Vraag

HELP!!!

  • 15 August 2018
  • 9 reacties
  • 207 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy
Ik ga een heel lang verhaal vertellen dus bereid je alvast voor

Oke ik ben 13 jaar en ga naar de 3e klas
En nu is het erg belangrijk om een mooi lichaam te hebben want anders ben je niet mooi

En ik heb dus niet zo een lichaam
In de 2e klas begon ik me daarom ook te snijden en ook om het feit dat het niemand wat boeit dat ik besta. Zelfs mijn bestfriend liegt steeds maar tegen me en zegt dan weer van “ ik heb je zo gemist zusjeee” ik het na een hele tijd tegen mijn moeder gezegd via een broef dat ik mezelf sneed. Maar ze weet het alleen maar over mijn arm waat het niet zo diep is en ook niet zo veel en zichtbaar. Maar op mijn hele bovenbeen heb ik me ook gesneden en daar is het echt diep en zichtbaar en is het ook echt heel erg veel
Maar zij weet het niet en ik draag ook geen korte broekjes meer. Maar die droeg ik sws niet zo vaak vanwege mijn lichaam. Ik wil het haar vertellen maar ik kan niet goed tegen andere praten. Ik kan dat gewoon niet
Ik vertel haar ook niks over mijn leven en dat vind zij ook jammer. Veel mensen die hebben een echt moeder dochter band maar ik heb die dus niet

Maar mijn vragen zijn dus:
1• hoe krijg je een grotere “kont”
Ik sport al thuis met videos kijken maar er veranderd niets

2• hoe kan ik het vertellen tegen mijn moeder

3• ik heb ook erg de neiging om me weer te snijden maar wil dat niet. Wat kan ik daar aan doen

Alvast bedankt?

9 reacties

Hallo Somebody,

Als aller eerste: uiterlijk is niet belangrijk! Wanneer jij je goed voelt, straal je dat ook uit en zie je er fantastisch uit! Maar nu zal ik even je vragen proberen te beantwoorden.

1. Grote billen zijn vaak niet echt. Dat wat je op tv en zo ziet is meestal fake. Je bent nog best jong en stel dat je nu nog niet zo gevormd bent, dan is de kans best groot dat dat nog gaat komen. Pas nu gaan bij de meeste meisjes de borsten en billen groeien en een vrouwelijke vorm aannemen. Het is natuurlijk nooit slecht om te sporten, maar wat ik dus wilde zeggen: wacht lekker even af op wat je lijf gaat doen en probeer van jouw lichaam te houden. Dat maakt alles al een stukje beter. Een mooi lijf is niet alles op de wereld, maar een mooi en zelfverzekerd karakter is het aller mooiste wat er is :)

2. Probeer vooral eerlijk tegenover je moeder te zijn en je gevoelens met haar te delen. Je kunt als beste gewoon zeggen: mam, ik zit ergens mee en ik wil het graag met je delen, want ik weet het even niet meer.... Meestal begrijpen moeders hun dochters heel goed.

3. Snijden gaat je zeker niet aan een mooier lijf helpen! Ik zou adviseren om professionele hulp te zoeken. Dat is helemaal niet erg en daarvoor hoef je je helemaal niet te schamen. Je komt er altijd sterker uit.

Ik hoop dat ik je geholpen heb en ik wens je heel veel sterkte ermee ❤️

Liefs,

Ikkuh
Hoi
Euh... even voor de duidelijkheid, je vindt jezelf te dik? En omdat je je schaamt voor je lichaam snijdt jezelf? Je hebt het wel aan je moeder vertelt maar niet tot je je ook snijdt op je bovenbeen.

Je bent 13 jaar oud dat is nog zo jong, maak je over je lichaam niet zo veel zorgen. Maar goed je vragen:
1. Ik ben een jongen dus ik heb er niet heel veel verstand van maar je kan van die squat doen, dat is zegmaar tot je dan rechtop staat en dan met een rechte rug door je knieën zakt. (Kun je wel vinden op internet). Ff voor de duidelijkheid afvallen is geen probleem maar overdrijf niet want je wilt geen anorexie krijgen.
2. Als je het niet tegen je moeder durft te vertellen kun je ook weer een briefje schrijven dat ging de vorige keer ook goed dus dat zou een idee kunnen zijn. Of je zegt tot het niet zo goed gaat de laatste tijd en jezelf snijdt op je bovenbeen...
Ik zou persoonlijk gaan voor het briefje.
3. Als je je niet meer wilt snijden moet je opzoek gaan naar wat anders wat je kunt gebruiken als je je rot voelt, muziek luisteren bijvoorbeeld of gaan rondje wandelen/fietsen of je gevoelens van je afschrijven in een schrift. Veel mensen geven het advies om scherpe dingen weg te gooien van je kamer. Ik zelf moet eerlijk zeggen tot ik dat vroeger ook weleens gedaan heb, maar als ik me dan slecht voelde en ik had niks dan werd ik zegmaar gek (paniekaanval). Daarbij voelde ik me altijd ongerust/angstig. En ging ik dingen kapot maken om het alsnog te kunnen doen.
Ik weet niet of dit voor jou ook van toepassing is maar ik dacht ik zeg het maar even. Je kunt beter een scheermes hebben dan een glasscherf
(Weet niet zeker of ik dit wel mag zeggen van de @kindertelefoon)

