Skip to main content

ik heb wel eens heftige woede aanvallen gehad zomaar uit het niets en hoe voorkom je ze. vroeger toen ik klein was echt heel vaak last gehad van woede aanvallen en ging ik uit het niets krijsen en huilen. 1 keer in frankrijk gehad bij zo vuurwerkshow omdat ik bang voor vuurwerk ben en we niet wisten wat ons te wachten stond. toen de eerste vuurpijl de lucht in ging wou ik weg maar het kon niet want het stond helemaal vast met mensen ik heb toen echt in de buggy gezeten heel hard huilen en janken. of toen ik lag te zonnen en er per ongeluk een vrachtwagen over me bril en knuffel heen reed ik heb denk ik nog nooit zo hard op de grond liggen janken. ze waren bezig met ons huis aan het verbouwen en ik lag heerlijk in me bikini te zonnen op een badlaken op de straat. tot er een vrachtwagen kwam om spullen te lossen hij zag mij wel liggen op de straat alleen de bril en knuffel wat iets naast mij lagen niet dus stopte echt precies strak naast mij. ik keek om en zag me knuffel onder de band en me bril dwars door midden ik heb als eerst tegen die band aan lopen trappen en vervolgens keihard op de grond liggen janken. de meest recente woede aanval was denk ik de heftigste in tijden we waren heerlijk naar het strand toe heerlijk zwemmen tot me zusje het zo nodig vond om met haar voet op mijn rug te gaan staan. ik heb haar denk ik als eerst voor van alles en nog wat uitgemaakt de auto sleutels gepakt naar de auto gelopen keihard deur dicht gemept en daar gezeten. toen we weer terug naar huis reden zat ik voorin helemaal in elkaar gezakt en woedend op me zusje eenmaal bij het tankstation aangekomen zij me zusje sorry het spijt me. dit wekte behoorlijke irritatie op bij mij toen heb ik haar deur los getrokken en haar uit de auto gesleurd. eerst tegen een vrachtwagen aangeduwd waar ze volop tegen aan vloog maar die was behoorlijk vies dus haar witte bikini vies. dit wekte woede bij haar op dus vloog ze mij aan en hebben we denk ik midden tussen de vrachtwagens een bikini bitch fight gehad. de schade was een blauwe plek op mijn buik en mijn zusjes navel was een beetje rood geworden ik had haar tegen zo vrachtwagenband aangetrapt alleen daar stoken wat pinnetjes uit dus kreeg ze die volop in de navel. 

Hey, wat naar dat je last heb van woede aanvallen. Dat is niet makkelijk. Er zijn zeker manieren om ze gewoon een beetje te proberen te voorkomen, ik zal je zo wat tips geven, maar het kan ook goed zijn het probleem proberen op te lossen. Weet je waardoor je hier last van hebt? Anders zou ik je aanraden om het hier een keer over  te hebben met iemand, want wie weet kan hij/zij je helpen en is het gewoon op te lossen! Wat vinden je ouders er van? Heb je al eens hulp gehad?

Wat voor mij werkt zijn:

  • Heel cliché tot 10 tellen wanneer je denkt dat je het voelt aankomen.
  • Iets hebben (een steen, edelsteen, potlood, doekje, of ander voorwerp) die je in je hand kan nemen en op kan focussen of in kan knijpen wanneer je het voelt. 
  • Muziek bij je hebben en een afspeellijst maken die je of juist kalmeert of juist je gevoel matched zodat je je begrepen voelt en dit kunnen opzetten wanneer je het voelt.
  • Gaan wandelen, hardlopen of fietsen.
  • Gaan douchen.
  • Veel water drinken.
  • “Spanning” op je lichaam zetten door alles even samen te trekken en zegmaar als een klompje even jezelf fijn te knuffelen.
  • Gewoon in je handen knijpen.


Ik hoop dat dit een beetje helpt. Succes.

