Skip to main content
Vraag

Heel vaak nagefloten op het station

• October 30, 2025
  • 19 reacties
  • 214 Bekeken

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2

Zoals heel veel tieners ga ik ook elke dag met de trein naar school. Maar vaak als k alleen op het station zit rond 10 uur ofz ( meeste gaan al voor 9 uur naar school ) dan zit ik meer met de '’oudere'’ mensen op het perron of in de trein. Ik word vaak nagefloten of ik krijg een tik op me kont. Ik zeg er nooit wat van maar ik loop wel snel ergens anders heen. Weet iemand wat ik kan doen zodat het stopt/minder wordt! Thx alvast!!

19 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 30, 2025

Als het vaak gebeurt, zou je het misschien moeten melden aan een volwassene, zoals je ouders of de conducteur. Als je het niet meteen durft, kun je proberen om snel weg te lopen of naar drukke plekken op het station te gaan. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

@Wolf  hoe bedoel je ‘als het vaak gebeurt’? Dit soort gedrag is onacceptabel en als vrouwen horen wij dit niet te laten normaliseren. ​@anoniempje_0355 ik vind het echt rot voor je en hoop dat je de moed kan vinden om er meteen wat van te zeggen tegen die mannen. Ikzelf moslima zijnde ben erg blij dat mijn religie mannen en vrouwen ruimte geeft door duidelijke grenzen aan te geven. Succes lieve ​@anoniempje_0355 

Salam🍉

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 30, 2025

Grote bek geven, daar schrikken dat soort engerds van.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 30, 2025

Hey! Wat een hufters. Zijn er daar handhavers? En je kunt aangifte doen want op stations hangen camera 's en dan kunnen ze zo terug zien en horen wat die mafkezen allemaal doen. Dit hoort niet. Sterkte en ik hoop dat het niet weer gebeurt. Liefs, Tover xxx

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • October 31, 2025

Onnodige quote verwijderd 

Hoi,

wat kut zeg, als het in de trein zelf gebeurd kun je daar een melding van maken door een sms te sturen, meer informatie daarover staat op deze website ⬇

Veilig reizen met NS | NS

verder zou ik niet bang zijn om inderdaad een grote mond te geven wat ​@Diana al zij haha, het is jouw lichaam en mensen dienen daar geen opmerking of zelfs aanrakingen mee te doen.

Gr, Smokey

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 31, 2025

Soms schaam ik me ervoor om man te zijn. ​@anoniempje_0355 verschrikkelijk dat dit je overkomt, sterkte.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

@PietPirat  dat heb ik ook. Maar we zijn niet schuldig aan dit belachelijke gedrag en het is goed dat we laten weten dat we het erg vinden 👍 ben het met je eens hoor. 

Liefs, Tover xxx

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 4, 2025

Als het vaak gebeurt, zou je het misschien moeten melden aan een volwassene, zoals je ouders of de conducteur. Als je het niet meteen durft, kun je proberen om snel weg te lopen of naar drukke plekken op het station te gaan. 

xx liefs Wolf 🐺

Dankjeee!!

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 4, 2025

Soms schaam ik me ervoor om man te zijn. ​@anoniempje_0355 verschrikkelijk dat dit je overkomt, sterkte.

KIjk zolang je het zelf niet doet is er echt totaal geen probleem. Maar het ligt aan de mannen waarvoor het echt een doel is om een meisje/vrouw bang te maken. Maar echt ontzettend bedankt! :) 

( PS: Ook naar de jongens en mannen die dit overkomt door vrouwen/meisjes, GELD PRECIES HETZELFDE we zijn gelijk en moeten elkaar respecteren ) 

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 4, 2025

@Wolf  hoe bedoel je ‘als het vaak gebeurt’? Dit soort gedrag is onacceptabel en als vrouwen horen wij dit niet te laten normaliseren. ​@anoniempje_0355 ik vind het echt rot voor je en hoop dat je de moed kan vinden om er meteen wat van te zeggen tegen die mannen. Ikzelf moslima zijnde ben erg blij dat mijn religie mannen en vrouwen ruimte geeft door duidelijke grenzen aan te geven. Succes lieve ​@anoniempje_0355 

Salam🍉

Dankjee!! Blijf altijd veilig aub!!

• November 4, 2025

Hi. Het is een grote schande. Zulke mannen zijn zonder fatsoen, kennen geen moraal. Het snijd aan twee kanten. Jij wordt in je vrouwelijke waardigheid geminacht door hen en zij begaan een forse zonde, of misdrijf zo je wilt. Het zou gestraft moeten worden. En jij moet veilig zijn. Ik ken het een beetje, ik heb (moet) altijd een rok(je) aan vanwege mijn afkomst zeg maar en dat levert soms ook van die blikken op. Slechte normen hebben ze. Ik moet ze eigenlijk vergeven van ons geloof maar ik vind dat erg moeilijk. Ik gun ze straf, niet begrip. Ik wens je echt toe dat het niet meer gebeurt. En dat je gewoon meisje, vrouw kunt zijn zoals jij wilt. Schokkend ook om in andere topics te lezen dat dit ook sommige jongens overkomt. 

Groetjes K.

