Skip to main content

Heftige gevoelens

• March 21, 2025
  • 137 reacties
  • 1926 Bekeken

Toon eerste bericht

137 reacties

• April 12, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

hoe gaat het nu met je?..❤️

Veel liefs🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 13, 2025

@Cantaloupe ,

Ik "crash" soms een beetje door school, dus elke dinsdag voor de vakantie mag ik thuis blijven. Dus deze week nog 3 dagen, want vrijdag je heb ik al vakantie. Verder wisselt het nog steeds. Ik neem alsnog veel onnodige risico's, maar ja

Groetjes Lupus

• April 14, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

fijn dat je dan even thuis mag blijven ❤️ is het gelukt om je mentor te vertellen hoe het gaat?🫂

Awh ja daar las ik eerder al wel wat over😕 wat erg😔❤️

Veel liefs en knuffel ❤️

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 14, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

fijn dat je dan even thuis mag blijven ❤️ is het gelukt om je mentor te vertellen hoe het gaat?🫂

Awh ja daar las ik eerder al wel wat over😕 wat erg😔❤️

Veel liefs en knuffel ❤️

Mijn mentor is er niet vandaag dus. 

En mijn topic naam is veranderd zonder te vragen 🤔 wel een betere titel 

Groetjes Lupus

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 15, 2025

Hoi lieve ​@Lupus  veel sterkte en succes ! Je kunt het en je bent een lieve stoere jongen! Groetjes Tjempie 😘

• April 15, 2025

Heyy lieve ​@Lupus ,

misschien helpt het om je mentor alvast een mail te sturen?❤️ Hoop dat het gaat lukken 😘

Veel liefs en knuffel 🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 15, 2025

Heyy lieve ​@Lupus ,

misschien helpt het om je mentor alvast een mail te sturen?❤️ Hoop dat het gaat lukken 😘

Veel liefs en knuffel 🤗

Moet nog even achter komen wat het is. Het gaat wel wat beter, het zijn meet nu buien soort van. Daarna denk ik het dat ik het alleen maar doe voor aandacht ofzo 

Groetjes Lupus

• April 15, 2025

Heyy lieve ​@Lupus ,

ahh maar dan is het nog niet voor de aandacht hoor!!😕❤️.. het is écht heel logisch dat het in buien gaat en dat heb ik zelf ook hoor..❤️

Misschien kan je tegen je mentor afspreken dat als je behoefte hebt aan een gesprek je een berichtje stuurt?..❤️ en als het dan wat beter gaat of je geen behoefte hebt het even laat rusten.. 

Veel liefs🤗

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@Lupus,

Iedereen heeft het hier over praten met een contactpersoon enzo, maar eigenlijk doe je dat al. ​@Tover01, ​@Tartan15, ​@Boterbloempjee en ​@tim16 zijn toch een soort van vrienden geworden? ze zijn altijd aardig en leven met je mee. en samen met  die hele groep reageren jullie op allemaal andere kinderen, soms met problemen, soms niet, maar je helpt ze wel. zijn die 2 dingen al geen reden om het echt bij gedachten te houden, of gewoon weer het leven te omhelzen? (sorry als dit dwingend overkwam)

Heel veel sterkte en geluk gewensd van de anonieme uil ❤️❤️❤️

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 18, 2025

Heyy lieve ​@Lupus ,

ahh maar dan is het nog niet voor de aandacht hoor!!😕❤️.. het is écht heel logisch dat het in buien gaat en dat heb ik zelf ook hoor..❤️

Misschien kan je tegen je mentor afspreken dat als je behoefte hebt aan een gesprek je een berichtje stuurt?..❤️ en als het dan wat beter gaat of je geen behoefte hebt het even laat rusten.. 

Veel liefs🤗

Ik ga het proberen, maar mijn mentor stopt volgend jaar dus voor mijn gevoel heeft het niet veel zin helaas.

Hey ​@Lupus,

Iedereen heeft het hier over praten met een contactpersoon enzo, maar eigenlijk doe je dat al. ​@Tover01, ​@Tartan15, ​@Boterbloempjee en ​@tim16 zijn toch een soort van vrienden geworden? ze zijn altijd aardig en leven met je mee. en samen met  die hele groep reageren jullie op allemaal andere kinderen, soms met problemen, soms niet, maar je helpt ze wel. zijn die 2 dingen al geen reden om het echt bij gedachten te houden, of gewoon weer het leven te omhelzen? (sorry als dit dwingend overkwam)

Heel veel sterkte en geluk gewensd van de anonieme uil ❤️❤️❤️

Haha, eigenlijk wel, daarom vind ik het ook zo jammer dat alles anoniem is maarja. Dat is ook 1 van de redenen die me helpen hoor!

