Skip to main content

Hebben jullie wel eens iemand verloren?

• February 10, 2026
  • 12 reacties
  • 160 Bekeken

Hey, een beetje een ander topic maar vorig jaar was HEEL zwaar voor mij omdat ik een van mijn 2 broers verloor en kort daarna mijn overgrootmoeder die heel belangrijk voor mij was, mijn broer (L, zien jullie miss in mn ‘handtekening’) is nu precies een jaar geleden overleden en ik vroeg mij af of jullie wel eens iemand zijn verloren en hoe jullie daar mee omgaan/omgingen, ik vind het best wel lastig namenlijk! Dankjewel!

12 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 11, 2026

hi lieve  ​@juul123 

wat naar om te horen zeg. ik vind het zelf een best wel een moeilijke vraag, want ik ben mijn moeder vorig jaar verloren ik heb het daar erg lastig mee. ik vind het heel knap dat je dit met ons wil delen. en het is helemaal normaal als je het er moeilijk mee hebt. wat mij heel erg helpt is de dingen die ik leuk vind zoals tekenen en dansen te blijven doen. en dit is misschien niet een hele leuke tip want ik moet het zelf eigenlijk ook doen, maar praat er over met iemand die je vertrouwt.

veel liefs en een knuffel van mij.💗

• February 11, 2026

Ahw dankjewel ​@vie!! En gecondoleerd met je moeder!❤️heel veel liefs van mij!!❤️

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 11, 2026

Hoi, Allereerst ik geef jullie een 🫂 en medeleven! Denk met veel liefde aan hun ♥️ veel sterkte 😘 

Tweede ik heb wat jaartjes geleden een oma en opa  van beide kanten kort na elkaar verloren en mis ze nog steeds ♥️ ik schrijf soms korte berichtjes aan ze of praat tegen hun foto. Ook denk ik vaak wat ze van dingen zouden vinden en dan beeld ik mij een gesprek in met hun en dan zijn ze er weer een beetje.  

Groetjes Tjempie xx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 11, 2026

Heyy,

Wat super erg, dikke knuffel (en ook voor ​@vie en ​@Tjempie 😘)  🫂

Ik ben mijn oma verloren ongeveer 3 jaar geleden, kan het ergens nauwelijks beseffen dat het al zo lang geleden is.. 💔 Mis haar ook veel, maar idd wat ​@vie zegt helpt mij dan ook wel om als het een beetje omhoog komt weer om dat wat afleiding te doen..  foto’s zien vind ik zelf soms wel lastig maar kan ook fijn zijn om een beetje aan de positieve herinneringen te denken.  

Snap als het mss moeilijk is maar als je verdriet hebt laat het dan wel toe, lucht vaak ook op❤

Liefs❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 11, 2026

Hey, wat verdrietig voor jullie 😘😥 van mij ook heel veel sterkte en een hug 🫂♥️ ik mis een oudoom en een tante nog heel erg en ik doe wat ​@vie ,  ​@Tjempie  en ​@Cantaloupe ook zegt en dat helpt wel. We hebben ook nog video's met hun erop en in het begin wou ik daar niet naar kijken omdat ik dan brak maar nu wel en je kunt dan zelfs nog wel eens lachen en terug voelen. En huilen is ook goed hoor! Veel liefs, Tover xxxx

Goed topic ​@juul123  😘🫂

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 11, 2026

Hey wat naar voor jullie allemaal❤️ Ik weet dus bij dit soort dingen niet goed hoe ik moet reageren, vandaar dat ik nog geen reactie had  allemaal,  veel sterkte en knuffel🫂 

Liefs Yusa 😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Jeetje wat super verdrietig allemaal dit, in ieder geval  veel sterkte en een dikke knuffel 😔😘♥️ bij mij is mijn opa en een vriendin overleden, ik mis ze nog steeds elke dag en denk er vaak aan 😪 maar ik sluit me aan bij wat ​@Cantaloupe  al heeft gezegd, en dat het kan opluchten verdriet gewoon toe te laten ♥️ 

Veel liefs ♥️

Hoi ​@juul123 , 

Dat is inderdaat super naar en verdrietig. het help als je het een keer tegen iemand zegt en misschien even uithuilt. Dan voel je je even wat opgelucht. Ik kan niet heel veel tips meer geven, want ik ken het niet echt (wel met dieren). 

Ik zou vaak naar filmpjes kijken van vroeger, en lachen en huilen daarbij. 

Probeer het niet te verstoppen💕.

Veel liefs, Sophie😚

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 11, 2026

Heyyy

wat verdrietig allemaal, ik wens jullie allemaal veel sterkte!!🕊

Ik weet niet of dit echt iemand verliezen is maar mijn opa is gestorven aan kanker nog voor ik geboren werd (8jaar voor ik geboren werd ongeveer). Ik vind dat wel jammer. Verder heb ik niet echt iemand verloren door sterfte.

groetjes x

• February 13, 2026

@juul123 heel veel Suc6 in alles ik ben vorige maand mijn opa verloren en het is super moeilijk maar een broer ik Heb alleen zussen het lijkt me nog veel erger

ik heb na de dood van mijn opa 1 keer mij zelf gesneden om dat ik zo verdrietig was

mijn opa is gestorven aan ouderdom en door te roken ik heb allemaal 10e gehaald op school  alles gedaan waar ik blij van werd ik heb veel op school gehangen want ik haatte het thuis

ik heb mezelf heel erg gepusht om mijn opa trots te maken ik heb met mijn meester heel veel gepraat soms een half uur typen aan tekst

ik heb zoals je weet autisme want je hebt om mijn topic een reactie gestuurd dus ik werd heel vaak overprikkeld dus mijn conclusie net als in mijn handtekening wees blij

ik vond dat ik domme keuzes heb gemaakt

1 laatste belangrijke tip twijfel niet aan jezelf ik heb aan mijzelf getwijfeld en zei heel de tijd wat was je een slechte kleindochter maar mijn opa zou het er niet mee-eens zijn en als jij je een slechte zus denk ik of broer voelt dan wordt je broer verdrietig doe dingen die hem blij zouden maken

• February 15, 2026

Hee ​@Lotte123 ❤️ een opa verliezen is net zo erg, als je een goede band had met je opa doet dag extra veel pijn natuurlijk! En je hebt echt geen domme keuzes gemaakt, het is pas een maand geleden dus logisch dat het nog pijn doet en iedereen verwerkt het anders en je doet niet altijd de beste dingen, merk ik ook hoor. Heel erg gecondoleerd!❤️liefs

• February 15, 2026

@juul123 dankjewel jij ook nog gecondoleerd van een jaar geleden er is ook een vriend van ons gezin overleden donderdag maar ga op vakantie dus kan niet bij de begrafenis zijn:(