Skip to main content

Heftige gevoelens

• March 21, 2025
  • 137 reacties
  • 1926 Bekeken

Toon eerste bericht

137 reacties

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 29, 2025

Tijd: 1:58

Wat doe ik met mijn leven? Alles gaat slecht. Ik heb slecht zicht en sindskort een bril, ben lelijk en steeds een piep in mijn oren. Wie houdt nog van me? Ik weet het niet meer. Steeds vaker wil ik er mee stoppen, maar dan ook weer niet. Wat doe ik? Ik wil dood, ben er klaar mee, wil stoppen. Ik snap niks meer van mezelf, wie ik nou ben. Ik snap niet meer wat ik wil doen in het leven, wat is het doel? Niemand in de omgeving begrijpt me echt helaas, ze denken, oh Lupus is pas 13, zal vast nog geen problemen hebben. En dan zie ik zoveel mensen die het goed en leuk hebben, thuis, op school, maar ook hier. En dan denk ik soms, waarom ik niet? En dan vind ik mezelf weer jaloers. Ik wou dat er iemand was om mee te praten, naar helaas, ik moet gewoon normaal doen. Gewoon lachen, gewoon "plezier" hebben, maar diep van binnen, vind ik het vaak niet er eens leuk. En dan kom ik hier, en dan vind ik mezelf weer om aandacht vragen

Tijd: 2:10

Lupus 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Lupus ,

Jeetje wat heftig zeg, het raakt me wel eerlijk gezegd. 😔♥️ ik vind het lastig om hier goed op te reageren, maar ik kan je wel zeggen dat je het écht waard bent om hier te zijn en ik weet zeker dat iedereen je dat gund!! En ookal voelt het misschien voor jezelf niet zo, maar is echt altijd iemand die van je houd en om je geeft ( ook hier op het forum)!! Ik snap dat het frustrerend is en rot voelt  als je je niet begrepen voelt, maar dat is geen reden om dingen niet aan te geven. Weet iig wel dat je altijd en echt altijd hier je verhaal kwijt kan, en ik weet zeker dat dat niet gezien wordt als om aandacht vragen, het is juist super goed dat je het doet en hoop oprecht dat je dat blijft doen!! ( en daarbij dit forum en deze site bestaat voor een reden, en dit/ deze topic is zeker geen aandacht zoekerij).  Zijn er dingen die je leuk vindt om in je vrije tijd te doen? , dingen die je een fijn gevoel geven?, dingen waar je van droomt?, van de mensen in je omgeving waar je tijd mee wil doorbrengen?, dingen waar je van droomt/ wilt meemaken? Kies daar voor, je kunt niet van jezelf verwachten dat het gelijk beter gaat en je je beter voelt, maar er zijn wel manieren die ervoor kunnen zorgen dat je je op rot momenten fijner voelt en dat ben je zeker waard!! Het zijn juist de kleine stapjes waar het om gaat ( dat geld niet alleen voor jou maar voor iedereen!!) En vergeet niet niemand zou je kwijt willen, je vrienden/ familie niet en zelfs hier niet, dus nogmaals als je je rot voelt en je wilt praten schroom zeker niet om je verhaal hier kwijt te kunnen!! Er zijn veel hier die je al super goed advies hebben gegeven. Verder weet ik niet goed wat ik moet zeggen en laat ik hier maar bij voor nu, maar hoop/ gun je enorm dat je je beter gaat voelen en dat ook ervaart en er toch wat (kleine) lichtpuntjes komen!! 😘😘😘😘

Veel liefs en dikke knuffel ♥️♥️

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 29, 2025

Hey ​@Lupus  ik ben het helemaal eens met de prachtige lieve reactie van ​@Boterbloempjee . Verder hoop ik dat je weer een zonnestraaltje gaat zien en voelen want je bent een topper en verdient dat echt! 🫂♥️

Liefs Tover xxx

• April 29, 2025

Hoi ​@Lupus ,

Ik vind het zo heftig voor je! Maar ik sluit me aan bij ​@Boterbloempjee en ​@Tover01 hun mooie woorden en blijf vooral praten! Hoe ging het vandaag met je?💖

Groetjes Kikkertje 💖

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 29, 2025

@Boterbloempjee ,

Ik weet niet, ik vind vooral dingen leuk achter een scherm, wat slecht is, weet ik maar er is niet zoveel te doen in de buurt. Dus nu nog 5 jaar school en kan eindelijk reizen, wat me wel leuk lijkt. 

@Tover01 ,

Ik doe me best, maar het gaat steeds slechter. Eerst waren het "buien", maar nu heb ik het de hele tijd.

