Skip to main content

Hey allemaal 

 

Ik ben de laatste tijd heel erg veel aan het piekeren over dingen er een tijdje geleden gebeurt zijn. 
 

 Ik zit in de puberteit nu dus ik masturbeer ook regelmatig en zeker tijdens de corona pandemie nu we thuis les hebben deed ik het nog vaker. Maar in ongeveer November vorig jaar wou ik daarmee stoppen maar dat lukte heel lang niet.  Toen heb ik tegen God belooft (ik ben christelijk) dat ik niet meer zou masturberen en bepaalde dingen te doen als ik masturbeerde zoals bijv 10 push-ups als ik had deed in de hoop dat ik mezelf dan kon weerhouden het te doen. Maar dat is dus niet gelukt. Ik probeerde het een aantal maanden maar ik heb het sinds kort opgegeven. En ik heb daar erg veel spijt van. Ik probeerde het ook positief te bekijken want ik heb nu wel geleerd dat je niet zomaar dingen moet beloven maar ik het toch een erg gevoel van spijt hierover. Ik weet niet of dit gewoon een fase is in de puberteit of niet maar heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt of gedaan?

hoihoii

 

dit is zeker normaal in de puberteit. ik denk dat elke puber dit wel meemaakt. het is totaal niet raar en het gaat na de puberteit wel weer over, hoe lang dit duurt is verschillend per persoon.

 


Oh oké bedankt voor je reactie! 


Hoi frituurpan.

 

Zoals Eland11 ook al zegt is dit heel normaal. Heel veel jongeren masturberen en zijn aan het experimenteren! Dit gaat vanzelf wel weer over, maar hoe lang het precies duurt verschilt erg per persoon. Je hoeft je erin ieder geval echt niet voor te schamen!

 

Groetjes van mij.


Hey Hoi!

Wat vervelend dat het niet is gelukt! Ik wil ff een paar dingen zeggen: 1. Mastuberen is wetenschappelijk bewezen dat het gezond is! Dus je hoeft niet te stoppen (ik weet dat het misschien door je geloof moet, maar dit is in ieder geval 1 reden… :) ) En 2. als je niet meer wilt mastuberen / wilt stoppen kan je een paar dingen proberen: Proberen minder opgewonden te raken,  en als je de drang voelt leid je zelf af. Ga bijvoorbeel een film kijken, ga huiswerk doen, etc. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes! 


Het is heus niet raar hoor


Reageer