Skip to main content

Heftige gevoelens

• March 21, 2025
  • 137 reacties
  • 1926 Bekeken

Toon eerste bericht

137 reacties

• May 14, 2025

Heyy lieve ​@Lupus ,

ah jee wat rot😓❤ Helpt het op zo'n moment om je gevoelens op te schrijven of afleiding te zoeken?..❤ Misschien kan je alvast meerdere dingen bedenken die je kan doen op het moment dat je je niet goed voelt?❤

Hoe gaat het nu?❤ Hoop dat je je al iets beter voelt😘

Veel liefs en knuffel🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • May 14, 2025

Het gaat (als ik het mag zeggen) f*cking slecht, mijn ouders hebben deze avond constant ruzie omdat mijn vader niet tegen de (normale) ademhaling van mijn moeder kan (ze slapen naast elkaar) en nu zijn ze constant boos tegen elkaar. Ik heb nog nooit zo sterk de neiging gehad om mezelf wat aan te doen, weg te lopen, of gewoon ineens beginnen met huilen recht op die plek. Ook op school met handvaardigheid heb ik nog maar 5 lessen, en moet nog zo veel doen. Ik heb nog 2 inhaal dagen daarna vanaf de ochtend (dus ongeveer 9 uur) tot ongeveer 4 uur te werken, maar ik denk dat ik het alsnog niet af kan krijgen. Ik ben bang, bang voor het leven, bang voor wat de toekomst word. Ik was al geraakt omdat ik hoorde dat een kind uit mijn klas problemen heeft, en nu dit. Het liefst wil ik weg, mijn eigen huis hebben, alleen zijn, en in bed liggen. 

Lupus

• May 17, 2025

Hi lieve ​@Lupus ,

ah jee wat heftig😖❤ Sorry had het eerder al gelezen maar vind het wel lastig om er wat op te zeggen, maar reageer nu toch maar❤ Is het nog gelukt om het met een docent of je mentor te bespreken?.. Misschien kan je ook vragen of je met hem/haar mag mailen over waar je mee zit ipv een gesprek als dat het makkelijker maakt?

Hoe gaat het nu? Hoop dat het toch weer een beetje gaat, ik gun je zoveel beter❤❤

Veel liefs en knuffel❤

• May 18, 2025

Hoi lieve ​@Lupus ,

Het spijt me ontzettend dat je je zo voelt 😓. Als je ouders ruzie hebben, kun je dan niet misschien beter muziek gaan luisteren bv of een boek lezen, met een vriend/ vriendin  bellen of appen? Kun je aangeven op school dat je bang bent je taken niet optijd af te krijgen? Eig wat ​@Cantaloupe al zegt..... Ik gun je zo dat je je snel wat beter mag gaan voelen ! 💖😘

Liefs en dikke knuffel Spaceflower 💖

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • May 19, 2025

Ik, ik red het niet meer. Een goeie vriendin van mij is boos op me, en voor de rest heb ik voor de gevoel niet echt meer vrienden. Ik blijf morgen thuis.

Lupus 

• May 20, 2025

Hoi lieve ​@Lupus ,

Ah wat spijt het me dat je je zo voelt 😓💖

Kun je met je vriendin praten waarom ze boos op je is en dat je het haar zou kunnen uitleggen of haar een briefje schrijven misschien? Je geeft aan dat het een goeie vriendin is, dus ik denk dat als je met haar praat het wel goed komt hoor.  En boven dat zou ze je natuurlijk niet kwijt willen. 😘

