Skip to main content
Vraag

Helemaal klaar mee

• January 19, 2026
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik voel me mentaal en fysiek uitgeput

Ik heb al 3 en half jaar knieblesurre aan beide knieën, waardoor ik de dingen waarvan ik hou niet kan doen

Ik heb last van zware migraine ong 3 keer per week

Ik heb paniek en anxiety attacks elke flipping dag

Ik heb last van heftige ongesteldheid ong 8 dagen heftig bloeden met veel pijn

Veel gezeik op school met leerlingen en docenten

Mn ouders zijn gescheiden, ik heb gezeik op school

Ik vind een jongen leuk, maar ik mag pas een jongen daten als ik 25 ben van mn pa

Ik heb gezeik met mn vrienden groep

Mn beste vrienden hebben zelf zware problemen zoals self harm en een eetstoornis, waar ik zelf overigens ook mee heb gedealt

Ik heb mentalbrakedowns elke dag

Mn ouders hebben beide een burnout, dus ik moet ook deels zorgen voor mn 6 broertjes en zusjes en het eten klaar maken

En toch voelt het alsof ik het doe voor de aandacht

Ik heb ook last van PTSD van iets traumatiserends dat er is gebeurd

Ik weet niet meer hoe ik blij uit bed stap, als ik bijna altijd koppijn heb, mn knieën doen altijd pijn en ik kan alleen maar janken

Iemand tips? Wat niet is ga naar een therapeut of dokter 

Alvast bedankttt

5 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 20, 2026

Ik denk dat het belangrijkste is dat je met een dokter gaat praten want dit is niet goed .

Hij of zei kan je echt helpen met sommige pijntjes.

Maar veel sterkte 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 20, 2026

Hoi,

Ten eerste: zware migraine 3x per week is NIET normaal. Je moet oprecht naar de dokter (check ook mn vorige reactie) gaan omdat het een teken kan zijn van iets ergs.

Ten tweede: anxiety- en panic attacks worden veroorzaakt door jouw problemen (neem ik aan). Hiervoor is therapie een goede oplossing. Verklaar bij de huisarts wat je hebt en voelt en zeg dat op je professioneelst.

Ten derde: Dat je ongesteld bent is niet leuk. Misschien kan de huisarts je daar ook iets voor geven?

Ten vierde: Sneu voor je dat je dat op school mee moet maken. Niemand hoort geklaag enz mee te maken. Misschien je mentor bereiken en met hem of haar praten?

Ten vijfde: Waarom bemoeit je vader zich ermee? Je bent waarschijnlijk goed genoeg om een relatie te hebben en daar mag ie niks tegen hebben.

Ten zesde: Waarom moet jij de verantwoordelijkheid nemen om voor je broertjes/zusjes te koken en te verzorgen?? Ook al hebben ze een burn-out moeten ze niet het kind stressen.

Lang topic maar in het kort: voor je PTSS en angst: ga naar de huisarts. Voor je migraine ook.  En zeg aub alles tegen je mentor wat er speelt. Je kan met de KT bellen (Kindertelefoon.nl/bellen) maar blijf ons updaten over hoe het gaat.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

@ghast heel erg bedankt voor je reactie, maar mn mentor is gewoon echt een kut wijf. En ik wil gewoon geen therapeut, want daar voel ik mij niet comfortabel bij. En altijd als ik het tegen iemand zeg dan voelt het alsof hen opzadel met mijn problemen.

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 20, 2026

Hoi,

Vertrouw me maar. Dat gaat over (dat gevoel dat je je problemen vertelt). Als iemand met meerdere aandoeningen heb ik therapie gehad (omdat ze me misdiagnosticeerden met angst) maar ze heeft me wel steun gegeven (de therapeut).

Verder snap ik niet wrm je mentor dan irritant is tegen je. Een mentor hoort iedereen te steunen met alles. Mijn mentor heeft ook voor me gedaan gedurende de vreselijke maanden.

Zou je het met de coördinator of zorgcoördinator kunnen bespreken? Dit hoeft niet per se met je ouders vlgm en heb ik vaak moeten doen. Een diagnose of iets maakt het wel makkelijker om niet weggewuifd te worden.

Houd ons op de hoogte.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

@ghast thx en zal ik doen