Gr. Bas
Heyo,
Ik ga gewoon heel eerlijk zijn hoe ik erover denk,
Hoe je een grotere kont krijgt weet ik niet maar is dat per se nodig? Het gaat namelijk ook om je innerlijk, daarnaast ben je jong dus alles moet nog groeien enzo dus dont worrie about your body you are perfect the way you are

Hoe kan je het je moeder vertellen? Aangezien je het de eerste keer met een briefje heb gedaan denk ik dat dit misschien weer de oplossing voor jou kan zijn? Of overleg het eerst met iemand die je echt vertrouwd.

Wat snijden betreft tja ik heb er zelf erg last van, wat ik doe is mijn drang weg schrijven/tekenen en bij jou kan de gedachte helpen dat jij er mooi uit wil zien, eerlijk gezegd zijn snij wonden niet heel mooi dus al doe je het niet maak jij jezelf al een stukje knapper door iets niet te doen.

Als ik vragen mag waarom denk je dat niemand het boeit dat jij bestaat zoals je beste vriendin

Ronald
Hoi,

Ik kan je nu wel vertellen dat het gaat om je innerlijk en niet om je uiterlijk, maar daar schiet je natuurlijk niks mee op. Het is gewoon fijn om jezelf mooi te vinden en als dat niet zo is, wil je dat natuurlijk veranderen.

Dat snap ik. Ik vind mezelf ook niet mooi en dat is gewoon niet chil.

Het enige wat ik me dan afvraag is of het reëel is dat je jezelf niet mooi vindt. Dus daarmee bedoel ik, heb je misschien een eetstoornis of een verdraaid beeld van jezelf? Voor mij is dat onmogelijk om uit te sluiten.

Daarom wil ik je wel een paar dingen meegeven:

Mocht het zijn dat je jezelf te dik vindt, let dan goed op je gewicht en eventueel buikvet. Op internet kun je je bmi gemakkelijk uitrekenen. Is je gewicht goed, focus dan niet te veel op afvallen. Dat is dan niet nodig. Het is beter om je dan te focussen op het accepteren van je lichaam hoe deze is.

Als je je niet fijn voelt omdat je bepaalde rondingen wel/niet hebt, dan zou ik proberen dit even links te laten liggen. In de puberteit maakt je lichaam grote veranderingen door. Je krijgt de rondingen nog. Als het na je puberteit nog steeds niet mooi is, kun je altijd verder kijken naar mogelijkheden.

Snijden zal jezelf niet mooier maken, maar dat hoef ik je eigenlijk niet te vertellen.

Om op je vragen terug te komen:

1. Ik denk dat dit dus een kwestie van je puberteit afwachten is.

Mooi is wat jij ervan maakt. Je hoeft niet een dikke kont te hebben om mooi te zijn.

2. De vorige keer werkte het briefje toch ook? Als je dit een fijne manier vindt, zou ik het vooral nog eens gebruiken!

3. Je hebt een alternatief nodig. Welk gevoel probeer je tegen te laten verdwijnen of juist te creëren als je gaat snijden? Als je dat weet, kun je gericht een activiteit zoeken die dat gevoel ook creëert of wegneemt. Dan heb je een mooi alternatief.

Ik denk dat jij gebaad bent bij professionele hulp. Misschien kun je samen met je moeder naar je huisarts (als je het haar hebt verteld). Dan kan hij/zij je helpen aan verdere hulp. Zo kun je aan het snijden werken en wellicht ook aan je zelfbeeld.

Gr. Pin
"Oke ik ben 13 jaar en ga naar de 3e klas
En nu is het erg belangrijk om een mooi lichaam te hebben want anders ben je niet mooi"

Nouja, "mooi" verschilt vanuit ieder's perspectief...

"In de 2e klas begon ik me daarom ook te snijden en ook om het feit dat het niemand wat boeit dat ik besta."
Er zullen zeker wel mensen om jou geven, je familie en naasten om maar voorbeelden te noemen.
Dat mensen dat niet zeggen betekent niet direct dat dat niet het geval is.