Veel liefs en knuffel Spaceflower 💖

• May 20, 2025

hoiii ik vind dit echt vreselijk voor je en ik leef met je mee! letterlijk ik had dit ook jarenlang en nu heb ik dit niet meer echt soms denk ik er nog aan maar alsnog kan ik je proberen te helpen met wat informatie:

praat erover bijv met je ouders en als je dat niet durft of niet wilt snap ik ook wel dan kan je het met iemand die je al lang of goed kent erover praten dat lucht echt op bijv met je vriendin ookal is ze boos op je de meeste ruzies worden zo opgelost dat hoop ik tenminste voor je. ik zou ook niet denken aan wat ik niet kan maar wat ik wel kan en doe ook wat je leuk vind bijv studeren is belangrijk maar gelukkig zijn is veel belangrijker dan een carriere,  je moet gewoon doen wat goed voelt. en ik snap zeker dat je bent thuis gaan blijven alleen het is ook weer niet de bedoeling dat je jezelf opsluit ik had dit zelf ook jaran lang gedaan. en dit gaat meestal uit zichzelf wel over maar je moet ook meewerken, werk aan jezelf lieverd het komt vast wel goed! liefs Dunja❤

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • May 20, 2025

Ik zou wel graag met iemand willen praten, alleen heb ik niet echt iemand, en degene waarmee ik dat een beetje deed, was die vriendin, dus ik weet het niet meer. En blijkbaar was mijn reactie aangepast 

Groetjes Lupus 

• May 20, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

ah wat rot dat je ruzie hebt😔❤️ Misschien kan je aan haar vragen of ze wil afspreken om er dan over praten?..❤️  wat ​@Spaceflower zegt is ook een goed idee❤️❤️ Hoop dat het snel weer wat beter gaat tussen jullie 😘❤️ 

Veel liefs en knuffel ❤️🤗

• May 21, 2025

als jij nog om je vriendin geeft praat dan erover en zeg dan dat je de vriendschap niet wilt verpesten. want het klinkt echt alsof je haar nodig hebt zeg dat dan tegen haar, ik hoop dat het snel beter tussen jullie gaat en denk nooit negatief, het klinkt miss lastig maar het lukt je wel! denk aan de goede dingen van het leven doe wat je leuk vind en school mensen zeggen dat school en een carriere het belangrijkst is maar dat is een leugen want gelluk is het aller belangrijkste, deze zin had ik wel al verteld maar gewoon even als herinnering😁 En het is niet dat je niemand hebt want je kan altijd met ons allemaal appe via de kindertelefoon😄Wij steunen je, Heel veel sterkte en het is echt afschuwelijk dat je dit meemaakt.

Heel veel liefs MEEEEEEEEEE😘

• June 4, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

Hoe gaat het nu met je?❤

Veel liefs🤗❤

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 4, 2025

Sorry dat ik je bericht nu pas zie ​@Cantaloupe 🫣

Het gaat eigenlijk wel slechter. Ik voel me elke dag wel slecht, zo'n naar gevoel dat je de hele tijd hebt. En op school kan ik het heel even vergeten. Ik denk ook steeds aan wat anderen er van zouden vinden als ik er niet meer ben, wat hun reacties zouden zijn. Maar ik heb mezelf (nog) niks aangedaan

Lupus

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Lieve ​@Lupus ,

Jeetje wat naar 😔♥️ fijn dat je het op school een beetje kan vergeten.  Ik vind het erg lastig om op dit moment iets te zeggen maar ik weet zeker dat niemand je kwijt wil en dat ze alleen maar willen dat het beter met je gaat en je de hulp en steun krijgt die je nodig hebt en zeker meer dan waard bent. En los van je ouders, vrienden, familie etc, zijn er ook nog altijd hier mensen die je zouden missen, ik hoop dat je je dat wel weet. ♥️

Veel liefs en dikke knuffel ♥️♥️ik hoop dat je straks een beetje kunt slapen, welterusten voor straks alvast ♥️

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • July 4, 2025

Hey lieve ​@Lupus 

wat kut dat je je zo voelt! Als ik me zo voel, stel ik me de reacties voor. De reactie van mn ouders bijvoorbeeld. Wil jij dit een keer proberen?

Denk Dan bijvoorbeeld aan de reacties van je ouders, broers/zussen (als je die hebt), je vrienden, je huisdieren (als je die hebt)

Als je jezelf iets aan wilt doen, gebruik Dan AUB een elastiekje om je pols. Dit geeft even pijn en kan helpen!

