Vraag

Heeft iemand tips voor me?

  • 3 December 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Badge

Ik zit in groep 8, op de basisschool en ik heb een meester.

Ik durf geen vragen meer te stellen, want als hij ‘ m wil beantwoorden komt hij in mijn persoonlijke ruimte, 

Niet alleen bij mij maar ook bij andere kinderen, Ik voel me oncomfortabel ik weet niet of derest zich ook zo voelt, hij zit aan mijn wang zit aan je handen aan je arm hij is zo dichtbij mijn hoofd dat ik zijn adem ruik ‘ieuw’ Ik word er zo ziek van! Help mij! en ik vertel het niet aan mijn ouders en ook niet aan hem zelf. 

Want dat is akward. Ik heb jullie hulp echt nodig!!! :(


1 reactie

hey @HappyVibez ! Dat klinkt heel erg vervelend. Ik zou dit met je klasgenoten bespreken. Heb je beste vrienden in je klas? Bespreek het dan eerst met hun, en dan kunnen jullie als groep samen met de andere klasgenoten t erover hebben. Je kunt aan ze vertellen dat je je oncomfortabel voelt! Op school hoor je je goed en comfortabel te voelen, en dat is ook erg belangrijk. Als je liever niet met je klasgenoten erover praat, zou je dat misschien met je familie kunnen doen. Of anders met een vertrouwingspersoon (als ze die hebben op jouw school!). Dat is iemand waarmee je kan praten, en hij of zij kan jouw goed helpen, want die kent jouw misschien een beetje. 

Nogmaals, als jij je niet goed voelt in de klas, praat er met iemand over!! Dat is super belangrijk! Ik snap heel erg dat je het niet fijn vind dat jouw meester dat doet, en ik vind het persoonlijk niet oke als docenten dat vaker doen!! Want zomaar aan je lichaam zitten zonder toestemming (en het vaker doen, zo te lezen in je berichtje) vind ik seksueel grensoverschrijdend gedrag!

Hoe gaat het nu met je?

Laat me weten hoe je dit probleem gaat aanpakken. Je kan me altijd om hulp vragen!! voor de rest, fijn weekend!!

 

liefs

xxx emma <3333

Reageer