Skip to main content

Help

• May 28, 2025
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey allemaal, ik voel me echt niet oke maar wil er niet over praten met mijn ouders of vrienden omdat ik geen belasting wil zijn. Ik weet niet waarom ik niet oke ben maar ik voel me gewoon depressief

3 reacties

• May 28, 2025

Heey lieve ​@Anoniem785734029 ,

Jee het spijt me dat je je zo voelt.  Je bent écht geen last voor iemand, ze hebben echt liever dat je eerlijk bent zodat ze je kunnen steunen en helpen.  Als je praten met vrienden of je ouders lastig vind kun je ze misschien een briefje schrijven of toch iets kleins kwijt kunnen.  Of hier je verhaal te doen, dan ben je het tenminste ook kwijt. Ik hoop dat je gauw wat fijner mag gaan voelen. 💖😘

Veel liefs en knuffel Spaceflower 💖

• May 28, 2025

Hallo,
Het is zeker niet fijn om je niet oké en depressief te voelen. Dat gevoel dat je anderen niet tot last wil zijn herken ik, maar daar moet je je niet door laten tegenhouden. Het beste werkt misschien als je er met iemand over praat die je goed kent en zich ook depressief (lijkt te) is(zijn). Maar als je niemand kan bedenken die daaronder valt, dan is het toch een goed idee om er met je mentor of een zorgcoördinator op school over te praten, want die mensen zijn daarvoor getraind. En als ze dan je ouders gaan informeren zullen ze uiteindelijk niet vinden dat je hun tot lsat bent (als het goed is).
Veel sterkte!

Claire_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • May 29, 2025

Hoi ​@Anoniem785734029 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! . Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Claire (De Kindertelefoon)