Lieverd zoek aub hulp, je verdient de hulp❤️ laat je morgen weten hoe je dag was? Slaaplekker, je kunt dit!

• July 4, 2025

Hoi lieve ​@Lupus ,

Ah wat rot😓 Vind het wel lastig om te reageren☹️ Sluit me iig aan wat ​@Boterbloempjee zegt, je word écht gemist dan en neem jezelf alsjeblieft ook niks af, het gaat echt beter worden ook al voel je dat nu niet. 🫂​❤️​ Ik snap echt hoe je je voelt hoor en heb dit een tijdje ook heel erg gehad maar later ging het al weer een stuk beter dus hoop dat dat een beetje moed geeft, hou vol❤️​❤️

Veel liefs en hele dikke knuffel🫂​❤️​

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 5, 2025

Wat zal dit erg voor je zijn, Lupus!

Ik heb ontzettend veel medelijden. 

Misschien kan je met je ouders praten of een ander familielid?

Als je dat niet durft kun je een briefje geven. 

Ik heb ook lang dingen waar ik over in zat verborgen gehouden.

Uiteindelijk heb ik het tegen mijn moeder verteld. 

Die zei dat ik het misschien kon vertellen aan mijn vriendinnen.

Ook dat heb ik gedaan.

Iedereen antwoordde heel lief & ik voelde me helpen opgelucht.

Vertel het tegen iemand & zeg tegen de gedachtes die je niet leuk vind gewoon heel hard NEE!

Dat helpt.

Misschien heb je een (dag) boek waar he ook je gevoelens op kan schrijven.

Ook dat vind ik helpen.

Liefs Yoyo

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 5, 2025

Hoi lieve jongen

Uit ervaring zeg ik: zoek, vraag en accepteer hulp! Je bent het zo waard. Zoals ik zelf heb ondervonden is dat echt goed en haalt het je uit je diepte. Lees mijn verhaaltje maar in "boos op mezelf".  Nu lijkt en is alles grauw en vreselijk, maar het kan echt weer mooi en goed worden! En zet de stap om ergens bij te gaan, waar je anderen ontmoet en leuke dingen beleefd. Maar om te beginnen gun ik je zo de stap naar hulp. Bel de Kindertelefoon eens als start. Ik weet ervan en echt uit eigen ervaring: doen hoor! Laat je helpen en laat die kleur weer terug komen in je leven want die is er echt voor jou! ♥️🫂😘

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • July 5, 2025

Hoi ​@Lupus  lieve jongen! Haal hulp en lees de goede tips hier. En ik hoop dat je weer snel beter gaat voelen! Veel sterkte! ♥️

Groetjes Tjempie xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 5, 2025

Ik heb niet echt iemand om mee te praten. Mijn vrienden kunnen niet, want ik mag niet 'zielig' doen. En iemand anders heb ik ook niet echt. Ik ben nu een weekendje weg maar daarna bel ik met de kindertelefoon 

Groetjes Lupus 

• July 6, 2025

Hii

Aw ik heb het echt met je te doen! Je bent zo lief! Het is echt niet oke wat je vrienden zeggen.

Veel succes met het bellen naar de kt, laat je weten hoe het was? Knuffel!

xxx Lieve

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 6, 2025

@Lieve2009 , dat is gewoon hoe het leven is in mijn omgeving. Iedereen is het zo gewend helaas…

Morgen bel ik met de kt

Groetjes Lupus 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 7, 2025

Hoi, succes joh! Goed bezig! ♥️💪

Groetjes liefs Tartan X 

• July 7, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

goed dat je gaat bellen 😘🤗 Hoe ging het?❤ Hoe gaat het verder vandaag met je?❤

Veel liefs en dikke knuffel😘❤

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 7, 2025

ach lieve schat😘😘😘

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 8, 2025

Dankje ​@Tartan15 en ​@naomi2012 ! Zulke reacties helpen enorm!☺️

@Cantaloupe , blijkbaar waren mijn ouders de hele dag thuis, dus nog geen tijd ervoor gehad. Ik doe als het kan vandaag 

Groetjes Lupus