Vraag

heel moe

  • 12 January 2022
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hiiii,

ik ben zo moe. zo slecht slaap ik niet eens maar als ik dan wakker word voel ik me zo moe en leeg van binnen. Maar ik moet natuurlijk uit mn bed voor school en dat gaat heel moeilijk. en dan school terwijl ik zo moe ben. In de les heb ik de neiging om te slapen maar kan mn ogen nog redelijk open houden. Maar dat is misschien ook omdat ik me niet veilig voel op school dus het is sowieso al geen fijne plek. Als ik thuis kom ben ik verdrietig (soms ook zonder reden) en soms ga ik een half uurtje slapen omdat ik echt moe ben. Als ik eenmaal wil slapen gaat het moeilijk en meestal slaap ik niet heel goed maar dat is al een paar jaar zo. Hebben jullie dit ook? en hoe gaan jullie ermee om. Ik voel me gewoon zo alleen.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hey

Ik heb dit niet, wel vervelend voor je! Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan je wel proberen advies te geven.

Het lijkt mij goed als je een vast slaapritme probeert te gebruiken. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je om half 10 naar bed gaat en de volgende dag om 7 uur uit bed gaat. Ook al wil je dan niet, de kans is groter dat je dan de volgende avond beter slaapt. Daarnaast is het handig om op te letten wat je doet voordat je gaat slapen, drink geen drankjes met cafeïne bijvoorbeeld. Eet ook niet teveel suikers, dat zou je ook wakker kunnen houden.

Als de klachten aanhouden zou ik toch even naar de huisarts gaan. Het zou namelijk een aandoening kunnen zijn. (ik moest zelf meteen denken aan de ziekte van pfeiffer) Ik wil je absoluut niet bang maken, maar het is een mogelijkheid. De kans is natuurlijk wel klein dat je een aandoening hebt. Ga dus zeker even naar een arts, die heeft veel meer verstand hiervan dan ik :)

Ik hoop dat ik je geholpen heb! Heel veel sterkte <3

@Cody 
heeey, dankje voor je reactie :)

slaapritme opbouwen is inderdaad een goed idee, heb dat al meerdere keren geprobeerd maar gaat vaak fout omdat ik het zo moeilijk vind en soms echt uren wakker lig maar ik ben t hard aan t proberen. Ik had zelf ook aan zo iets als pfeiffer gedacht maar ben bang dat dan meteen heel erg is of dodelijk ofso terwijl dat volgensmij niet is maarja. Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt om bloed te prikken en hopelijk komt daar dan een oorzaak uit anders weet ik het ook niet 

Reputatie 6
Badge +5

Je bent zo goed bezig!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! Ik ben 12 jaar en ik heb prc hetzelfde probleem het is echt stom en ik slaap niet eens heel weinig of slecht maar toch word ik altijd moe wakker en dan kan ik me minder goed concentreren ik hou wel heel veel van mijn klas en me juf maar het is alsnog stom om te zien dat iedereen zo wakker is en ik altijd zo moe en ik weet niet wat ik moet doen

Reageer