Skip to main content

Heel vergeetachtig

• June 29, 2026
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken

Anoniem1544
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal. Ik zit in 3vwo en voel me heel dom. Sowieso is mijn algemene kennis al enorm slecht, maar de laatste tijd vergeet ik echt veel. Ik heb me 2-3 maanden heel slecht gevoeld en nu begin ik er een beetje uit te komen, maar de vergeetachtigheid blijft. Ik vergeet echt heel veel. Ik weet opeens niet meer hoe je woorden moet spellen, vergeet verhalen van mensen, vergeet wat ik zelf heb gezegd, ik vergeet momenten, ik vergeet feiten en namen en ik vergeet dingen die ik op school heb geleerd. Ook kom ik vaker niet op de goede woorden en raak ik mijn fantasie en creativiteit kwijt. Het irritantste is dat ik ook dingen vergeet die vriendinnen me vertellen. Ik heb bijvoorbeeld al heel vaak gevraagd waar ze naartoe gaan op vakantie, maar ik weet het nu echt niet meer. Als ze het vertellen luister ik wel en ben ik ook oprecht geïnterresseerd, maar ik vergeet zo veel. En dit heb ik dus met best veel dingen. Ik weet dat dit kan gebeuren als je depressief bent en zo voel ik mij ook wel vaker, maar ik voel me te vaak goed om echt depressief te zijn. Ik dacht dat het wel minder zou worden omdat ik nu geen stress voor school meer heb, maar het is er nog steeds. Ik erger me er enorm aan en wordt er echt verdrietig van. Ik ben van nature een persoon die heel erg veel nadenkt, maar nu is het moeilijk om te denken. Ik weet niet of ik het goed heb uitgelegd, want dat vind ik moeilijk. Heeft iemand anders hier ook last van? Want ik heb het gevoel dat er iets goed mis is..