@Kikkertjee ,

Weet niet zo goed hoe ik daar op moet antwoorden. Denk meer slecht dan goed 

Groetjes Lupus

• April 29, 2025

Hey lieve ​@Lupus,

Wat erg dat je dit voelt/vindt van jezelf! Ik kan deze gedachtes natuurlijk niet weghalen, maar ik wil je wel helpen!

Ik kan je verzekeren dat je er wel toe doet, je ouders, broers/zussen, vrienden, docenten etc. Vinden dat ook!

Jammer dat 113 voor jou niet helpt, maar net zoals de Kindertelefoon al zei, is het goed dat je het hebt geprobeerd.

Het lijkt mij handig dat je met iemand gaat praten. Bijvoorbeeld met de huisarts, je favo docent, een therapeut of iemand anders die je vertrouwt.

Ook kan je natuurlijk met de Kindertelefoon praten en topics openen op het forum.

Ik hoop dat het al wat beter gaat. Blijf alsjeblieft praten!

Groetjes eendje🐥

• April 29, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

ah wat rot dat je je zo voelt😔❤ Ik sluit me aan bij de rest, je hoeft je écht niet rot te voelen dat het voor de aandacht is, dat is niet zo en voel je vrij zoveel/vaak iets delen als je wil en behoefte aan hebt😘❤ 

Zijn er misschien dingen die je buiten kan doen en waar je wat beter door gaat voelen?❤🙂 Misschien kan je ook meer dingen proberen of je dat leuk vind om te doen? bijvoorbeeld koken, bakken, lezen, schrijven, tekenen, muziek maken, mountainbiken.. Ik las dat je wel dingen met techniek deed, misschien kun je ook proberen dingen te repareren? bijvoorbeeld dat je ouders aan vrienden of familie om kapotte spullen vragen en je daar mee bezig gaat :)

Wil je het nog wel met je mentor of een docent delen?❤

Liefs🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 29, 2025

Sorry hoor, moet dit even kwijt. Sorry alvast voor het schelden]

Wat de fack ben ik aan het doen met mijn leven? Al 10 nachten tot minimaal 12 uur opblijven, vaak tot 1-2 uur. Echt, ik weet het niet meer, ik ben er klaar mee. Ik ben het leven zat. Constant hetzelfde. Opstaan, school, naar huis, gamen, huiswerk maken, aan mijn website werken, eten, gamen, slapen. Elke dag hetzelfde. Je zou denken dat de vakantie helpt, niet echt. Ik word wakker om 11 uur, ga eten, de hele dag gamen of aan mijn website werken want ik heb toch niks anders te doen, tussendoor eten en dan weer opblijven tot 2 uur, er is niks aan. Het liefst wil ik reizen, maar daar moet ik ouder voor zijn, en ook klaar zijn met school. Maar dat duurt nog 5 jaar. Ik ga dat niet uithouden. Ik heb zoveel plannen voor de toekomst, maar voor het heden? Niks. Alles wat ik nu leuk vind is achter een scherm, waar ik nog depressiever van word, en ik zei het al eerder, maar ik word nog depressiever omdat ik over zie dat iedereen het goed heeft, en nu vind ik mezelf weer jaloers. Ik ben mezelf voor het eerst gaan krassen, nooit gedacht dat ik dat zou doen, en dat voelt aan de ene kant goed, maar ook weer niet. Ik weet dat het slecht hoort te voelen, maar het voelt opzich goed en lekker. Ik doe het niet vaak, maar toch

Lupus

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 29, 2025

@Cantaloupe ,

Ik weet niet, vind dat soort dingen niet echt leuk, en dan vind ik mezelf weer wanhopig. En ik repareer electronica bij een kringloop ja, nou ja, testen. Dat vind ik wel leuk dan

Groetjes Lupus

• April 29, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

ah jeetje😓❤ Misschien kan het helpen een schema te maken voor een week, en dan wat andere dingen plant tussen wat je nu vaak doet?..❤ Al is het maar een stukje fietsen of wandelen..❤ misschien kan je op een moment dat je je rot voelt van je af schrijven? Dat mag ook hier natuurlijk😘

Veel liefs en dikke knuffel, hoop dat het toch snel ietsje beter gaat😘❤ Dat is je heel erg gegund!!!

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 29, 2025

Goede tips ​@Cantaloupe ! Ga ik denk ik wel doen, en afschrijven doe ik hier al, voel me daarna al een stuk beter, wat me motivatie geeft om op "luchtige” topics te reageren 

Groetjes Lupus

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Lieve ​@Lupus ,

Fijn dat je dat gaat doen!! Het is je enorm gegund!!!♥️♥️

Hoop dat je een beetje kunt slapen straks. 

