hele strenge ouders

  • 12 June 2020
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

Hoi ik ben James en ik ben 14 jaar. Ik vraag me af of ik de enige ben met hele strenge ouders. Even als voorbeeld, op al mijn schermen zoals: ipad, telefoon, Ps4 en computer staat een parental control app. Een app waarmee je de complete controle hebt over de schremen van je kind. Doordeweeks mag ik 3 uurtjes per dag op mijn schermen en in het weekend mag ik 3 en een half uur. En om 7 uur s’avonds kan ik ook niet meer op mijn schermen. Als ik een slecht cijfer haal of ik doe iets wat niet mag dan krijg ik straf en mag ik maar 1 uur per dag op mijn schermen en dan in het weekend helemaal niet, en krijg ik ook nog extra schoolwerk zoals: rekensommen, boek verslag. Ook moet ik per dag minimaal 3 uur buiten zijn geweest. Dan moet ik een GPS horloge om zodat ze kunnen zie of ik niet stiekem naar een vriendje ga. Ik heb ook al eens geprobeerd om de app te verwijderen maar dat kon niet. Heeft er iemand tips.

 

Groetjes James.


4 reacties

Badge

Ik zou even met je ouders gaan praten, Ik kan me voorstellen dat je dit al vaker gedaan hebt maar extra kan geen kwaad toch :-)).  Als je ouders echt niet naar je willen luisteren kun je het misschien vertellen aan iemand van school, Je mentor of een vertrouwings persoon. misschien kunnen zij je ouders overhalen. 

Vraag ook aan je ouders waarom ze zo streng zijn tegen je. Ik snap het dat ze willen dat je niet de hele dag zit te gamen, en ook dat je wel naar buiten moet gaan. Maar een gps horloge en extra sommen vind ik echt te ver gaan.  ik bedoel Je bent 14.  

Volgensmij heeft een kind recht op privacy en dit respecteren jou ouders niet op dit moment. Zeg dit tegen hun, en anders zou je met je mentor kunnen praten.

Sorry maar god wat word ik boos van zulke ouders ik heb gewoon zoveel medelijden xD

Blijf rustig en ga het gesprek aan met je ouders. 

Begin met te vragen waarom ze dit doen, maar niet op een aanvallende manier. Je moet het echt willen weten!  Dus niet van ‘WAAROM’ zodat je een reden krijgt om een discussie aan te gaan.

Hier is mijn tip: Zeg niets, geen mening of niets -vraag alleen. Alleen maar vragen. 

Willen ze je beschermen? Aha, waarom dan? Is het Internet gevaarlijk of kun jij jezelf niet in de hand houden?  

Blijf vragen en val niet niet niet niet niet niet niet in de valkuil om te gaan gillen dat het belachelijk is. Blijf vragen, want nu komen de belangrijke vragen.

Ok pa en ma. Wat fijn dat jullie zulke beschermende wijze ouders voor mij zijn. 
Mag ik vragen hoe jullie de toekomst zien?  Als ik 18 ben, gaat dan ineens die armband en de bescherming eraf en is het ‘veel succes in de wereld’?  

Of: Een GPS armband is een goede bescherming voor een kind van 4. Behandelen jullie mij als een kind van 4 en als ik 18 ben, ben ik ineens 18? Hoe groei ik van 4 naar 18? 

Onthoud elke seconde: Het antwoord dat ze geven is niet belangrijk.  Blijf deze vragen stellen.  Zodat zij er zelf over na gaan denken.

Reageer