Vraag

help

  • 9 March 2020
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 

  • Kijk,mijn 2 vriendinnen en ik dachten dat we op school gymles hadden omdat we daar eerder ook gymles hadden. Maar daar konden we onze gymdocent en klasgenoten niet vinden dus de plek waar we toen heen gingen was een sportschool waar we heel lang geleden ook gingen gymen. En ondertussen bedachten we een smoes en dat was dus dat ik ongesteld zou spelen

     

  • En dus deed ik of ik ongesteld was

     

  • En het ergste was dat mijn gymdocent het geloofde

     

  • Hij had ons absent gemeld maar

     

  • Belde leerlingloket op om te zeggen dat ik ongesteld was

     

  • Ik heb dus gelogen

  • In het begin leek het me een grappig idee maar ik voel me zo ontzettend schuldig straks komt mijn moeder erachter


1 reactie

Hey Selfie blossom

 

Je vriendinnen en jij besloten om te doen alsof jij ongesteld was, zodat jullie een excuus hadden voor het niet komen opdagen bij gym. Nu werd dat doorgegeven, voel je je schuldig, en ben je bang dat je moeder erachter komt. 

 

Als je denkt het schuldgevoel niet te kunnen dragen, zou je je leugentje gerust nog kunnen opbiechten. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om dit stil te houden, en erom te hopen dat je moeder zich geen vragen stelt bij dat je zogezegd ongesteld was. De keuze ligt bij jou. 

 

Is je moeder snel geneigd om boos te worden? Ik vermoed namelijk dat ze best zou begrijpen dat jullie nood hadden aan een uitvlucht voor gym. Vermoedelijk vindt je moeder het helemaal niet zo erg dat je loog over het ongesteld zijn; zeker niet als je belooft hier geen gewoonte van te maken. 

 

Gr. Kenshin 

Reageer