Vraag

HELP AUB IK WIL NIET MEER

  • 24 October 2022
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben er slecht aan toe ben gewoon kompleet nutteloos en voel me steeds slechter thuis gaat het slecht en voel ik me onveilig op school moet ik misschien van school af omdat ik gewoon kapot dom ben ben misschien depressief en denk aan zelfmoord mijn familie gaat me niet meer accepteren als ze weten dat ik bi ben en dat ze weten dan ik niet weet wat me gender is voor mij is de enige oplossing dat ik zelfmoord pleeg en ik heb al met 113 gechat me begeleider op school en de school psycholoog weet hier van een beetje ze weten nog niet alles ik wil zo graag alles zeggen maar durf niet AUB IEMAND GEEFT ME TIPS IK GA EFFE HEEL EERLIJK ZIJN EN DAT IS ANDERS BEN IK BANG DAT IK NIET LANG MEER HEB OM TE LEVEN 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou als ik jou was nu direct de huisartsenpost bellen, dat kan 24/7!!! Je hebt nu meer hulp nodig dan 113 je kan geven.

 

Adem eens diep in door je neus, hou het eventjes vast en adem dan uit via je mond en denk dan aan alles wat jij al hebt bereikt! Hoeveel suïcidale gedachten jij al hebt overwonnen, hoevaak je hulp hebt gevraagd (dat is heel knap, sommige doen dat geeneens!), Denk eens aan hoe vaak je zelfmoord wilde plegen, maar dat je nu nog steeds hier bent. Je bent echt super sterk!!! Ga je dan nu ineens alles opgeven?? Na al die dingen die jij gewoon hebt gedaan en bereikt hebt?? Dat is zonde!! Je bent al zo ver gekomen!!! En je kan nog veel verder komen!!Je bent super krachtig en sterk!! je hebt echt geen idee hoe lief, slim en grappig je bent!! Zeg niet tegen je zelf dat je dom bent, je verdient het niet om dat tegen jezelf te zeggen!! Niet na alles wat je al bereikt hebt en na wat je allemaak al hebt overwonnen!! Jij bent echt zoveeeel waard en je verdient het om te zien hoe mooi het leven kan zijn!!! Er zijn ook echt heeel veel mensen die om je geven en van je houden, ook al merk je dat zelf niet, toch is het zo!!!!!! Blijf alsjeblieft volhouden!!! Ik weet dat je dit kunt!!! Ik ben trots op je!!!!! Je doet het geweldig!!!!

Hoop dat dit je wat rustiger heeft kunnen maken!!

Ik denk dat het dan alsnog goed is om nu even de huisartsenpost te bellen. En hoop dat het je daarna lukt om te proberen rustig te kunnen slapen.

 

Als het later dan weer minder gaat, ga dan terug naar dit topic en doe opnieuw wat ik net heb getypt (Denken aan alles wat je al bereikt hebt en aan hoe sterk en krachtig en hoe geweldig je bent!)

 

:)

EEM37

 

Reputatie 4
Badge +3

Wat ook heel goed helpt op dit moment: kijk een motivational speech, die kun je gewoon op YouTube opzoeken.

En probeer om er op te vertrouwen dat het goed komt!! Dat is heel moeilijk, dat weet ik. Maar toen ik dat deed had ik ineens uit het niets geen suïcidale gedachten meer!! Dus probeer om dat te doen. Alles komt ooit goed!! Als ik over een depressie kom, waarom jij dan niet? Het gaat je lukken!! Je bent sterk!!

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Gekehenkie ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Bij acuut gevaar kan je ook 112 bellen of in gesprek met de huisarts (zoals EEM37 ook aangeeft). 

 

Luuk

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Hi thanks voor de reactie ik wil met me huisarts erover praten maar dan moet mijn oma mee in niemand uit me familie mag weten dat ik aan zelfmoord denk in echt wil doen of ik kan alleen maar dan belt hij maar mijn huis om te zeggen ik durf hem niet te vragen of hij gebruikt kan maken van zijn geheimhoudingsplicht en sowieso ik wil dat hij me verwijst naar een psycholoog maar ik ben 13 ik heb nog toestemming nodig van mijn oma of mijn vader en ze mogen het nog weten 

Reageer