 

groetjes


 

Onnodige quotes verwijderd

 

Weet je waardoor je hier last van hebt? Anders zou ik je aanraden om het hier een keer over  te hebben met iemand, want wie weet kan hij/zij je helpen en is het gewoon op te lossen!

me ouders zijn het wel een beetje gewend van vroeger toen ik klein was ik denk met name dat het komt door dat ik vroeger een beetje alleen voelde. ik was de enigste met een bril en een pleister op me oog op school en iedereen vond dat schattig als ik beide op had. daarom misschien ook als er iets ergs gebeurde zoals met die vrachtwagen en me knuffel dat ik gewoon keihard ging huilen. of met dat vuurwerk uit angst een woedeaanval creëert tegen jezelf. ik denk dat die tips zekers op zijn tijd handig kunnen zijn maar ja je hebt er op het moment dat ik ze had weinig aan. met dat vuurwerk hadden we niks mee ja ik had me knuffel en met die vrachtwagen was ik intens verdrietig omdat mijn knuffel kapot was.  


Hoi,

Ik vind de andere reacties ook erg goed, en zelf heb ik hetzelfde probleem. Ik ga niet doen alsof ik altijd positief blijf en netjes tot tien tel, want dat doe ik gewoon niet, als het je overkomt kun je moeilijk stoppen. Ik schreeuw gewoon heel hard in een kussen ofz en verassend genoeg werkt dat ook. Weet dat je niet alleen bent.


-onnodige quote verwijderd-

Nee ik weet het ik ben ook niet alleen ik ben ook blij met de tips. Misschien zou ik dit ook moeten doen inplaats van toen ik 7 was met me blote voeten tegen zo vrachtwagen band lopen trappen. Maar ja op dat moment lig je daar en zie je langzaam je bril en knuffel kapot gaan dan ben je ook boos op iets. Dat was in dat geval die band dus dan ga je daar maar als een malle tegen aanlopen trappen. Ik denk ook dat ik met me zusje die woedeaanval beter in toom had kunnen houden. Kijk ik liep al naar de auto toen het gebeurde op het strand toen had ik ook gewoon wijs moeten wezen om haar te negeren bij dat tankstation. Helaas deed ik dat niet en trok ik me zusje aan haar haren die auto uit en lagen we op de grond te vechten met elkaar.


Heyy,

Ik heb hier ook erg last van gehad, wat bij mij nu helpt is om na te denken . Dus je afvragen wat heeft het voor zin dat ik deze ruzie aanga? Zal ik hier over een bepaalde tijd ook nog zo boos over zijn? Waarom is dit belangrijk voor mij? 

Dit kan je in het begin na de ruzies doen en op een gegeven moment komt het misschien al tijdens de ruzie binnen en dan kan je het misschien wat relativeren. Waardoor je zelf misschien wel minder boos wordt. 

Als dit niet echt helpt kun je altijd de heftigste vraag (eentje waarover ik blijf nadenken) stellen: wat voor nut heeft dit leven, en dus deze ruzie? Waarom zijn we hier? De grootte ruimte van het heelal maakt mij vaak rustig. 

Beetje zweverig misschien maar het helpt mij altijd rustig te worden als ik bedenk dat het eigenlijk nooit om mij draait. Ik ben maar in mens in dit grootte niets.

Hoop dat je je niet te druk maakt om je woede, dat is ook menselijk!

 


Heyy,

Ik heb hier ook erg last van gehad, wat bij mij nu helpt is om na te denken . Dus je afvragen wat heeft het voor zin dat ik deze ruzie aanga? Zal ik hier over een bepaalde tijd ook nog zo boos over zijn? Waarom is dit belangrijk voor mij? 

Dit kan je in het begin na de ruzies doen en op een gegeven moment komt het misschien al tijdens de ruzie binnen en dan kan je het misschien wat relativeren. Waardoor je zelf misschien wel minder boos wordt. 

Als dit niet echt helpt kun je altijd de heftigste vraag (eentje waarover ik blijf nadenken) stellen: wat voor nut heeft dit leven, en dus deze ruzie? Waarom zijn we hier? De grootte ruimte van het heelal maakt mij vaak rustig. 

Beetje zweverig misschien maar het helpt mij altijd rustig te worden als ik bedenk dat het eigenlijk nooit om mij draait. Ik ben maar in mens in dit grootte niets.

Hoop dat je je niet te druk maakt om je woede, dat is ook menselijk!

 

Dankje voor de tips


Reageer