Skip to main content
Vraag

Hebben jullie tips voor mijn littekens?

• April 7, 2025
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik ben een 12 jarige en heb veel problemen. Ik heb het vaak lastig op school omdat ik me daar heel onveilig voel. En heb ook andere problemen. ik heb al weken minder gegeten dan normaal en vaak ook dagen niks gegeten. ik vind mezelf te dik. Ik dacht dat ik het goed aan het verbergen was maar mijn vriendinnen zijn er uiteindelijk ook achter gekomen. Toen kwamen mijn vriendinnen er achter dat het heel erg slecht gaat met me. ze zeiden altijd je mag me altijd appen en ze knuffelde me altijd maar het werd teveel. Niemand kende me meer als ik maar zagen alleen me depressieven kant. Het gaat nog steeds niet beter. ik snij mezelf en die littekens gaan maar niet weg. en iedereen vraagt de hele tijd of ik mezelf snijd maar niemand mag dit weten. Vooral me ouders niet. Mijn vraag meer is, hebben jullie tips voor op school en voor mijn littekens?

groetjesss! 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende inhoud.

4 reacties

Se123123
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 7, 2025

Ga alsjeblieft niet je zelf snijden dan word het alleen maar erger praat met je ouders, familie of stuur een bericht naar de kindertefoon. En je kan ook een berichtje onder dit bericht laten dan ik reageren. veel sterken 👍👍👍

Forum|alt.badge.img+1

Lieve ​@anoniem9900 ik snap dat je denkt dat je ouders het niet mogen weten, maar als je er echt goed overnadenkt is dat toch wel echt de enige oplossing om ervan af te komen. Je kan dan in therapie en dan komen er als je goed je best doet ook niet nieuwe littekens. Ik heb er vertrouwen in dat je dit kan maar de enige oplossing is je ouders vertellen. Misschien als je het moeilijk vind eerst tegen je vriendinnen te zeggen? Je zei dat die aardig waren. Ik hoop echt dat het snel beter gaat 

Groetjes ​@Natuurlijk_anoniem 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 8, 2025

Please blijf eten, eten heb je nodig niet eten is niet de manier om af te vallen, en probeer afleiding te vinden als je ooit denkt aan sh, veel sterkte

AnneW
  • April 10, 2025

Hoi ​@anoniem9900 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne (De Kindertelefoon)