Vraag

Hele plannen maken in mijn hoofd die nutteloos zijn

  • 29 July 2022
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Sorry voor het lange bericht.

Ik maak al zolang ik leef hele plannen in mijn hoofd over dingen die kunnen gebeuren en wat ik dan kan / moet doen.

Bijvoorbeeld: vandaag zat ik in de auto in Luxemburg (op vakantie) en ik zag mijn vader net iets te dicht langs een paaltje rijden, en dan ga ik denken wat moet ik doen als de auto crasht. Ik zit in het buitenland dus zou 112 werken en wat moet ik dan zeggen en wat als ze geen Nederlands spreken en wat moet ik anders in het Engels zeggen en hoe ga ik met mijn familie om net na een crash, ga ik ze eerst helpen of bel ik eerst 112 of wat zou ik doen.

Ik heb allerlei dingen waar ik zo dan over na ga denken zonder reden want nadat ik dit helemaal heb bedacht ben ik het even later al weer vergeten en maakt het helemaal niks uit dat ik het heb bedacht.

Ik wil alleen weten of iemand weet of dit een naam heeft of dat dit ergens bij hoort bijvoorbeeld ADHD of zoiets.

 

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat je mij kan helpen of als je dit zelf ook hebt en je bent nieuwsgierig waarom je dit doet dat je dat dan in de comments kan vinden.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Misschien heb je een soort van angststoornis ofzo, dat je bang bent voor dingen of bang bent dat er dingen kunnen gaan gebeuren en dan vooraf oplossingen gaat bedenken. Je kan ook een afspraak maken met de huisarts als je er veel last van hebt. Want de huisarts kan je bijvoorbeeld doorverwijzen naar een psycholoog en een psycholoog kan je dan misschien wel zeggen wat het is en je helpen.

 

:)

EEM37

Reputatie 6
Badge +3

Hey Oscar,

Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat jij er van vindt. Vind je het fijn of juist vervelend? Of maakt je het niet zoveel uit?

Als je het minder wilt doen, kan je als je er mee bezig bent plots aan iets anders denken of en muziekje in je hoofd afspelen. Dan ga ik meestal aan iets anders denken en vergeet ik het al snel.

Groetjes iemand. 

Reageer