Vraag

heb me leven verneukt help!!

  • 13 October 2020
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Badge

Hoi allemaal.

oke dus ik had al een lange tijd im zelfmoord te plegen maar ben bang. Een jonge uit me klas vroeg me waarom ik een doodskop en een rainbow vlag had bij me whatsapp naam natuurlijk zei ik dat de regenboog vlag was omdat ik bi ben de doodskop omdat ik klaar ben met het leven. Natuurlijk waren ze allemaal ongerust dus ze gingen de volgenden dag meteen naar de mentor ik was wel boos want ik vond het jammer dat ze mij niet eerst vroegen als ze het mogen zeggen. Later had de mentor het tegen de directeur gezegd en zij tegen me moeder natuurlijk was me moeder ongerust en verdrietig dus kwam ze naar mij. We hebben een uurtje over gepraat en we hebben het een beetje opgelost toen had me moeder de directeur  geïnformeerd dat ze zich niet zorgen hoef te maken. Vandaag 13 oktober moest ik naar de school om er over te praten zelf wou ik dat niet alles ging goed maar toen vroeg de directeur  als alles wel goed gaat thuis ik zei ja want de zelfmoord gedachten kwamen door school enzo niet door thuis maar toch zei ze dat ze veilig thuis wilt bellen en nu ben ik bang want wat als ze mij en me moeder niet geloven en mij afpakken van haar. Maar ja toen we thuis kwamen was me moeder niet zo blij natuurlijk en gaf mij de schuld van alles ja ik snap haar wel ik moest niet in de gc  zeggen dat zelfmoord wil plegen ik moest weten dat er dat soort dingen zouden kunnen gebeuren maar daar stopte ze niet mee. Ze ging me nog zeggen dat ze zich niet boeit als er iets met mij gebeurt als ik wordt meegenomen en geadopteerd ze zei dat als ik word verkracht of word mishandeld alles mij schuld was ik bleef het spijt me zeggen maar ze ging door. Ik kan niet meer ik wil gewoon zelfmoord plegen Ik moest het allang al doen dan zou dit nooit gebeuren ik ben bang ik weet niet wat ik moet doen wat als veilig thuis echt zo is me moeder heeft ook gezegd dat ze vaak moeilijk doen ik ben echt bang pls HELP!! En natuurlijk kan je zeggen dat ik overdrijf ik vind dat ik ook een beetje overdrijf maar ook weer niet. Maar ja dat was het fijne dag verder.
 

groetjes Rosalie ❄️


5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hey hey, 

wat super vervelend van je klasgenoten dat ze het op die manier gezegd hebben tegen je mentor. Allereerst spijt het me dat het zo gaat met je en dat je moeder deze dingen zegt/zei. Stress alsjeblieft niet te veel over veilig thuis maar probeer positief te denken ook al is dat ontzettend moeilijk. Probeer de dingen te doen die je leuk vindt en positief te blijven. Je moeder zei deze dingen waarschijnlijk omdat ze van streek was en ze haarzelf misschien juist de schuld geeft. Ik weet namelijk zeker dat ze dit niet echt bedoeld. Ik herken mezelf een beetje in jouw situatie dus ik begrijp je hopelijk wel. Als je nog over iets wilt praten kan dat altijd. Stay positive❤️

Hou je van Kakegurui ( kan je leven dan zo erg beter maken!!)!

Reputatie 3
Badge +1

Als jij voelt dat je veilig bent thuis en je het gevoel hebt dat je in een goede thuissituatie zit. Zouden ze je niet zomaar weg kunnen halen. Als ze actie ondernemen om dat te doen kan je duidelijk maken dat je niet weg wil en misschien helpt dat dan. Verder is het misschien goed om met je moeder te praten als ze wat rustiger is en misschien kijkt ze er dan anders tegen aan. Misschien is het mogelijk om therapie te krijgen voor je zelfmoordgedachten en dan kan een professionele therapist je misschien helpen. Het enige dat ik weet is dat het het niet waard is om zelfmoord te plegen.

Badge

Hey kleine krokodil hier om je gerust te stellen!

Ze gaan je (dat weet ik 99% zeker) niet weghalen bij je moeder. 

In nederland werkt het zo dat kinderen zo lang het mogelijk is bij hun ouder(s), omdat dat beter is voor het kind. Je wordt geloof ik pas weggehaald wanneer je geen eten of mishandeld wordt ofzo..

Succes

Groetjes kleine krokodil 

hoiii, dit verhaal komt bij mezelf heel bekend voor… daarmee bedoel ik.. ik heb ook soort van zoiets mee gemaakt… want me mentor maakte zorgen om me en had ook de school ingelicht en hadden ze veilig thuis ingeschakeld… ik weet nog heel goed dat ik dat echt nii chilll vond… en me ouders al helemaal nii… ze werden boos op mij en m'n thuissituatie was juist verpest doordat school dus veilig thuis had ingeschakeld… en geloof me je wordt idd nii zo snel uit je huis gezet. Dan moet je thuissituatie echt niet goed zijn, maar zoals jij al zegt, gaat je thuissituatie goed… nou nu niet meer echt, omdat je moeder zulke dingen zegt enz… en dat is nii leuk om te horen… maar ik denk dat ze dit allemaal zegt omdat ze nii weet wat ze anders moet doen…. bij mij is veilig thuis ook weggedaan… dus dat staat ook nii meer in hun systeem…, het komt sws goed!!! doe rustig aan!!

 

groet, 

sophie 

Reageer