help

  • 31 May 2021
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Badge

heyy,

ik heb op dit moment ruzie met een paar mensen op school. ze zijn boos op mij omdat ik iets heb doorvertelt wat ik nooit heb mogen doorvertellen. Ik vindt dat ook heel stom dat ik dat gedaan heb. Ik heb sorry gezegd en het was weer goed. Maar een tijdje later werden ze weer heel boos. Nadat dat gebeurd is zijn er andere dingen gebeurt op straat waar ik niks mee te maken heb, maar ze me wel de schuld van geven, omdat ik al eens eerder dingen heb doorvertelt. Ik heb dit niet gedaan maar ze zijn nu wel boos op mij, en als ik zeg dat ik dat niet heb gedaan dan geloven ze me niet.

Ik heb een groepje beste vrienden en een paar daar van hebben niet zon goede band met die mensen die boos op mij zijn.  En daardoor denken die mensen op school dat ik met m’n beste vrienden over hun ga roddelen.  en ik moet nu eigenlijk van die boze mensen gaan kiezen met wie ik vrienden blijf terwijl ik hier niks mee te maken heb. 

wat moet ik doen? want dit kost me heel veel energie en ik ben altijd verdrietig.

 

groetjes mij.


1 reactie

Badge

Hoi Geesjee, 

Jouw verhaal is heel bekend en komt vaker voor, zeker niet alleen bij jou. Ik heb zelf ook ooit zoiets vergelijkbaars meegemaakt.

Belangrijk is vooral dat je het aan je ouders vertelt als je dat nog niet gedaan hebt, ook raad ik je aan nog eens appart te gaan zitten met de mensen waarover je iets hebt doorvertelt, zeg dat het niet de bedoeling was en dat het je oprecht spijt. Misschien helpt het zelfs om te vragen wat zei vinden wat je zou kunnen verbeteren zodat het nooit meer gebeurd. Eventueel kan je er ook een leraar bij betrekken, op sommige scholen hebben ze zoiets als een ‘contact leraar’, die weet veel van dit soort situaties en heeft in mijn geval het probleem zo goed opgelost, dat ik er volledig vanaf ben!

ik hoop dat dit helpt, Succes!

Reageer