Vraag

HELP

  • 22 April 2024
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi hier ben ik weer 

Ik had dus vorige week toetsweek en nu heb ik mn eerst 3 cijfers terug en dat is niet best ik viel me de laatstr tijd steeds slechter en kan daar door moeilijk concenteren ik weet niet wat ik moet doen ik heb teveel aan me hoofd om aan school te denken mn ouders die me minder vinden om dat me broer gw perfect is eigenlijk mn vriendinnen die ik heel lief vind enz mr soms vraag ik me af als ik echt helemaal mezlef ben en niet die rolletjes speel die ik heb mogen ze me fan nog mn beste vriendin die in een ander klas zitten en laatste heftige ruzie had mrt haar vriendin en nu had ze het daar zwaar me en moest ze nieuwe maken in haar klas en ik wil er voor hasr zijn mr nu voel ik me slechg en ik kan zo niet verder ik geef het dan binnenkort op met leven ik weet niet hoe ik dit tegen iemand mort zeggen mn beste vriendin weet het maar ze heeft het ook lastig maar minder lastig zegt ze en ze helpt me echt ik heb een goed band met me nicht en die laat me huilen wannrr ik wil en maakt me altijd weer blij ik hou van deze 2 mensen met heel me hart maar onder me vorig reactie kreeg ik dag ik met een vertrouwde volwassen moet praten maar day durf ik niet en weet niet wie ik ben bang dat het niet meer lang duurt tot ik opgeef met alles ik heb me een paar x gesneden maar ik ben bang dat het steeds erger wordt 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

als ik geen concentratie heb, omdat mijn hoofd zo vol is met zelfhaat en zorgen, zet ik muziek op, heel hard.  muziek die mijn gevoel stoffelijk maakt is het beste. of ik  ga rennen. gewoon tot dat ik niet meer kan, want dat is teken dat ik weer rustig kan denken (hormonen die bij stress en angst vrijkomen verdwijnen tijdens vlucht/vecht gedrag, want hun doel is het om tot dat gedrag te leiden) .

als het ergste voorbij is zet ik een timer voor  2 min en studeer 2 min voor school.  beginnen is het moeilijkst als je een taak begint. het zeggen van ‘alleen 2 min’ maakt het begin makkelijker. tijdens de  2 min probeer ik  niet te denken aan problemen. hoewel muziek afleidend kan zijn tijdens het studeren , kan focussen op de muziek ook afleiden van gedachten  wat helpt bij het proberen om niet aan problemen te denken, maar je kunt ook gewoon aan het woord 'niets’ denken zodra je afgeleid word. 

het is normaal rollen aan te nemen als je bij mensen bent. je kunt zelfs verschillende rollen aannemen bij  verschillende personen.  weet hier niet heel veel over, maar heeft te doen met het hebben van verschillende relaties. een kind van 8 is aanhankelijk alleen met zijn moeder, maar doet zich stoer en onafhankelijk voor rond zijn vrienden. het wordt pas een probleem als je de rol die je inneemt rond anderen haat.  

trek je niet teveel aan van de relaties van anderen. als je er geen schuld aan hebt en of het niet kunt oplossen, dan is het niet jouw probleem, niet jouw zorg. bemoei je er niet mee, denk er niet over na. 

hecht niet teveel waarde aan de mening van je ouders. in sommige situaties is het beter ze als gewone mensen te zien, die niet je ouders zijn. alle mensen hebben lievelingen, maar als je ouders er een hebben voelt het als een steek. 

ik praat alleen met anderen over mijn problemen als ik hoop dat ze een oplossing voor me hebben. ik haat het mezelf kwetsbaar te maken, terwijl ik er niets voor terug krijg. ik informeer alleen als ik weet dat ze me kunnen helpen of ondersteunen. 

verzorg je verwondingen.  heb disinfectie middel en verband en of pleisters bij je. als je echt wilt snijden, gebruik geen roestige of vieze voorwerpen. spoel wonden met water en dep droog met een schoon doekje of desnoods keukenpapier. gebruik disinfectie middel op de wond en plak een pleister. dit zijn geen tips voor zelfbeschadiging , maar algemene eerste hulptips om  te voorkomen dat je gezondheid ten koste gaat van je slechte gewoontes en je nog meer problemen krijgt. 

het kan altijd erger, maar ook altijd beter. er is altijd een grotere vis, welk extreem je ook kiest als maatstaaf.  er is altijd goed in slecht en slecht in goed, een nadeel in een voordeel en een voordeel in een nadeel.  in elke vreselijke situatie is iets goeds. ook al zie je dat niet altijd. misschien maakt dat de situatie beter lijken. 

 

 

 

Reageer