Veel liefs en dikke knuffel 😘♥️

• April 29, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

ah dat is fijn, hoop dat het een beetje lukt en gaat helpen 😘❤️

Veel liefs🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 30, 2025

Lieve ​@Lupus ,

Fijn dat je dat gaat doen!! Het is je enorm gegund!!!♥️♥️

Hoop dat je een beetje kunt slapen straks. 

Veel liefs en dikke knuffel 😘♥️

Heb nu goed kunnen slapen hoor 

Groetjes Lupus 

• April 30, 2025

Wat goed dat je goed hebt geslapen, ​@Lupus!

Hoe ging het vandaag?❤️

Groetjes eendje🐥

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 30, 2025

Wat goed dat je goed hebt geslapen, ​@Lupus!

Hoe ging het vandaag?❤️

Groetjes eendje🐥

Lief dat je het vraagt ​@eendje 😊

Vandaag ging het niet perce beter, maar oke. Ik heb nog steeds de hele tijd op de “achtergrond” de depressieve gedachten, maar het gaat dus opzich oke

Groetjes Lupus

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Lupus ,

Fijn dat het oké gaat♥️, maar rot dat de depressieve gedachten er ook zijn... misschien dat muziek luisteren helpt? Of je bepaalde dingen opschrijft en daarna verscheurd.. Hoe gaat het nu met het krassen? Misschien daarvoor het verscheuren van een papiertje proberen of een elastiekje om je pols.. (?) En blijf je uiten (hier) als het oplucht!! Misschien kunnen we meedenken, maar steunen wordt iig al gedaan! 🙂♥️

Liefs en knuffel ( welterusten alvast hoop dat het een beetje gaat)♥️♥️😘

• April 30, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

ah wat fijn dat slapen vannacht wel goed ging😘❤️

Fijn dat het wel oke gaat maar wel rot dat die depressieve gevoelens er alsnog zo zijn😕😔 Is er iets wat je morgen als afleiding kan doen?❤️ Hoop dat dat een beetje helpt ❤️❤️ Misschien kan je bijv. buiten lezen? ❤️ Vind dat zelf wel fijn als afleiding :) .. maar als je wil dat er daarin nog verder meedacht word zeg het dan vooral 🙂❤️

Welterusten alvast, hoop dat het vannacht ook een beetje lukt❤️

Veel liefs en knuffel🤗❤️

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 30, 2025

@Boterbloempjee , ik luister soms muziek wat helpt, maar ik heb al constant een piep in mijn oren dus kan niet te vaak en te hard. Een elastiekje is wel een goeie idd, zal het proberen!

@Cantaloupe , ik ga proberen morgen al mijn huiswerk voor na de vakantie te maken alvast, dus ik hoop dat dat goedkomt 

Groetjes Lupus

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 1, 2025

Hoi hoi ​@Lupus  ik zie dat je al super goede tips hebt gekregen. Ik kan er 1 ding nog aan toevoegen, het wordt echt weer beter en fijner! Ik ben ook door zulke dalen gegaan als jij en ik snap helemaal dat je nu zo zit, maar echt, het zonnetje breekt weer door. Ik vind het ook goed dat je je gevoelens deelt en open staat voor advies. Geniet ook van de dingen die je dag nog wat kleuren want er is echt nog veel om voor te gaan. Je bent een topper en vergeet niet dat je nog veel moois gaat doen! Nu voelt dat misschien niet zo maar het komt weer terug! Je bent het zeker waard en hebt het in je. Zie maar wat voor moois hier al door iedereen gezegd is 😘  Veel sterkte! Groetjes liefs Tartan X

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • May 1, 2025

Ik weet niet wat ik moet zeggen ​@Tartan15, je maakt me verlegen😅🫣. Maar heel erg bedankt! Heb er zeker wat aan!

Groetjes Lupus

• May 1, 2025

Heeeeeeee ​@Lupus 

Net zoals ​@Tartan15 zegt, breekt de zon vanzelf weer door❤️ (na regen🌧️ komt zonneschijn☀️, en daaruit volgt de regenboog🌈!

De tip van ​@Boterbloempjee over het elastiekje werkt echt! Ik heb vroeger ook mezelf pijn gedaan, en ik kreeg van mijn therapeut de tip een elastiekje om m'n pols te doen. Als je de urge krijgt jezelf pijn te doen, trek je een paar keer hard aan het elastiekje. Dit geeft dezelfde pijn, maar veroorzaakt geen wondjes/littekens!