Groetjes Lupus

• April 18, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

awh ja wat vervelend dan.. 😕❤️ Misschien kan je het tegen een docent vertellen?.. ❤️

Veel liefs🤗

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 19, 2025

heyy  

ik snap precies hoe je je voelt ik zit precies in de zelfde situatie en heb ook een keer geprobeerd om mij zelf te vermoorden. (aangepast door de Kindertelefoon)

Ik heb een keer het tegen een vriendin ( ze heeft mij nu verlaten we waren een trio en ze heeft mij ingeruild voor de andere vriendin) verteld en zei heeft het aan de mentor verteld 🫣like **** dat was personelijke info maar 'ze was bezorgd' wat ik nu doe is beeldende therapie ik hoef niet te praten alleen te knutselen en een klein beetje over mij zelf vertellen. dus als je met iemand praten beschamend vind kan dit een oplossing zijn. verder kan je aan chatgypt een workout vragen voor een innerlijke glow up dit is de mijne sorry dat die een beetje lang is : 

Dag 1: Begin met zelfreflectie

• Neem 15 minuten om stil te zitten en na te denken over je huidige gevoelens en gedachten.

• Schrijf 3 dingen op die je deze vakantie wilt loslaten (stress, zorgen, slechte gewoonten).

• Zet een intentie voor de komende 15 dagen.

Dag 2: Mindful ochtend

• Begin je dag met 5 minuten meditatie of ademhalingsoefeningen.

• Focus op je ademhaling en laat gedachten voorbij drijven.

Dag 3: Natuurwandeling

• Ga naar buiten en maak een rustige wandeling in de natuur of in een park.

• Focus op de geluiden, geuren en kleuren om volledig in het moment te zijn.

Dag 4: Digital detox

• Zet je telefoon voor een paar uur op stil of leg hem weg.

• Gebruik die tijd om te lezen, te tekenen, of gewoon te ontspannen zonder digitale afleidingen.

Dag 5: Zelfzorgdag

• Geef jezelf een spa-dag: gezichtsmasker, bad of lekker lange douche.

• Zorg voor je lichaam en geest, neem de tijd om te ontspannen.

Dag 6: Positieve affirmaties

• Schrijf 5 positieve affirmaties op en herhaal ze elke ochtend.

• Bijvoorbeeld: “Ik ben genoeg”, “Ik ben sterk”, “Ik ben vredig”.

Dag 7: Dankbaarheidsdagboek

• Schrijf 3 dingen op waar je vandaag dankbaar voor bent.

• Het kan klein zijn, zoals een lekker kopje koffie of de zon die schijnt.

Dag 8: Ontspanningsoefeningen

• Doe een rustige yoga-sessie of een ademhalingsoefening van 15 minuten.

• Zorg ervoor dat je volledig in het moment bent, zonder afleiding.

Dag 9: Zelfliefde

• Schrijf een brief aan jezelf waarin je alle dingen noemt die je goed hebt gedaan en wat je waardeert aan jezelf.

• Lees de brief hardop voor en voel de liefde voor jezelf.

Dag 10: Creatieve expressie

• Doe iets creatiefs zoals tekenen, schilderen, schrijven of muziek maken.

• Laat je gedachten en emoties vrij stromen door middel van kunst.

Dag 11: Social connection

• Plan een moment met een vriend(in) of familielid om te praten en echt verbinding te maken.

• Wees volledig aanwezig tijdens het gesprek.

Dag 12: Zelfzorg in beweging

• Maak een rustige wandeling of doe een lichte workout die je leuk vindt.

• Focus niet op prestatie, maar op het plezier van bewegen.

Dag 13: Buiten zitten

• Zoek een fijn plekje buiten (bijvoorbeeld op een balkon of in de tuin) en lees een boek, luister naar muziek of gewoon de stilte.

• Geniet van de rust om je heen.

Dag 14: Mindfulness in het dagelijks leven

• Doe alles deze dag met volledige aandacht. Of je nu kookt, eet, of je tanden poetst, focus volledig op de handeling.

• Het is een oefening in mindfulness.

Dag 15: Loslaten en genieten

• Laat alle zorgen en verwachtingen van de vakantie los.

