Vraag

Help!!

  • 15 June 2020
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Hoi ik ben A Schram ik ben 14 en ik denk dat ik depressief ben ik voel me al drie jaar heel rot toen ik 8 was gingen we verhuizen van het huis waar ik heel mijn leven heb gewoond tot m’n 8ste dat was toen ik er achter kwam dat ik heel slecht tegen veranderingen kon nog geen jaar later gingen mijn ouders scheiden gelijk daarna gingen we weer verhuizen met mijn moeder toen we daar woonde ben ik echt heel erg onderuit gegaan ik ging me steeds meer onzeker voelen en zat alleen maar op mijn kamer hier was ik elf ik sneed mezelf ook al af en toe mijn moeder had toen nog steeds niet door dat er iets was en alle aandacht ging naar mijn broertje en zusje toen we 1,5 jaar in dat huis woonde vondt mijn moeder een andere vriend nog geen 3 maanden na dat ze elkaar kenden gingen ze samen wonen we trokken bij hem in toen we 2/3 maanden bij hun woonden waas mijn moeder zwanger van hem ik had het zo moeilijk met al de veranderingen dat mijn zelfmoord gedachtes alleen maar omhoog gingen en ik zelfs bijna een poging heb gedaan hier was ik 13 nu ben ik 14 en het gaat steeds slechter alle aandacht gaat naar mijn broertjes en zusjes ik wordt onder aan gezet en mijn moeder weet nog steeds niet dat ik me zo voel en dat ik het zo zwaar heb gehad ik hoop dat iemand me kan helpen of tips kan geven hoe ik hier mee om moet gaan!xx A


4 reacties

Hey @A Schram .

Vervelend voor je dat je je zo voelt!

Ik kan uit ervaring zeggen dat snijden echt niet het probleem oplost, dus stop er alsjeblieft mee!  Het heeft me vooral veel littekens opgeleverd die niet meer weggaan.

 Ik heb zelf vroeger veel zelfmoordpogingen gedaan, ik kan zeggen dat dat niks oplost! Je doet alleen de mensen verdriet die het meest van je houden! 

Je kan misschien praten tegen je ouders over hoe je je voelt, of je kan het zeggen tegen je mentor of vriend(in)  of iemand die je vertrouwt. 

Praten is vaak de beste oplossing. 

Als je het echt niet meer wedt kun je anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. Of anoniem bellen of chatten met de site van 113 . Bellen kan anoniem op 0900 0113 .

Je kan als je wilt ook naar je huisarts gaan en en die kan je misschien verwijzen naar een psycholoog of je verder helpen als je dat durft.

En anders kan je hier in dit forum erover praten.

Hopelijk helpt dit. Sterkte!

Groetjes gebruiker c 

Badge

Hoi a,

Ik zit zelf met een depressie van nu 5 jaar ik heb zelf ook veel gewisseld met verhuizen en het gaat nu nog niet goed met me maar dat komt wel als je wilt dat ze je gaan zien dan moet je zorgen dat je met iemand gaat praten en bv een leerkracht in vertrouwen neemt dit heb ik ook gedaan en dat hielp probeer jezelf te blijven en zoek hulp al vertel je het tegen een vriend van je  Verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. overtreden regel 6 en je kunt met mij praten maar praat er met iemand over wand dat helpt echt En ze gaan je dan wel zien maak anders een lijstje met wat je wel en niet leuk vind aan bv thuis of school maak 2 ook komen en praat met je moeder of vader misschien dat ze je dan wel begrijpen 

 

Groetjes Van mij en sterkte

Badge

Hey @A Schram .

Vervelend voor je dat je je zo voelt!

Ik kan uit ervaring zeggen dat snijden echt niet het probleem oplost, dus stop er alsjeblieft mee!  Het heeft me vooral veel littekens opgeleverd die niet meer weggaan.

 Ik heb zelf vroeger veel zelfmoordpogingen gedaan, ik kan zeggen dat dat niks oplost! Je doet alleen de mensen verdriet die het meest van je houden! 

Je kan misschien praten tegen je ouders over hoe je je voelt, of je kan het zeggen tegen je mentor of vriend(in)  of iemand die je vertrouwt. 

Praten is vaak de beste oplossing. 

Als je het echt niet meer wedt kun je anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. Of anoniem bellen of chatten met de site van 113 . Bellen kan anoniem op 0900 0113 .

Je kan als je wilt ook naar je huisarts gaan en en die kan je misschien verwijzen naar een psycholoog of je verder helpen als je dat durft.

En anders kan je hier in dit forum erover praten.

Hopelijk helpt dit. Sterkte!

Groetjes gebruiker c 

Heel erg bedankt en dapper dat je het durft te vertellen x

Badge

Hoi a,

Ik zit zelf met een depressie van nu 5 jaar ik heb zelf ook veel gewisseld met verhuizen en het gaat nu nog niet goed met me maar dat komt wel als je wilt dat ze je gaan zien dan moet je zorgen dat je met iemand gaat praten en bv een leerkracht in vertrouwen neemt dit heb ik ook gedaan en dat hielp probeer jezelf te blijven en zoek hulp al vertel je het tegen een vriend van je  Verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. overtreden regel 6 en je kunt met mij praten maar praat er met iemand over wand dat helpt echt En ze gaan je dan wel zien maak anders een lijstje met wat je wel en niet leuk vind aan bv thuis of school maak 2 ook komen en praat met je moeder of vader misschien dat ze je dan wel begrijpen 

 

Groetjes Van mij en sterkte

Heel erg bedankt en heel veel sterkte ik hoop dat het beter met je gaat!x

Reageer