Wat goed dat het vandaag iets beter ging! Niet fijn dat die depressieve gedachtes er nog zijn natuurlijk. Ik weet niet veel over depressie, en ik weet natuurlijk ook niet wat jij voelt. Ik heb wat research gedaan en hier zijn wat tips:

-Praten, praten kan overal, je ouders, vrienden, mentor, docenten, en natuurlijk de kindertelefoon! Dit helpt met het opluchten. Ikzelf krop alles vaak op tot die vulkaan in mijn hoofd vol zit en uitbarst. Praten op het forum helpt echt bij mij, want mensen begrijpen mij. Goed dat je hier al mee bezig bent😁❤️

-meditatie, meditatie zorgt voor rust in het hoofd. Misschien helpt het in jouw geval de depressieve gedachtes te verminderen. Als je het wilt proberen kun je wat oefeningen opzoeken op youtube.❤️

-Een leuke activiteit, dit zorgt ervoor dat je brein actiever is. Misschien denk je dan minder na over die gedachtes. Dit kan van alles zijn, tekenen, lezen, skeeleren, voetbal of in jouw geval, electronica repareren/testen.

-Schrijf het van je af. Dit zorgt ook voor opluchting! Je kan over alles schrijven, en het daarna verscheuren en weggooien. Dit geeft misschien het gevoel dat je het kwijt bent.❤️

Nogmaals, ik weet niet precies wat jij denkt/voelt (ik vind het vaak moeilijk daarin te verplaatsen). Ook weet ik niet wat het beste voor jou werkt. Als je interesse hebt in deze tips, laat het weten! Vertel natuurlijk ook of het heeft geholpen❤️

Ik hoop dat je weer wat beter slaapt vannacht, groetjes eendje🐥

stitch12345
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 1, 2025

Tijd: 1:58

Wat doe ik met mijn leven? Alles gaat slecht. Ik heb slecht zicht en sindskort een bril, ben lelijk en steeds een piep in mijn oren. Wie houdt nog van me? Ik weet het niet meer. Steeds vaker wil ik er mee stoppen, maar dan ook weer niet. Wat doe ik? Ik wil dood, ben er klaar mee, wil stoppen. Ik snap niks meer van mezelf, wie ik nou ben. Ik snap niet meer wat ik wil doen in het leven, wat is het doel? Niemand in de omgeving begrijpt me echt helaas, ze denken, oh Lupus is pas 13, zal vast nog geen problemen hebben. En dan zie ik zoveel mensen die het goed en leuk hebben, thuis, op school, maar ook hier. En dan denk ik soms, waarom ik niet? En dan vind ik mezelf weer jaloers. Ik wou dat er iemand was om mee te praten, naar helaas, ik moet gewoon normaal doen. Gewoon lachen, gewoon "plezier" hebben, maar diep van binnen, vind ik het vaak niet er eens leuk. En dan kom ik hier, en dan vind ik mezelf weer om aandacht vragen

Tijd: 2:10

Lupus 

hey gaat het? en lelijk ben je echt niet! dat is niemand!  en ik vind je super aardig ik weet niet heel goed hoe ik hierop moet reageren en op het forum vraag je echt niet om aandacht. weet dat je hier alles kan delen!Ik weet dat het nu moeilijk is. Misschien voelt het alsof je vastzit, alsof het nooit lichter wordt maar ik wil je uit het diepst van mijn hart laten weten: je bent niet alleen. Wat je voelt, mag er zijn. Je hoeft je niet te schamen voor je pijn. Soms is het al een hele prestatie om gewoon door te ademen, om op te staan, om te blijven. Dat zie ik. En ik ben er voor je. Je bent belangrijk. Niet alleen omdat je er bent, maar omdat jij jij bent. Met alles wat je meedraagt, met alles wat je probeert. Er is ruimte voor jou, precies zoals je nu bent  ook in je donkerste momenten.Als je het even niet meer weet, weet dan dit: je hoeft het niet alleen te doen. Er zijn mensen die om je geven, en ik ben daar één van.  Je leven is de moeite waard.

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • May 2, 2025

@eendje en ​@Boterbloempjee ,

Dat elastiekje helpt een beetje, bedankt!

@stitch12345 ,

Heel erg bedankt, weer weer ik niet wat ik moet zeggen 🫣

Groetjes Lupus

• May 2, 2025

@Lupus 

fijn dat het elastiekje een beetje helpt! Hoe was je dag vandaag?🤗