• Geniet van de laatste dag door simpelweg te zijn. Adem diep in, ontspan je en wees dankbaar voor de tijd die je hebt genomen om jezelf op te laden.

als je wilt praten ik ben er voor je ❤️ hou altijd in gedachten dat jij er wel toe doet. geloof me na regen komt zonneschijn 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 20, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

awh ja wat vervelend dan.. 😕❤️ Misschien kan je het tegen een docent vertellen?.. ❤️

Veel liefs🤗

Das een goeie, zal kijken of er iemand is die ik echt vertrouw

Groetjes Lupus

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 20, 2025

Hey, dat zou ik fijn voor je vinden ​@Lupus ! 😘 Hopelijk lukt het! Liefs, Tover xxx 

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 20, 2025

Hi Lupus

Geloof me je komt over deze gevoelens heen en zo niet kan je alles delen met ons hier want wij blijven hier altijd klaar voor je staan. Als het echt niet helpt zou ik vooral niet denken over jezelf pijn doen bijv.

Hoop dat het helpt 

-Koetje.123-

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 20, 2025

Lieve lupus

Ik snap je helemaal maar een dingetje, heel veel mensen voelen zich zo en heel veel mensen willen ook (meer) vrienden. Alleen ze lachen op school, ze verbergen de pijn. Praat met mensen op school of ergens, dan zie je hoe ze echt zijn. Ik weet niet of je een gevoelsmens bent maar ik denk het wel, ga op je intuïtie af en oordeel daarop. Ook als je goed luistert kom je dingen te weten over mensen, de hints tussen de woorden door opvangen. Dan kom je erachter wie dat zijn, en kun je misschien vrienden worden of elkaar helpen.

Ik weet dat dit heel moeilijk is want ik zit sinds dit schooljaar op een nieuwe school en ik begin nu pas mensen te leren kennen. Mensen mogen mij vaak niet want ik ben heel druk, snel overprikkeld en mijn hoofd doet meerdere dingen tegelijk waardoor gesprekken voeren soms lastig is. Maar ik probeer het wel (gaat niet zo goed) 

Ik leef met je mee.

The things we lose always come back to us in the end, sometimes not in the way that we expect - de echte Loena Leeflang 

Groetjes een Loena Leeflang fan

• April 21, 2025

Haii lieve ​@Lupus ,

fijn dat je dat goed doen, hoop dat het lukt 😘❤️

Liefs🤗

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 21, 2025

Heel erg bedankt iedereen! Ik heb hier zeker wat aan! Ik weet niet wat ik moet zeggen🫣

Groetjes Lupus

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • April 21, 2025

Hai lieve ​@Lupus 

Ik sluit me volledig aan bij de rest en ik heb zelf ook een kleine 🐝 drage 

Schrijf iedere dag minstens 3 dingen op waar je trots op bent of blij mee bent bvb de zon schijnt

zoals

@lily4  ook al zij

Is er misschien een plek waar je vrijwilligerswerk kan doen of een buurthuis of iets

Ga een cursus doen

Lees een goed feelgood boek bvb de kleuren van de zee

Schrijf het van je af in een gedicht 

Doe een schrijfcursus 

Als je meer tips nodig hebt zeg het maar 

Een virtuele hug van mij😘

Groetjes Sterre ⭐ ⭐ ⭐ 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 21, 2025

@Sterre20 ,

Heel erg bedankt voor je reactie! Vroeger deed ik wel vrijwilligers werk, maar op een gegeven moment hadden ze teveel mensen dus toen moest ik helaas weg.

Zelf leid ik me heel erg af met Legend of Zelda Tears of the Kingdom, wat ik heel leuk vind. En ook met mijn eigen website maken

Groetjes Lupus

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • April 21, 2025

​@Lupus 

Kan je daar misschien weer bij 🐝 of ga bijvoorbeeld bij de wijkkrant als je die hebt

Groetjes Sterre ⭐ ⭐ ⭐ 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 25, 2025

​@Lupus 

Kan je daar misschien weer bij 🐝 of ga bijvoorbeeld bij de wijkkrant als je die hebt

Groetjes Sterre ⭐ ⭐ ⭐ 

Ik werk nu soort van bij een kringloop, is nog niet helemaal duidelijk maar ben er mee bezig. Ik kan daar apparaten testen, heb daardoor ook een Xbox 360 kunnen kopen die werkt

Groetjes Lupus 

Forum|alt.badge.img

Hoi ​@Lupus 

ik lees dit allemaal en ook namens mij suc6 je kan het ik had alleen nog een vraag waar gaat je website over en als het van de KT mag wil je dan miss een linkje sturen dan kunnen ik hem bekijken want ik ben erg benieuwd 

groetjes van een-random-mens

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 26, 2025

@een-random-mens ,

Heel aardig hoor! Alleen mag dat niet, sinds ik technisch gezien later mijn gegevens erop kan zetten helaas😔

Groetjes Lupus 

Forum|alt.badge.img

Hoi lupus,Jammer maar aan de andere kant goed dat de KT zo goed zorgt voor onze privacy en dat we niet op eens fouten maken waar we later spijt van krijgen 

doei  een-random-mens