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 5, 2025

Hey! Wat een hufters. Zijn er daar handhavers? En je kunt aangifte doen want op stations hangen camera 's en dan kunnen ze zo terug zien en horen wat die mafkezen allemaal doen. Dit hoort niet. Sterkte en ik hoop dat het niet weer gebeurt. Liefs, Tover xxx

Er rijd alleen politie langs mr komt niet op het perron zelf mr eig pas in de middag komen ze ff langs.

Forum|alt.badge.img+3

--onnodige quote verwijderd--

beste ​@Salam ,

ik heb een beetje bezwaar tegen de zin '’wij als vrouwen horen dit niet te laten normaliseren'’ ik ben het eens dat dat niet moet maar met '’wij als vrouwen'’ zeg je dat mannen dat wel zouden moeten doen, terwijl mannen en vrouwen gelijk zijn toch? je zegt ook die mannen terwijl in deze situatie niet is beschreven wie het deed en dat is jou invulling (zeg niet dat het niet zo is in dit geval maar toch) en een beetje overhaaste generalisatie ook geef je aan dat jou religie mannen en vrouwen ruimte geeft door duidelijke grenzen aan te geven. dat is verder niet relevant voor de vraag en niet in iedereens ogen een feit hoe je het wel beweerd. (geen kritiek gewoon wat me opvalt) dus misch opletten met dat soort dingen brengen als een feit.

groetjes 

Forum|alt.badge.img+3

--onnodige quote verwijderd--

@nononsensgirl heyy ik wou weer even iets zeggen

je maakt heel veel gebruik van overhaaste generalisatie en scheren alle mannen die zoiets zouden doen of uberhoubt een groep mannen waarbij je niks specificeert.  maar zie terug dat je wel erkent dat mannen niet altijd dader of slecht zijn (vind ik fijn! (niet dat ik mensen die dat doen bescherm maar je snapt wat ik bedoel hoop ik haha))

ben heel blij dat je zegt dat ze veilig moet zijn!

verder wil ik wel de opmerking maken dat je (als je in ne of be woont dan) in een heel vrij land woont met vrijheid van geloof. jij kiest er zelf voor om dit geloof te hebben (je omgeving kan invloed hebben maar in een vij land heb je de keuze) dus je moet niks van je geloof tenzij je dat zelf wil. het is niet alsof je onbewillige verplichtingen word opgelegd toch?

zelfde geld voor het rokje 

wel fijn dat je zo betrokken reageert 

groetjes

Forum|alt.badge.img+3

hooii anoniempie_0355

ik vind het erg vervelend dat je dit overkomt! mischien is het slim om met iemand of meerdere mensen te reizen voor je veiligheid, want die is heel belangrijk. verder zou ik als je sterk genoeg in je schoenen staat op dat moment er iets van zeggen of iemand halen om die persoon er op aan te spreken. het hoeft niet ofc is maar een optie 

groetjes!

• November 6, 2025

@jongen.2008  ik bedoel niet te generaliseren. Ik doel alleen op deze mannen die dit doen. Mijn excuses als dat verkeerd overkwam. Over mijn rokjes ja dat is een plicht voor mij. Althans mijn achtergrond daarvan en dat kun je een keuze noemen. Hoewel het voor mij niet als een keuze voelt. Maar dat mag nooit tot gevolg hebben dat je dan maar comments mag krijgen. Dat bedoel jij ook niet, dat begrijp ik. Maar het is wel de kern. Dank voor je reactie. Ik leer graag en neem mijn fouten graag aan. 

Groetjes K.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 6, 2025

@jongen.2008 fijn dat je nuanceert. TS schrijft inderdaad nergens dat die creeps mannen zijn maar zeg eens eerlijk: heb jij ooit al een groep volwassen vrouwen een jongen weten nafluiten of tikken op zijn kont zien geven?  Dat is toch typisch mannengedrag.  Daarmee bedoel ik niet dat alle mannen dat doen (en zeker niet de heertjes hier op het forum)  maar als het gebeurt zijn het toch wel zo goed als altijd mannen (nee, ik heb geen exacte cijfers maar we hebben allemaal ogen en oren).  Als vrouwen het doen, denk ik dat het ook minder bedreigend is , lijkt me (je zult maar alleen als 15-jarig meisje tegen zo’n groep sukkels staan).  

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

het lijkt me echt verschrikkelijk als zoiets gebeurt. Ik heb eens een keer gehad dat een man het nodig vond om echt stil te blijven staan om mij te bekijken, maar telkens nagefloten worden zou ook erg irritant zijn. 
omdat jij zegt dat je een meisje bent, neem ik aan dat de mensen die je nafluiten enzo mannen zijn (dit is geen vooroordeel, ik zou gewoon niet zeggen dat een vrouw het bij een vrouw zou doen).

wat je kan doen (dit gaat erg vies zijn) is die mannen bij de ballen grijpen als ze jouw op de kont slaan. Dat klinkt raar, maar als je hard genoeg knijpt, leert diegene het wel af.

en voor dat fluiten kan je gewoon heel dom een complementje geven ofzo dat ze goed in ritmes kunnen fluiten, of je kan iets van blad muziek meenemen ofzo en gewoon aan die mensen geven die je nafluiten. dat is een totaal onverwachte reactie, maar het zou goed kunnen helpen

maar ik zou het sowieso aan je ouders vertellen en dan zeker als je van plan ben om mijn eerste plan te doen

Forum|alt.badge.img+3

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@nononsensgirl  mooizo ben het verder helemaal met je eens!!

groetjes