Vraag

Help .......

  • 8 February 2018
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals de titel zegt. Help

Enige waarom ik leef is dat ik van me ouders houd en zusje en broer maar ik trek het gewoon niet meer. Ik wil nu niet zeggen dat ik het doe maar ben bang dat het mis gaat dus mijn vraag wat kan ik doen...

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -

3 reacties

Hey
Weten je ouders dit ook? Dan kun je misschien met hun praten.
Verder zou ik nog een paar leuke dingen in het leven zoeken waar je het ook voor wil doen en waar je energie uit haalt.
Sterkte en houd vol
Jonah
Hoi!

Lieve Lian, ik vind het zo erg om te horen dat je je niet zo goed voelt. Je hebt echter nog kracht in je, en je bent volgens mij een doorzetter.

Je leeft nu met je geliefden als motivatie. Het is mooi dat je hen zo graag ziet. Ze zouden heel veel verdriet hebben als jij er niet meer bent. Jij houdt van hen, en zij van jou, en dat betekent dat zij jou kunnen steunen. Weten zij hoe het met je gaat? Hoe je je voelt?

Laat de situatie niet zoals ze is. Je zit niet lekker in je vel, en daar moet iets aan veranderen, want jij verdient een gelukkig leven. Professionele hulp kan in jouw geval aangewezen zijn. Het kan dat je de juiste hulp voor jou nog niet gevonden hebt, en in dat geval heb ik één boodschap voor je: blijven zoeken. Je bent niet alleen, er zijn nog mensen die zich gevoeld hebben zoals jou. Zij die zijn blijven vechten en intussen gelukkig zijn, doordat ze zijn blijven zoeken naar de hulp en steun die bij hen past, zullen aan jou bevestigen dat de zoektocht naar geluk zwaar is, maar de moeite waard. Er zijn zo veel soorten therapieën, en er moet eentje bijzitten die voor jou werkt.

Het kan helpen om je hart uit te storten bij een onbekende. Chatten of bellen met de KinderTelefoon kan jou een grote hulp bieden. Het is anoniem en gratis, dus je hebt niets te verliezen.
Dit linkje kan jou ook helpen: https://www.113.nl

Je bent bang dat het misgaat. Bang dat het misgaat, dus dat wilt zeggen dat je eigenlijk wel wilt blijven leven, maar dat je bang bent dat de pijn te veel wordt. Blijf strijden, blijf vechten voor geluk. Je bent niet alleen, ook al kan het soms voelen alsof je afgesloten bent van de hele wereld. Je hebt je ouders, broer en zusje, professionele hulp, deze site... om het samen te vatten: allemaal mensen die om je geven en die niet willen dat jij uit het leven stapt.

Groetjes
x
Hoi Lian,

Je naasten zijn de enige reden waarom je nog leeft. Herkenbaar, dat is hetzelfde voor mij. Hoe rot dit ook voelt, het is ook iets moois. Jij bent namelijk bereid om het aller moeilijkste te doen voor de mensen waar je om geeft. Jij haalt steun uit hen. Ik vind dat knap van je.

Ja, ook daar zit een grens aan, aan alles zit een grens. Jij hebt die grens bereikt. Ik zou nu waarschijnlijk moeten zeggen dat je hulp moet zoeken en nooit moet opgeven, maar ik ga het tegenovergestelde zeggen. Geef maar op. Verlies de hoop, huil en zak op de grond. Voel je slecht. Het zit gaat er om wat je daarna doet. Hoe je weer opstaat. Sommige mensen moeten de bodem raken voor ze uit de put kunnen klimmen. Wanneer je op het punt staat alles te verliezen, realiseer je je wat je hebt.
Je hoeft je niet groot te houden. Je mag je waardeloos voelen. Het mag allemaal slecht en uitzichtloos zijn. Het is niet stom of raar.

Ik hoop dat je er uit komt. Dat het je lukt om je weer goed te voelen. De reden dat je nog leeft, je familie, gebruik dat. Gebruik die connectie en laat het je sterker maken!

Je kan het.
Gr. Pin

Reageer