Vraag

Hele erge stress

  • 22 December 2019
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 

 

Hey hey. 

Ik heb dus de laatste tijd al last van ziek veel stress. Niet van school maar door mn thuissituatie. Op school gaat alles goed enzo dus dat is het echt niet. Maar mijn broer is depressief en dat heeft heeel veel invloed op mij en ons gezin. 

Hij gaat dus in t weekend altijd naar vrienden die half uur met de trein wonen en iedere x is dat gedoe. T is nu weer zo dat er hele duidelijk afspraken zijn tussen hem en mijn ouders: 0:00 thuis, geen gedoe. Dat is de enige afspraak waar hij zich aan hoeft te houden. Hij heeft namelijk al alle kutsmoesjes al gebruikt. “We waren gwn in slaap gevallen.” “Ik heb de laatste trein gemist.” Allemaal dat soort tiefusonzin. Nu ben ik dus weer helemaal gestrest omdat de vakantie net is begonnen en als t zo doorgaat blijft de sfeer zo de hele vakantie en dat is he-le-maal kut. Heeft iemand tips/is nog wakker? K weet dat k gwn ga proberen te slapen maar t is atm 1:24 en k ga niet in slaap vallen voor 3:00 door die stress. Dus misschien kom ik nog terug


1 reactie

Hallo JJT :)

Wat vervelend dat je broer depressief is en niet aan de afspraken van 0:00 thuis houdt. Kun je het niet bespreken met je ouders dat je daardoor enorme stress ervaart? Zij kennen je het beste dus misschien weten zij een manier om je stress te verminderen.

-Dr8gon99

Reageer