"Ik vertel haar ook niks over mijn leven en dat vind zij ook jammer."
Zelf ben ik ook niet echt een open boek richting mijn ouders, dus ik denk dat jij zeker niet de enige bent.

"hoe krijg je een grotere “kont”
Ik sport al thuis met videos kijken maar er veranderd niets"
Nouja, een sportschool kan daarvoor apperaten bieden.
Spieren groeien überhaupt niet zo heel snel in omvang, dus geduld is daar nodig.
Let wel op dat gedurende de puberteit er ook meer vet rond de heupen en billen komt te zitten bij vrouwen, dus dat het meer dan mogelijk is dat het nog in volume toenneemt.

"2• hoe kan ik het vertellen tegen mijn moeder "
Je kunt wederom een brief gebruiken.
Dat is wel zo handig wanneer je net niet de moed bijeen kunt rapen , maar het toch wilt bespreken.

"3• ik heb ook erg de neiging om me weer te snijden maar wil dat niet. Wat kan ik daar aan doen"
https://forum.kindertelefoon.nl/search?q=stoppen+snijden
Misschien staat er iets nuttigs voor jou in de andere toppics, maar het lijkt mij ook verstandig om andere mensen hierover in te lichten. Het is verslavend en vele mensen hebben moeite om alleen dat tegen te gaan, of ze keren terug na een tijdje.
Professionele hulp is dan ook zeer gewenst, omdat die mensen beter weten wat jij moet doen dan wij, een stel random pubers op het web.

In ieder geval succes.
Allemaal erg bedankt
En nee ik vind mezelf niet te dik
Ik vind mezelf juist tr dun dus eet ik me ook helemaal vol
Hoi,

Jezelf vol eten is ook niet de oplossing. Als je ondergewicht hebt, kun je het beste een diëtist raadplegen, zodat je gezond en gecontroleerd kan aankomen. Anders krijg je waarschijnlijk te veel en te weinig van de verkeerde stoffen binnen en in onjuiste verhouding. Dat is slecht voor je.

Mocht je gewicht oké zijn en het je puur gaat om de vrouwelijke vormen, dan zit er niks anders op dan te wachten tot je puberteit begint. Dat is nu misschien naar, maar er valt niks aan te doen. Iedereen doorgaat deze fase.

Gr. Pin
Ik heb gehoord dat squads je billen dikker maken. Ik had ook gelezen dat kinder minder snel spieren krijgen. Dus ik neem aan dat je gewoon extra veel squats moet doen. Probeer 50. het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen dus eet jezelf niet misselijk.

En sinds het niemand boeit dat je bestaat praat dan met mensen in plaats van dat je wacht tot iemand naar je toe loopt.

Het is belangrijk om van jezelf te houden en jezelf altijd te verbeteren en je beste zelf te zijn. Vergeet niet positief te zijn mensen praten ook liever tegen positive mensen.

P.S.
Ik hou van dit schilderij op de voorgrond zie je mensen hun eigen ding doen terwijl Icarus vanuit de lucht naar beneden valt. Het laat zien dat niemand boeit wat je doet en dat ze gewoon door gaan met hun leven. Behalve als je een verandering maakt waardoor ze je nooit zullen vergeten.

link:
https://www.google.nl/search?q=Landscape+with+the+Fall+of+Icarus&stick=H4sIAAAAAAAAAONgVeLUz9U3SDZLzjE04s9MTiwqLVYoSMzMK8nMSz_FiJA8xcgFYqcVZFQaWEI5pkZZpgaGjxh3M3ILvPxxT1hqI-OkNSevMa5i5BLwyc8vTs2pDErNSSxJTQnJF1LhYnMFmlpSKSTFxSPFAdKfY2ZRoMEgxcUF5wkVcHEHp5aE5Pvmp2SmVQolCsVzcfqm5ialFhX7pwkFcXE55-fkpCaXZObnCblwKUrJ6ifDBfRh7o5PLCopzy_KLgYaLs-FXwkPALhfx9YDAQAA&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwicmaK7nvXcAhXNKlAKHTxoA4gQ_AUICigB&biw=1884&bih=878#imgrc=d5G5UKbGB8RuwM:
Hey! Ikzelf ben een jongen, 13 jaar, en ik vind het echt niet belangrijk of iemand wel/niet een dikke kont heeft. Don't worry dat anderen je erop oordelen, en als ze dat wel doen, zijn ze het niet waard om met een aardig persoon om te gaan! Overigens, zijn er dingen die je nog meer kan doen i.p.v. snijden? Ik probeerde altijd een stok of een plank hout te breken, wel een te stevige, anders brak ie echt een keertje?

Als je nog met iets zit, stuur dan gerust een berichtje!

Reageer