Skip to main content

Hoi ik ben een jongen van 15,

 

Met verdriet ga ik naar praktijk onderwijs 

ik schaam mij er kapot voor ik zou zo graag naar een vmbo school willen

er zit een verhaal achter tbc.

 

nou mijn sociale probleem.

 

ik heb geen echte vrienden ik heb ze wel maar kan er niet goed mee op schieten ik wil wel vrienden maken maar weet niet hou en ik zit op praktijk dus niemand zou vrienden willen worden ik praat eigenlijk alleen maar met mijn pap en mam heeft iemand tips voor vrienden maken als je er echt 0 hebt.

 

Groeten.

 

Als je gwn naast iemand gaat zitten kan dat helpen.


Iets wat ik ervaren heb wat helpt met contact leggen is gulheid. Neem gewoon wat lekkers mee naar school wat je uit kan delen. Bak snoep of een zak lolly's ofzo. Ik at vaak lolly's op school en ik heb oprecht willekeurige vrienden gemaakt met die dingen te delen. Ik had al aardig wat goede vrienden dus het zijn niet echt mijn beste vrienden geworden ofzo maar ik ga nog steeds met ze om binnen en buiten school puur omdat ik eten met ze deelde. Zou je kunnen helpen!


Heyy, ik heb ook weinig vrienden dus ik snap hoe je je voelt. M’n ouders zeggen vaak dat ik nieuwe vrienden moet maken maar ik weet gewoon niet hoe. M’n zusje heeft wel heel veel vrienden dus dat maakt het allemaal niet makkelijker. Je hebt hier helemaal niks aan maar wilde je even laten weten dat je niet de enige bent!💓


Ik zou niet luisteren naar WarAnoniem als ik jou was. Gulheid tegen over elkaar is iets wat belangrijk is in een vriendschap, maar niet iets waardoor een vriendschap moet ontstaan. Het is misschien best spannend maar het kan helpen als je gewoon een keer vraagt aan een van je klasgenoten of ze een keer iets leuks zouden willen doen. Een keer praten met een ander persoon over je hobby’s of dingen die je interessant vindt kan ook helpen. Wie weet hebben jullie wel dezelfde interesses en kunnen jullie die hobby wel delen. Ik wens je in ieder geval veel geluk toe, ik weet zelf ook hoe het is om met dit soort problemen rondt te lopen:heart:


Reageer