dat je begint met praten erover. Probeer in contact te komen met een vertrouwenspersoon, huisarts, jouw mentor, ouders of een therapist. Zij kunnen jou de hulp bieden die je nodig hebt.

Je overdrijft zeker niet en je gevoelens zijn geldig.

Hou je sterk en je kunt hier altijd op reageren als je iemand nodig hebt. Ook is de kindertelefoon bereikbaar tussen 11-21 uur. Mocht je ooit in een situatie zitten kun je ook stichting 113 bereiken op 0800-0113.

Groetjes!

Reputatie 6
Badge +3

Dank jullie wel voor jullie reactie!

Helaas ken ik niet echt iemand met wie ik zou kunnen praten. Ik heb wel een mentor, maar die is niet echt heel handig om mee te praten.

Ik zal jullie advies meenemen!

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kunt altijd bij ons terecht. 

Groetjes,

Sofie 

De Kindertelefoon 

Je mag trots op jezelf zijn dat je dit verteld hebt hier dat moet een hele stap geweest xijn! 

 

 

Ik zal je wel aanraden iemand hiervan te vertellen dit is een grote stap maar uit ervaring kan ik je vertellen  dat dit je hierna echt verder gaat helpen!

Dit is alweer een stukje later, maar ik zie dat jij in de problemen zit. Veel mensen hebben hierboven goede adviezen gegeven hoor. Maar gaat het alweer wat beter? En de wereld is heel mooi, als je depressief bent of niet lekker in je vel zit zie dat je dat misschien niet altijd. En misschien (hopelijk is het al voorbij) kun je er alsnog met iemand over praten, misschien een goede vriend ofzo.

 

 Veel succ6

Reputatie 6
Badge +3

Het Smartthing,

Helaas heb ik nog niemand kunnen spreken omdat het steeds niet uitkomt en gaat het niet bepaald beter. Ik voel me steeds vaker rot en mijn gedachten zitten me ook erg tegen. Ik heb gelukkig wel een afspraak kunnen maken maar het duurt nog even voordat die is.

Groetjes iemand.

Badge

Dank jullie wel voor jullie reactie!

Helaas ken ik niet echt iemand met wie ik zou kunnen praten. Ik heb wel een mentor, maar die is niet echt heel handig om mee te praten.

Ik zal jullie advies meenemen!


misschien is er vast wel een speciaal vertrouwd persoon op je school? misschien kan je met die persoon praten.  heel veel succes en vertrouw in jezelf!

Reputatie 6
Badge +3

Hey konijn123,

Ik ken geen vertrouwenspersoon en mijn mentor is geen optie. Ook ben ik alleen woensdag op school en dan mis ik al een groot gedeelte van de dag (moet ergens heen). Dus echt binnenkort is er niet iets.

Groetje iemand.

Reageer