Vraag

Hele erge heimwee

  • 9 June 2022
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi iedereen,

Ik heb een probleem waar ik stiekem heel erg mee zit. :( Ik zit dit nu huilend te typen dus help alsjeblieft! Volgend weekend ga ik 2 nachten bij mijn opa en oma logeren. Jullie vinden dat miss weinig nachtjes maar ik vind het heel lang. Ik heb enorme heimwee en dan mis ik mijn ouders. Afleiding helpt niet want in mijn achterhoofd denk ik de hele tijd aan mijn ouders. Alle tips van internet helpen ook niet echt. Ik heb echt het idee dat ik de meeste heimwee heb die ooit iemand heeft gehad. Ik heb dan buikpijn en hoofdpijn. Het inslapen is ook heel moeilijk. Als ik om half 10 in bed lig lig ik soms om 1 uur nog steeds te piekeren en dan het idee dat je nog een nacht moet doorbrengen. :( Alsjeblieft, HELP!!

Groetjes van een hopeloos meisje.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Weet je waar je heimwee door komt?

Ik heb ook een tijdje heimwee gehad. Met als oorzaak dat mijn kat op vakantie toen ik 10 was was overleden en het ons niet verteld werd tot de terugweg om onze vakantie niet te verpesten. Daardoor vreesde ik vaak dat vooral mijn kat, maar ook mijn oma, overleden zou zijn terwijl ik weg was maar het mij niet verteld zou zijn. Het is niet meer zo erg als het was, maar wat voor mij helpt is om met diegene in contact te blijven, zodat je weet dat het goed met ze gaat

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor je tip! Iemand heeft ooit gezegd tegen mijn ouders dat ik iets van verlatings angst heb of zo. Dus ik denk dat jouw tip wel helpt.

Reputatie 5
Badge +4

als je je er echt niet fijn bij voelt kan je het echt wel eerlijk vertellen aan je ouders. misschien willen ze wel gewoon alleen even met jou op bezoek gaan ipv logeren. als het echt niet anders kan denk dan gewoon aan je ouders, je hoeft niet te proberen ze te vergeten want dat lukt niet. denk er gewoon aan hoe leuk en fijn het gaat worden als je ze weer gaat zien. er is niks met je ouders aan de hand en je bent na 2 nachtjes weer bij ze. misschien kan je moeder of vader een briefje schrijven die je dan als je heimwee hebt leest. veel succes en plezier(:

Reputatie 2
Badge

Hey! Ik heb vroeger ook last gehad van heimwee. Het is denk ik bij iedereen anders, maar bij mij hielp het heel erg om nog even te appen of bellen voordat ik ging slapen, dan wist ik zeker dat het goed met mijn ouders ging en kon ik ze nog even spreken. Je kan dat aan je opa en oma uitleggen, dat zullen ze sws wel goed vinden denk ik!
Ik zou het ook aan je ouders vertellen, daar kan je ook bijvoorbeeld mee afspreken om het maar 1 dag te proberen of alleen op bezoek te gaan.
Heel veel succes! Komt goed

Reageer